Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:53

Wat fijn!! Vind het super tof dat je helemaal voor jezelf kiest. En het ook zo goed hebt uitgedacht en onderzocht of het echt zo is.
Mijn moeder heeft een vriendin, en die zoon is nu 9 maar weet nu al dat hij een meisje wil zijn. Dus zij zijn nu al bezig met de overgang naar meisje. En heb zo veel respect hoe zij er mee omgaat. Hij gaat nu ook als meisje naar school en dit hebben ze allemaal heel goed aangepakt.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:56

Hiraeth schreef:
veerledec schreef:
Wordt het tegenwoordig ook anders getest dan psychologisch? Ik heb ooit begrepen dat het komt doordat een onderdeel van de hersenen zich mannelijk ontwikkelt, terwijl 'de rest' vrouwelijk is, of andersom. Is dat vast te stellen, of gebeurt dat niet?

Volgens mij is het nog steeds voornamelijk psychologisch, maar dit kan ik alleen in de loop van het topic bevestigen vanuit mijn ervaring.

Ik heb wel eens gelezen dat autistische vrouwen meer testosteron aanmaken (?), maar verder weet ik om eerlijk te zijn niet helemaal precies hoe de vork in de steel zit. Ik ben trouwens niet autistisch, maar ik noem het om aan te geven dat er wel dingen zijn die er mee te maken kunnen hebben. Mocht ik hier meer over weten kom ik hier ook zeker op terug!

Ik zou het eerder zien als een schaal, met aan de ene kant 100% man en aan de andere kant 100% vrouw en alles er tussenin. Ik ben zelf bijvoorbeeld wel echt een vrouw, maar ik heb ook heel veel mannelijke trekken. Ik voel me bijvoorbeeld ook het meest comfi in mn spijkerbroek met bandshirt en gympen, kan net zo lomp zijn als de mannen en trek ook veel met mannen op. Maar toch identificeer ik mezelf meer met het vrouwelijke geslacht. Testosteron doet een hoop, maar ik denk dat er maar bizar weinig mensen zijn die echt 100% het 1 of het ander zijn en dat bijna iedereen wel trekjes heeft van het andere geslacht. De 1 alleen meer dan de ander :)

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 09:58

goldenarrow schreef:
Ik zou het eerder zien als een schaal, met aan de ene kant 100% man en aan de andere kant 100% vrouw en alles er tussenin. Ik ben zelf bijvoorbeeld wel echt een vrouw, maar ik heb ook heel veel mannelijke trekken. Ik voel me bijvoorbeeld ook het meest comfi in mn spijkerbroek met bandshirt en gympen, kan net zo lomp zijn als de mannen en trek ook veel met mannen op. Maar toch identificeer ik mezelf meer met het vrouwelijke geslacht. Testosteron doet een hoop, maar ik denk dat er maar bizar weinig mensen zijn die echt 100% het 1 of het ander zijn en dat bijna iedereen wel trekjes heeft van het andere geslacht. De 1 alleen meer dan de ander :)

Dat klopt zeker! Ik doelde meer op eventueel een verband met een bepaalde hoeveelheid testosteron of andere medische dingen die misschien gelinkt kunnen worden met transgender zijn. Ik ben zelf behoorlijk wetenschappelijk en nieuwsgierig ingesteld en ik heb het idee dat er ergens wel een oorzaak moet liggen, hoewel ik mezelf natuurlijk gewoon een normaal mens voel zonder gebreken. :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:03

Wat fijn voor je dat je mag beginnen aan dit spannende traject, en wat leuk dat wij je belevenissen mogen volgen!
Ik wens je alle goeds, je lijkt me een ontzettend leuke kerel :D

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:03

Knap dat je je verhaal wil delen.
Kan mij voorstellen dat sommige mensen een pittige mening hebben over transgenders/homo’s.

Misschien valt je oma wel mee qua reactie.
Mijn oma was ook ouderwets, maar is op de bruiloft van haar zoon met een man geweest.
Ze was gek op haar schoonzoon.

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:06

Ik volg mee. Moedig dat je zo openlijk je verhaal wil doen. En best nuttig ook, denk ik. want veel mensen blijven toch met vragen zitten die ze in andere omstandigheden niet durven stellen. :j

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:10

Ik volg dit graag. Vind dit altijd een mega intressant onderwerp en ben er altijd nieuwsgierig naar hoe het voelt om te ontdekken dat je transgender bent. Ik heb als vrouw geen idee hoe het voelt om man te zijn, jij heb dit dus wel. Of tenminste, ik vraag me af als jij in je proces zit je dingen anders gaat voelen en op het punt komt dat je zegt: nu weet ik pas hoe het voelt om een man te zijn.
Ik vind tevens dat je erg fijn schrijft maar ik zie ook dat dit wel past bij de opleiding die je doet

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:39

Moedig dat je zo openlijk je verhaal wilt delen. Ik zou wel eens willen weten wat erin iemands zijn hoofd omgaat? die bewust kiest voor deze keuze en wat bijzonder dat je ons mee neemt in jouw traject +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniemk2 op 20-06-18 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:40

Magrathea schreef:
goldenarrow schreef:
Trouwens, de reden dat ik genderneutrale toiletten onzin vind is omdat je ook gewoon het man/vrouw teken eraf kan slopen en dat ding gewoon een toilet kan noemen :+

Ja het probleem is toch dat mensen dat niet vinden kunnen :+
Ik ben 100% voor, de rij bij de mannen is altijd korter -O-


Daarom ga ik als vrouw zijnde ook wel eens naar met mannentoilet als het zo uit komt :D zo ben ik van kinds af aan ook opgevoed.

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:45

Stoer topic, want euhh hey, je weet wat er met knappe mannen op Bokt gebeurt toch? ;) :D

Ik wil je heel veel succes en geluk wensen, hoe, wat, waar, wie, met wie of zonder wie je ook maar wil zijn, als je maar jezelf bent. +:)+

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 10:45

Ik zie nu pas dat ik een vraag vergeten ben om te beantwoorden. :o

Bubblewrap schreef:
Ben je aan de ene kant niet 'bang' dat je seksuele voorkeur verandert door de hormonen? Vooral omdat je nu een vriend hebt?
Geen idee of het uberhaupt mogelijk is hoor, een verandering van voorkeur. ;)

Hormonen kunnen best veel veranderen aan iemands persoonlijkheid, ik zal ook zeker doorgeven wat voor een impact het op mij heeft tegen die tijd. Ik ben eigenlijk niet echt bang voor het proces, ondanks dat het zwaar is en risico's meebrengt. Het enige (ongerelateerd aan je vraag) waar ik me een beetje zorgen over maak is mijn stem. Ik heb nu best een fijne radio en presentatiestem en ik hoop dat ik dat kan behouden.

luuntje schreef:
Misschien valt je oma wel mee qua reactie.
Mijn oma was ook ouderwets, maar is op de bruiloft van haar zoon met een man geweest.
Ze was gek op haar schoonzoon.

Wat lief! Ik hoop dat het meevalt. We hebben een kleine familie en ik ben de jongste en ik was het enige meisje. Krijg nog steeds behoorlijk vaak te horen hoe blij ze is dat ze na twee kleinzonen een kleindochter kreeg. Slik.

Napie schreef:
Ik volg dit graag. Vind dit altijd een mega intressant onderwerp en ben er altijd nieuwsgierig naar hoe het voelt om te ontdekken dat je transgender bent. Ik heb als vrouw geen idee hoe het voelt om man te zijn, jij heb dit dus wel. Of tenminste, ik vraag me af als jij in je proces zit je dingen anders gaat voelen en op het punt komt dat je zegt: nu weet ik pas hoe het voelt om een man te zijn.

Dat is inderdaad interessant! Ik kijk nu vooral uit naar het moment dat ik een operatie aan mijn borsten gehad heb en dus geen binder meer hoef te dragen. (Hier eventueel een linkje naar de website waar ik mijn binders weghaal zodat je een idee hebt bij het woord: https://www.gc2b.co/). Ik heb astma en je kunt je misschien voorstellen dat je ribben samenbinden niet echt bevorderlijk werkt. Daarnaast wil ik graag meer gaan sporten, kunnen zwemmen en kledingstukken kunnen dragen die ik nu vermijd vanwege het dragen van een binder. Het is een fijn ding en ik zal niet zonder kunnen, maar ik denk dat het heel verlossend en zowel psychologisch als lichamelijk een vrij gevoel gaat geven om daar afscheid van te nemen. :D

Daarnaast zijn er vast wel kleine geluksmomentjes die ik vast ga delen tegen die tijd! :D

Napie schreef:
Ik vind tevens dat je erg fijn schrijft maar ik zie ook dat dit wel past bij de opleiding die je doet

Dankjewel! Ik heb juist het idee dat ik onhandig schrijf omdat ik de laatste tijd veel in het Engels gepraat en geschreven heb. Ik doe mijn best om zo min mogelijk fouten te maken, maar soms sluipt er nog wel eens een foutje in. :o

Anoniem schreef:
Stoer topic, want euhh hey, je weet wat er met knappe mannen op Bokt gebeurt toch? ;) :D +

_O- _O-

--


Ik ga trouwens nu, zeer toepasselijk, even op pad om een kast op te halen. :))

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:50

Wat fijn dat je het traject mag beginnen en op een intakegesprek kan komen. En wat leuk dat je dit traject met ons wilt delen, Ik lees ook graag mee, ik ken geen transgenders in mijn omgeving maar vind het wel boeiend om te weten wat er in iemands hoofd speelt dus ik volg graag.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:52

Stoer dat je dit topic opent, stiekem heb ik me al een tijdje beetje afgevraagd hoe het zat bij jou haha :D Maar voor mij was je wel altijd al gewoon man met weerwolven.

Veel succes en ik ga je ook volgen!! Super dat je de stap hebt gezet, en op naar een lichaam en geest waarin je helemaal jezelf kan zijn *\o/*

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:00

Stoer dat je deze stap gaat nemen en er een topic over opent! Succes met je gesprek.

Ik zie je wel eens op bokt voorbij komen en ik volg je kunst op instagram en weet daardoor je naam, maar ik heb dus altijd gedacht dat je een man was én Belgisch :+ door de naam! Dus Gilles is nog niet eens zo gek, maar je huidige naam ook niet imo :D

xRaisin

Berichten: 1756
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:06

Wat ontzettend gaaf dat je de stap hebt gezet! Ik vind je sowieso al heel stoer dat je hier ook zo open over praat! In mijn omgeving ken ik niemand die zo'n transformatie heeft gehad, dus ik vind het erg interessant om je verhaal te lezen!

Zelf kan ik mij er persoonlijk niks bij voorstellen. Mijn beeld op man/vrouw zijn, is dat borsten of een slurfje hebben compleet los staat van wie je bent als persoon. (als in: het maakt niet uit of je van mannen, vrouwen, voetbal of ballet houdt. Dat dat niet bepaalt wordt door je geslacht zegmaar) Maar ik ben mij er wel van bewust dat als je zelf goed zit in je eigen lichaam dat je je daar helemaal geen voorstelling van kunt maken.

Wel ben ik benieuwd in hoeverre ze alles werkend kunnen maken. Zegmaar de intieme delen. Ik bedoel, ik neem aan dat je downunder niet hetzelfde blijft, in hoeverre kan dat nagemaakt worden?
Hier hoef je overigens geen antwoord op te geven als je dat niet wilt. Staat vast ook ergens op google :').

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:12

Doe je iets met je stem momenteel? (Niet op transgendergebied dan dus maar) op radio oid?

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:13

Ik volg ook!

Een vriend van me heeft ongeveer 2 jaar geleden de keuze gemaakt, en is hier ook heel erg open over op social media. Zo heeft hij een YouTube kanaal waar hij zijn ervaringen deelt. Misschien dat jij hier ook nog iets aan hebt?

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:16

Ik heb net je verhaal gelezen. Ik ben de moeder in dit geval van een kind zoals jij. Vul hier de naam van mijn kind in en wij hadden het zelf kunnen plaatsen. Bijzonder. Ik heb nog geen vragen en ik heb duizend vragen. Mijn hoofd duizelt er soms van.

Mijn dochter is net uit de kast en ik heb haar gezegd dat voor mij maar 1 ding belangrijk is: haar/zijn geluk. Wij staan als gezin aan de vooravond van een enorme verandering. Spannend, leuk, eng, soms verdrietig en soms lachen gieren brullen. Het gaat alle kanten op.

Ik ga je zeker volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:23

Supertof dat je dit met ons deelt man. Zelf heb ik een transgender in de klas gehad die daar in het begin niet direct open over was, maar later daar wel het een en ander over heeft verteld. Maar daar werd neit anders mee omgegaan eigenlijk.

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:32

Hiraeth schreef:
veerledec schreef:
Mag ik vragen waarom je jezelf transgender noemt en niet transseksueel?

Ik ben gewoon heel erg verengelst. :o

veerledec schreef:
Wordt het tegenwoordig ook anders getest dan psychologisch? Ik heb ooit begrepen dat het komt doordat een onderdeel van de hersenen zich mannelijk ontwikkelt, terwijl 'de rest' vrouwelijk is, of andersom. Is dat vast te stellen, of gebeurt dat niet?

Volgens mij is het nog steeds voornamelijk psychologisch, maar dit kan ik alleen in de loop van het topic bevestigen vanuit mijn ervaring.

Ik heb wel eens gelezen dat autistische vrouwen meer testosteron aanmaken (?), maar verder weet ik om eerlijk te zijn niet helemaal precies hoe de vork in de steel zit. Ik ben trouwens niet autistisch, maar ik noem het om aan te geven dat er wel dingen zijn die er mee te maken kunnen hebben. Mocht ik hier meer over weten kom ik hier ook zeker op terug!

Ik weet niet hoe het in het Engels zit, maar in het Nederlands is transgender iets anders dan transseksueel. Transgender is ook een Nederlands woord. Zoals ik het lees (maar goed, ik heb geleerd dat je nooit mag invullen voor een ander ;) ) lijkt het alsof je eerder transseksueel bent.

Ik heb begrepen dat het inderdaad te maken heeft met het in aanraking komen van je hersenen, in de 'aanmaakprocedure', dus als embryo, met het 'verkeerde' hormoon. In ieder geval het andere hormoon dan de rest van de embryo.

Het zou misschien twijfelaars en 'spijtoptanten' wel kunnen helpen als het fysiek werd vastgesteld. Ben benieuwd of dat ook zo werkt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:33

Tof dat je je verhaal deelt! Zeer informatief voor velen onder ons.

Doet zo'n binder niet zeer? Ik kan me niet voorstellen dat het echt een prettig gevoel is %)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:38

Met een binder wel echt oppassen. Die dingen kun je beter niet gebruiken (al snap ik waarom mensen het wel doen), er zijn helaas een behoorlijk aantal mensen die permanente schade aan hun ribben hebben opgelopen door het (langdurig) dragen van een binder...

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:53

Hiraeth schreef:
Ik ga trouwens nu, zeer toepasselijk, even op pad om een kast op te halen. :))


Moet je elke dag opnieuw uit de kast komen dan? Nee toch? De slijtage aan zo'n kast alleen al......

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:56

Ik ga je zeker volgen, vind het altijd erg mooi om te lezen :o

Ibbel

Berichten: 49157
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:58

De zus van een studiegenote van me is nu haar broer. Zij/hij heeft iets van 30 jaar geleden de transitie ondergaan, zo niet langer geleden. Dat was toen denk ik een stuk gecompliceerder dan nu.
Het was in die familie ook best een heftige periode, weet ik nog wel. Nu zijn ze allemaal natuurlijk al lang er aan gewend.

Toevallig ontdekte ik onlangs een 'meidengroep' - meer een bejaardengroep trouwens nu :)) - die al meer dan 25 jaar aan de humoristische/politiek incorrecte weg timmert. Eén van de leden is ook een transgender die ook in een tijd dat het helemaal niet zo voor de hand lag om uit de kast te komen dat toch heeft gedaan. Haar verhaal is ook in een lied van deze groep vereeuwigd. Ik moest er onmiddellijk aan denken bij het lezen van je topic, en ik heb het gevoel dat het zowel herkenning oproept (al ging zij van man naar vrouw) als dat het wel past bij je gevoel voor humor:



Samengevat: go for it!