sinds 2 maanden doe ik aan thaiboksen, dit 1x per week. Het zijn harde trainingen maar heerlijk als je daarna thuis komt met spierpijn en alles eruit gezweet. Daarnaast nog 1 tot 2 keer per week paardrijden, soms ook meer.
Helaas merk ik, en vooral met dit weer, dat ik sneller moeite heb. Ik ben sowieso gevoelig aan een lage bloeddruk, sterretjes zien, licht in mijn hoofd en als ik niet op tijd ga zitten dus ook flauwvallen.
Gelukkig voel ik het opkomen en ga gewoon zitten. Vandaag dus ook de eerste keer de zaal moeten verlaten om bij te komen omdat ik bleek weg trek en het zwart begin te worden. Nu is mijn probleem - ik vind dit verschrikkelijk. Ik boks graag en wil liever niets van de training missen, maar ik kan gewoon niet goed mee.
Trainer heeft me super lief geholpen en me een supplement (poedertje) in mijn water gedaan. Ga ervan uit dat het iets van elektrolyten, vitaminen, mineralen is. Na de training helaas vergeten te vragen want ik knapte er wel snel van op en heb zo goed als de rest van de training kunnen uitwerken. Maar ja, aan het potje te zien lijkt het mij zo een typisch sporters-supplement. En daar ben ik eigenlijk niet voor (ja het heeft voordelen, maar helaas chemische rommel, een gele poeder die je water ook zo lekker mee kleurt).
Ik merk nu, vooral met dit weer, dat ik tijdens een training meer nodig heb. Tussendoor wat energie kan bijladen. Maar hoe?
AA, Aquarius,.... zitten meteen weer zo veel suikers en calorieën in en dat wil ik eigenlijk vermijden. Op google terug gezien dat Cocoswater een goede is - maar helaas krijg ik dat niet weg, ik wordt er oprecht misselijk van.
Verder boks ik mede om wat strakker te worden en gewicht te verliezen waardoor het dus niet handig is om gezoete drankjes met veel suikers en calorieën te gaan drinken.
Dus sportende bokkers, wat is nou een aanrader aan sportdrank of supplementen voor in het water?
Ik sta open om van alles te proberen, als het maar een beetje ondersteunt.
Bedankt voor het lezen, en nu ga ik plat en even bijkomen