Piriformis syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Piriformis syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 21:32

Ik heb last van t piriformis syndroom

Al verschillende fysios en Chiropractorie gehad maar niks schijnt te werken. Elke keer als ik denk yes ben er vanaf. Komt t weer terug.

Zijn er meer mensen met dit syndroom? En hoe hebben jullie er voor gezorgd dat t weg ging?

Ik wordt ee beetje moedeloos van

MissBambi

Re: Piriformis syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:39

Meld me!

Bij mij speelt het iedere paar weken op. Kan er zo een paar weken geen last van hebben maar zo ook lang wel. Voor de heftige periode gebruik ik zaldiar.

Fysio werkt voor mij niet, zolang ik niet bij, op m'n hurken ga of zwaar tillen of op een rare manier mezelf omdraai of een bocht maak met lopen dan kan k gelukkig veel.

Heb snel last van uitstraling naar mijn heupen (in het verleden al een dubbele slijmbeursontsteking gehad) en mijn onderrug.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 21:49

Ja dat heb ik ook. Maar ook regelmatig dat ik gewoon bijna geen kracht heb in m’n been. En dat vind ik nog het meest irritante.

Volgens de dokter moet ik m’n oefeningen blijven doen. En dat doe ik ook. Maar hoop er ooit af van te zijn.. ben net 30...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:55

Ik 27 :Y)

Welke oefeningen heb je gekregen?

Wel al ooit dry meedling gehad ? Ik heb daar ooit wel baat bij omdat doordat die piriformis zo verkrampt is andere spieren ook mee gaan doen. Wanneer die spieren er rondom wat losser zijn ontspant de piriformis daarna wat sneller weer

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 22:10

Ja dry neelding ook geprobeerd...

Rek oefeningen staan op yt veel van.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:13

:o mijn oude buuf heeft dit gehad.
Maanden ellende.

Nu het goede nieuws. In het kader 'ik moet blijven bewegen' stapte ze naar een gedegen sportinstructeur. Die deed wat kennelijk de fysio's hadden nagelaten.
Haar rechterpiriformis was overbelast vanwege een paar kleine 'onregelmatigheden' in haar bewegingspatroon.
De sportinstructeur heeft nul triggerpoints fysiek weggehaald, haar niet gestimuleerd om de piriformis op lengte te maken - maar haar goede schoenen aangeraden, buikspieroefeningen geleerd, naar een manuele therapeut ivm een scheef bekken gestuurd (en hak mijn hoofd niet af als ik nou nog iets vergeten blijk te zijn) - en toen was het over.
Haar piriformis was op gegevens moment de spreekwoordelijke zwakste schakel in de ketting geworden en door de hele 'ketting' te versterken trok het redelijk snel weg.

Moed houden dus...!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 03:29

:') ik loop er al vanaf mijn 19/20 mee

Ik rek en strek eigenlijk niet, heb hypermobiele knieën en heupen. Kan rekken wat ik wil maar krijg het nooit weg.

Steunzolen inmiddels ook al en bij trainer van de sportschool gelopen, fysio('s), kraker en verschillende masseurs. Toevallig straks geschreven er al weken geen last van te hebben en voelde daarstraks mij linkerbil weer opspelen _O-

Bij mij wisselen links en rechts zich af. Alhoewel het het laatste half jaar m.n. links is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 06:59

Bij mij is t voornamelijk links.. en op moment heb ik er meer last van dan niet. En de periodes dat ik geen last van heb worden steeds korter.

Gister had ik me paard alleen naar gelongeerd wat ik vaker doe.. en jahoor Savonds nadat ik even gezeten had zat die er weer in...

Tijdens paardrijden gelukkig niet zo heel veel last van. Maar ik kan er ook last van krijgen als ik bijv een uur met de hond wandel. Meestal krijg ik last na t wandelen en niet tijdens. Maar t duurt zo een paar dagen voordat ik geen last meer heb.

En dan gaat t psychisch ook bij mij spelen.. zit vaak aan te denken van hopelijk ga ik nu geen last van krijgen. Ik ben al gestopt met behendigheid met m’n hond omdat ik na de 10 min rennen en draaien niet meer kon lopen.