Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:57

safina schreef:
_lautje_ schreef:
Ik rij iedere dag nog mijn paard en rij internationale eventingwedstrijden. Met kind.
Ze was 7 weken oud reed ik een cross en stond ze in wandelwagen mij op te wachten bij de finish.
Ken mensen die vlak voor ze dressuurproef ingingen kind nog even de borst gaven (maand oud).
Er kan heel veel als je heel graag wil.


Er kan heel veel als je heel graag wil....en als je enorm veel steun hebt van je omgeving. Want als jij je tijdverslindende dingen aan het doen bent (trainen, wedstrijd etc), zal er toch iemand zijn die op al die momenten voor je kind zorgt, neem ik aan?

Niet iedereen heeft een omgeving die bereid is zoveel te doen, denk ik. Veel partners hebben naast de gedeelde zorg voor de kinderen zelf een hobby waar ze ook nog wat van hun vrije tijd aan willen besteden. En niet iedereen heeft een (schoon)moeder of vriendin die zo gek is om keer op keer als oppas te fungeren.



Euhhh mijn kind gaat gewoon mee. En vaak heb ik toch een groom nodig als ik ga trainen, maar ik ga wekelijks naar springles alleen met kind. Als ik een meerdaags concours heb gaat mijn moeder mee, maar vaak ook alleen.
Mijn man kan alleen zondag de zorg overnemen.
Zaterdagochtend werkt hij in de middag gaat hij naar de voetbal. Af en toe neemt hij haar dan mee als ik een wedstrijd heb.
Conditietraining aan het strand doe ik vaak in de avond als mijn man er is of ik ga eerder van mijn werk weg (heb ik dag ervoor extra thuis gewerkt) en kan vlak voor ik dr moet halen van de crèche gaan.

Maar nee meestal doe ik het echt zelf en alleen.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:00

denice schreef:
Ik vind de reden 'ik geniet teveel van het leven' echt een waar ik niets mee kan. Met kinderen kan je ook genieten van het leven, misschien wel meer.

Maargoed dat weet je pas als jeze hebt.


Je hoeft er niets mee te kunnen want het gaat je niets aan. Ik snap uberhaupt niet waarom je als bewust kindvrij persoon je altijd maar moet verantwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:03

Quellian schreef:
'

Het is iets dat je moet voelen, denk ik. Als je twijfelt, tevreden bent met je leven of je al 'compleet' voelt, dan gewoon niet doen.


Erg mee eens. Het is geen rationeel besluit dat je op een bepaald moment neemt. Het is een gevoel, een kriebel van binnenuit, die op een dag naar boven komt.....of niet.

Ik heb nooit echt een besluit genomen. De behoefte aan kinderen kwam gewoon niet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:03

@lautje: dat dat lukt is echt een zegening!

Hier idd 2jaar slechte nachten. Ik was echt uitgeput. Niet 1x per nacht maar gerust 10x per nacht.

Rust regelmaat en reinheid was hier echt van belang. Bij een te onrustige dag was slapen helemaal ellende.
Gelukkig is dat allemaal voorbij nu ze 3 is.

Ja hoor! Alles meenemen in je beslissing!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:14

safina schreef:
Quellian schreef:
'

Het is iets dat je moet voelen, denk ik. Als je twijfelt, tevreden bent met je leven of je al 'compleet' voelt, dan gewoon niet doen.


Erg mee eens. Het is geen rationeel besluit dat je op een bepaald moment neemt. Het is een gevoel, een kriebel van binnenuit, die op een dag naar boven komt.....of niet.

Ik heb nooit echt een besluit genomen. De behoefte aan kinderen kwam gewoon niet.


Geen besluit is toch ook een besluit.

Ik was 27 toen ik mijn man ontmoette en zo'n gut feeling had dat dit de vader van mijn kinderen was. Op mijn 29e verjaardag besloten om er voor te gaan en op mijn 30e verjaardag was ik 12 weken.

Ineens dacht ik/wist ik: dit is het moment en als ik nooit kinderen krijg zal ik nooit voluit gelukkig kunnen zijn.

Maar voor mijn 29e en eigenlijk voor ik mijn huisjood kende waren kinderen een heel abstract begrip en vooral leuk voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:17

_lautje_ schreef:
safina schreef:
Er kan heel veel als je heel graag wil....en als je enorm veel steun hebt van je omgeving. Want als jij je tijdverslindende dingen aan het doen bent (trainen, wedstrijd etc), zal er toch iemand zijn die op al die momenten voor je kind zorgt, neem ik aan?

Niet iedereen heeft een omgeving die bereid is zoveel te doen, denk ik. Veel partners hebben naast de gedeelde zorg voor de kinderen zelf een hobby waar ze ook nog wat van hun vrije tijd aan willen besteden. En niet iedereen heeft een (schoon)moeder of vriendin die zo gek is om keer op keer als oppas te fungeren.



Euhhh mijn kind gaat gewoon mee. En vaak heb ik toch een groom nodig als ik ga trainen, maar ik ga wekelijks naar springles alleen met kind. Als ik een meerdaags concours heb gaat mijn moeder mee, maar vaak ook alleen.
Mijn man kan alleen zondag de zorg overnemen.
Zaterdagochtend werkt hij in de middag gaat hij naar de voetbal. Af en toe neemt hij haar dan mee als ik een wedstrijd heb.
Conditietraining aan het strand doe ik vaak in de avond als mijn man er is of ik ga eerder van mijn werk weg (heb ik dag ervoor extra thuis gewerkt) en kan vlak voor ik dr moet halen van de crèche gaan.

Maar nee meestal doe ik het echt zelf en alleen.


Je groom 'groomt' ook je kind bij trainingen (en bij meerdaagse wedstrijden als je moeder niet meegaat neem ik aan? Want wat doe je anders met een kind als jij op het paard zit? En hoe doe je dat als je in je uppie naar springles gaat met een kind in de peuterleeftijd?), je man neemt de zorg op zich tijdens de conditietrainingen 's avonds, je moeder gaat regelmatig mee, je werk is flexibel in te delen, je hebt kinderopvang: ik noem dat niet "alleen". Het zal nog steeds een hoop effort van jezelf vragen, daar wil ik echt niets aan tekort doen, maar zonder al die steun van deze mensen en mogelijkheden in je leven zou het allemaal niet haalbaar zijn. Dus tel je zegeningen en wees de mensen om je heen erg dankbaar zou ik zeggen! Niet iedereen krijgt zoveel hulp en heeft zoveel mogelijkheden. ;)

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:21

NoTwixLeft schreef:
Laat ik vooropstellen dat ik hier geen discussie wil tussen pro- en anti-kids, maar op zoek ben naar mensen die twijfelen of hebben getwijfeld om, om wat voor reden dan ook, aan kinderen te beginnen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mensen toch zich af gaan vragen waarom je nog geen kinderen hebt. Begin 30, twijfelaar over alles in m'n leven, geen rare, enge genetische ziekten in de familie, wel enkele vrouwelijke familieleden die wat hulp nodig hadden om zwanger te worden.
Om me heen veel zwangere dames, maar ook een aantal die dus geen kinderen willen/hebben. Beide kampen lijken (over het algemeen) gelukkig met hun keuze.
En ik, ik twijfel onwijs. Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom ik twijfel, maar het meeste wat nu in me op komt zijn vrij egoïstische redenen :')
Ik weet niet of ik zoveel vrijheid wil opofferen. Of ik mezelf weg wil cijferen voor een kind. Wat als het kind een verschrikkelijk karakter heeft? Of iets waardoor het nooit zelfstandig zou kunnen zijn? Wil ik überhaupt een kind in de huidige maatschappij laten opgroeien? Kan ik wel zwanger worden of ben ik al te oud? Wat als ik nu niet van m'n eigen baby hou?

Ik heb op dit moment ook niet echt een oergevoel dat ik moeder moet worden, al lijkt het me wel onwijs leuk om moeder te zijn. Maar nu op dit moment? Nee. Oppassen op m'n nichtjes en neefjes vind ik onwijs leuk om te doen en ik geniet echt van de tijd die ik met ze doorbreng. Maar dan ga ik naar huis en dan is dat ook goed.

Wie heeft er ook getwijfeld of twijfelt nu ook? Wat heeft de doorslag gegeven om wel of niet zwanger te worden?

Dit zou door mij geschreven kunnen zijn.

Als kind was mijn droom niet om moeder te zijn. Mijn poppen reden altijd paard :+
Als tiener was mijn droom nog steeds niet om moeder te zijn.
Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige partner heb ik dit meteen aangegeven. Ik heb geen kinderwens. Mijn partner die kinderen wel erg leuk vind heeft aangegeven dat als ik het niet wil het ook absoluut niet hoeft. Ik was en ben gelukkig met mijn huidige leven.
De vrijheid om alles te kunnen doen zonder rekening te hoeven houden met een ander vind ik heerlijk...

Maar de afgelopen maanden zijn een aantal goede vriendinnen van mij zwanger geraakt. Mijn neef (praktisch broer) heeft al zijn tweede en mijn andere neef verwacht nu zijn eerste kindje. Andere vrienden zijn ook erg bezig met zwanger te worden.

en ik weet niet meer wat ik wil... Ik hou van mijn vrijheid en van mijn paard. Na dit paard moet er ook gewoon weer een ander paard komen. Ik hoe er van om keihard te werken, dat is mijn ding, van thuis zitten wordt ik gek...

Maar tegelijkertijd zie ik hoe gelukkig mijn omgeving is met hun kinderen en dan denk ik... Is het dan echt zo erg als ik het mij voorstel?

Ik ben een enorm gelukkige tante, ik vind het heerlijk als de kinderen hier zijn (dat was vroeger niet zo, maar tegenwoordig wel, ik kan ze beter handelen.) maar ik vind het ook heerlijk als ze weer terug zijn naar hun ouders en we weer met zijn tweetjes zijn <3

Wat is het dan dat mij nu zo laat twijfelen? Het feit dat het alleen nog maar over kinderen gaat? Zwanger zijn, de bevalling, de poep van een baby, tandjes, slaapjes etc etc etc... Overal waar we komen gaat het alleen nog maar daarover :+
Ik heb het gevoel dat als ik geen kindje neem ik er niet meer bij hoor...
Maar dat is geen goede reden voor een kindje natuurlijk :n
Ik weet ook dat ik niet alleen oud wil worden...
Maar dat is ook geen reden voor een kindje :+

Ik ben enorm egoïstisch, mijn paard is het belangrijkste en alles draait daarom, ik weet niet of ik mijn centrale punt kan verleggen naar een kind en hoe ik mij daarbij voel.
Ik weet wel dat mijn vriend enorm goed is met kinderen, een natuurtalent... En ik zou hem een kindje enorm graag gunnen. Maar ik weet niet hoe ik het ga vinden om constant zo'n hulpeloos onzelfstandig hummeltje te hebben...

Ik vraag mij af wat er mis met mij is :+
Waarom die kriebel of die kinderwens er niet is en wanneer dit dan zou moeten komen.

Edit: Zoals je leest twijfel ik dus enorm...

Ik ben bang dat als ik het toch uiteindelijk wil ik de boot gemist heb :o
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 19-06-18 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:22

lieveli schreef:
Geen besluit is toch ook een besluit.


Maar wanneer heb ik dat besluit dan genomen? (de vraag in de titel van het topic) :?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:42

safina schreef:
lieveli schreef:
Geen besluit is toch ook een besluit.


Maar wanneer heb ik dat besluit dan genomen? (de vraag in de titel van het topic) :?


Dat heb ik volgens mij 2 keer duidelijk uitgelegd vanuit mijn eigen perspectief. Succes met lezen.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:44

Safina: zoals ik zei ik ga heel vaak alleen. Zo ook naar springles. Dan zit mijn kind in de wandelwagen in de hoek van de bak te kijken hoe mama springt. Boterh erbij, fles drinken er bij en indien noodzakelijk een iPad met Nijntje erbij.
Zo ook op een meerdaags concours. Vaak ken je een hoop mensen die willen opletten of mag ze echt in de wandelwagen bij het secretariaat staan als ik moet rijden (ben hooguit met dressuur alleen cross is dat niet vertrouwd). Je word vanzelf inventief.

Ja en natuurlijk heb ik hulp, maar het is niet zo dat ik meer hulp heb dan een de meeste moeders. De meeste hebben een partner die iedere avond en weekend gewoon thuis is. Mijn man vertrek om 07:00 uur en als ik geluk heb is hij om 19:00 thuis en hoeft hij in de avond niet meer weg voor vergadering.
Mijn moeder is bereid om mee te gaan idd. Maar ze past niet structureel op zoals een hoop oma’s wel doen.
Een vriendin van mij wil graag mee idd. Dat is idd echt treffen en geluk hebben.


Mijn werk is niet flexibeler dan bij andere mensen. Vaak kan echt veel meer dan je denkt in afspraak met je baas (tenzij je met klanten werkt natuurlijk. Ik heb redelijk solistisch werk).

Waar ik echt geluk mee heb is dat ik andere randvoorwaarden goed voor elkaar heb. Ik heb een grote vrachtwagen met living zodat kind mee kan en ik alleen weg kan. Ik sta op een luxe ruime stal zodat als het regent kind in de binnenbak staat en niet buiten.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:47

safina schreef:
lieveli schreef:
Geen besluit is toch ook een besluit.


Maar wanneer heb ik dat besluit dan genomen? (de vraag in de titel van het topic) :?


Ik denk dat geen kinderen krijgen 'normaal' is; je hebt geen kinderen in eerste instantie en leeft gewoon je leven, en dat alleen het wél kinderen willen wordt veroorzaakt door een kriebel ofzo en je dan een bewuste keuze maakt? Weet ik het, haha.

Als de jeuk niet komt opzetten, dan zou ik niet eens denken aan het krijgen van kinderen. Ik ben er nooit bewust mee bezig geweest in 'm'n leven voor de kriebel', ik had gewoon geen kinderen, voelde geen behoefte en zag wel of het ooit kwam. Bij mij kwam jeuk, bij genoeg mensen niet.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:57

M_D_H schreef:
NoTwixLeft schreef:
Laat ik vooropstellen dat ik hier geen discussie wil tussen pro- en anti-kids, maar op zoek ben naar mensen die twijfelen of hebben getwijfeld om, om wat voor reden dan ook, aan kinderen te beginnen.

Ik ben nu op een leeftijd dat mensen toch zich af gaan vragen waarom je nog geen kinderen hebt. Begin 30, twijfelaar over alles in m'n leven, geen rare, enge genetische ziekten in de familie, wel enkele vrouwelijke familieleden die wat hulp nodig hadden om zwanger te worden.
Om me heen veel zwangere dames, maar ook een aantal die dus geen kinderen willen/hebben. Beide kampen lijken (over het algemeen) gelukkig met hun keuze.
En ik, ik twijfel onwijs. Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom ik twijfel, maar het meeste wat nu in me op komt zijn vrij egoïstische redenen :')
Ik weet niet of ik zoveel vrijheid wil opofferen. Of ik mezelf weg wil cijferen voor een kind. Wat als het kind een verschrikkelijk karakter heeft? Of iets waardoor het nooit zelfstandig zou kunnen zijn? Wil ik überhaupt een kind in de huidige maatschappij laten opgroeien? Kan ik wel zwanger worden of ben ik al te oud? Wat als ik nu niet van m'n eigen baby hou?

Ik heb op dit moment ook niet echt een oergevoel dat ik moeder moet worden, al lijkt het me wel onwijs leuk om moeder te zijn. Maar nu op dit moment? Nee. Oppassen op m'n nichtjes en neefjes vind ik onwijs leuk om te doen en ik geniet echt van de tijd die ik met ze doorbreng. Maar dan ga ik naar huis en dan is dat ook goed.

Wie heeft er ook getwijfeld of twijfelt nu ook? Wat heeft de doorslag gegeven om wel of niet zwanger te worden?

Dit zou door mij geschreven kunnen zijn.

Als kind was mijn droom niet om moeder te zijn. Mijn poppen reden altijd paard :+
Als tiener was mijn droom nog steeds niet om moeder te zijn.
Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige partner heb ik dit meteen aangegeven. Ik heb geen kinderwens. Mijn partner die kinderen wel erg leuk vind heeft aangegeven dat als ik het niet wil het ook absoluut niet hoeft. Ik was en ben gelukkig met mijn huidige leven.
De vrijheid om alles te kunnen doen zonder rekening te hoeven houden met een ander vind ik heerlijk...

Maar de afgelopen maanden zijn een aantal goede vriendinnen van mij zwanger geraakt. Mijn neef (praktisch broer) heeft al zijn tweede en mijn andere neef verwacht nu zijn eerste kindje. Andere vrienden zijn ook erg bezig met zwanger te worden.

en ik weet niet meer wat ik wil... Ik hou van mijn vrijheid en van mijn paard. Na dit paard moet er ook gewoon weer een ander paard komen. Ik hoe er van om keihard te werken, dat is mijn ding, van thuis zitten wordt ik gek...

Maar tegelijkertijd zie ik hoe gelukkig mijn omgeving is met hun kinderen en dan denk ik... Is het dan echt zo erg als ik het mij voorstel?

Ik ben een enorm gelukkige tante, ik vind het heerlijk als de kinderen hier zijn (dat was vroeger niet zo, maar tegenwoordig wel, ik kan ze beter handelen.) maar ik vind het ook heerlijk als ze weer terug zijn naar hun ouders en we weer met zijn tweetjes zijn <3

Wat is het dan dat mij nu zo laat twijfelen? Het feit dat het alleen nog maar over kinderen gaat? Zwanger zijn, de bevalling, de poep van een baby, tandjes, slaapjes etc etc etc... Overal waar we komen gaat het alleen nog maar daarover :+
Ik heb het gevoel dat als ik geen kindje neem ik er niet meer bij hoor...
Maar dat is geen goede reden voor een kindje natuurlijk :n
Ik weet ook dat ik niet alleen oud wil worden...
Maar dat is ook geen reden voor een kindje :+

Ik ben enorm egoïstisch, mijn paard is het belangrijkste en alles draait daarom, ik weet niet of ik mijn centrale punt kan verleggen naar een kind en hoe ik mij daarbij voel.
Ik weet wel dat mijn vriend enorm goed is met kinderen, een natuurtalent... En ik zou hem een kindje enorm graag gunnen. Maar ik weet niet hoe ik het ga vinden om constant zo'n hulpeloos onzelfstandig hummeltje te hebben...

Ik vraag mij af wat er mis met mij is :+
Waarom die kriebel of die kinderwens er niet is en wanneer dit dan zou moeten komen.

Edit: Zoals je leest twijfel ik dus enorm...

Ik ben bang dat als ik het toch uiteindelijk wil ik de boot gemist heb :o


Godzijdank blijven ze niet van die hulpeloze hummeltjes ;)
En je hoeft er wellicht ook niet constant aan vast gekluisterd te zitten als je behoefte hebt aan even "lucht", als je mensen om je heen hebt aan wie je die kleine met een gerust gevoel toe kan vertrouwen :)

De baby- en peutertijd is maar heel kort op een mensenleven en als je geen baby-mens bent, dan is een peuter al een hele verademing :D

Vind je een peuter dan weer geen feestje...dan gaan ze na een poosje naar school en heb je ook weer wat meer lucht :)

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:06

Er wordt hier ook wel gezegd dat een kind niet veel aan je leven hoeft te veranderen, maar dat gebeurt natuurlijk meestal wel en is (in mijn ogen) ook zeker de bedoeling.

Beiden (bijna of meer dan) fulltime werken en carrière maken én je hobby's/sport op hetzelfde niveau blijven uitoefenen én je sociale contacten onderhouden kan toch gewoon niet allemaal, naast een of meer kinderen? Voor mij zijn -op dit moment- die zaken dusdanig belangrijk dat ik het niet eerlijk vind om daarnaast een kind op de wereld te zetten.
Want waarom wil je kinderen als je niet bereid bent daar een deel van je leven voor te veranderen?

Verder speelt bij mij ook een depressie(verleden), wat ik ook een risico vind. Zowel hoe ik zelf door en uit de zwangerschap kom en voor de baby (medicatie, maar ook de eventuele erfelijkheid).

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:06

Ja en daarna worden ze puber en als ze net zo erg worden als mijzelf of mijn vriend was als puber dan ben ik nu al verdrietig :') _O-

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:07

Het is ook maar net waar jij je goed bij voelt. Zo zou ik never.. never en kind in een wagen IN een rijbaan zetten. Echt nooit. Daarbij zou ik niet ontspannen rijden..

Ik heb echt respect voor hoe jij het doet Lautje maar ik denk nog steeds dat je ook het kind er naar hebben moet.

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:15

Ach ja en dan wordt het een puber....maar wel ònze puber :+:
En pubers kan je weer lekker pesten, die schamen zich lekker snel voor hun ouders :D


Erger dan die vreselijke baby-tijd zal het niet snel worden, dat is dan weer het voordeel als je wat dat betreft niet zo veel geluk had, dan ben je al intensief en degelijk afgehard en zijn je verwachtingen laag waardoor je al snel tevreden bent :=

En vaak zijn hele intensieve kleine kinderen, makkelijke pubers....hopen we dan maar :P

Natuurlijk moet je het kind er naar hebben in het voorbeeld van Lautje :j
En je moet er ook de ouder naar zijn om een prettig gevoel bij deze situaties te hebben.
En die 2 dingen hebben ook een wisselwerking met elkaar.

Ik ging ook een hele makkelijke moeder zijn die baby gewoon overal mee naartoe ging nemen en lekker overal en nergens zou laten slapen zodat het een makkelijk kind zou worden. En meer van dat soort dingen.

Maar toen was die kleine er en die bleek daar gewoon absoluut totaal niet geschikt voor.
En als je weet dat je kind heel erg moeilijk in slaap valt en blijft, en altijd helemaal over de zeik wakker wordt...dan zorg je wel dat je alle slaapjes in eigen bed doet en altijd binnen een nano-seconde erbij kan zijn want ineens gaat het om JOUW kind waarvan je wel wilt dat die zich veilig en geborgen voelt :(:)

Het is toch een stuk makkelijk om over andere kinderen te oordelen van hoe simpel je ze aan moet pakken om ze te leren "zich aan te passen" maar in de praktijk komen daar toch ineens heel wat extra lagen bij om rekening mee te houden omdat het JOUW kind is en jij zijn enige moedertje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:08

lieveli schreef:
safina schreef:

Maar wanneer heb ik dat besluit dan genomen? (de vraag in de titel van het topic) :?


Dat heb ik volgens mij 2 keer duidelijk uitgelegd vanuit mijn eigen perspectief. Succes met lezen.


Ik vroeg toch niet wanneer jij je besluit hebt genomen? :D ;)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:43

Ik las m verkeerd, oh de ironie :')

Als je er over door blijft twijfelen en je bent uiteindelijk te oud... maar ik heb geen idee hoe oud jij bent.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:50

Ik vind het een enorm fijn topic, maar ik weet niet of jij (ts) er wat aan hebt :(:)
Er zijn zoveel verhalen en ieder heeft zijn eigen beslissing genomen.
Jouw leven en jouw pad, het is voor iedereen anders.
Ik denk wel dat het fijn is dat je hier ook overtuigde nee mensen hebt, dat geeft wat tegenwicht aan jouw eigen omgeving :)

Ik denk dat voor jou vooral lastig is dat je het twijfelen bij veel dingen hebt. Wanneer je dan ergens een beslissing over hebt genomen blijf je dan bij dat besluit of blijf je dan alsnog twijfelen?
Als dat zo is zou ik dat gaan aanpakken :)

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:10

Hier ook een 'nee er komen geen kinderen'. Als kind riep ik al dat ik geen kinderen wilde.
Gek genoeg wel Pabo gaan doen, veel opgepast en doe nog steeds veel met jeugd binnen muziekverenigingen (jeugdorkest leiden, muziekles geven, enz). Dat vind ik ook oprecht leuk. Vind kinderen sowieso heel leuk. Maar tijdelijk en niet van mezelf. Oftewel: de lusten, maar niet de lasten. :D

Ik heb 1 moment getwijfeld. Dat was toen ik 2 jaar geleden mijn ex ontmoette, een man met een dochter van 4. Ik 34, hij 37. Toen dacht ik wel: als ik het wil, moet het nu. Ergens wel een kriebel, maar niet sterk genoeg. En gelukkig maar, want na een jaar waren we weer uit elkaar :+
Met mijn huidige vriend komen er geen kinderen, daar waren we heel snel over uit. Mijn vriend is 16 jaar ouder en heeft al een oudere zoon. En ik vind het helemaal prima. Ik zou ook niet weten waar ik de tijd en de energie voor een kind vandaan moet halen.
Want ik vind wel, als je voor kinderen kiest, kies je daar ook 100% voor. Een kind heeft tenslotte niets te kiezen, dat wordt gewoon geboren bij een stel ouders en is daar wel van afhankelijk. Kun je die verantwoordelijkheid niet voor 100% aan, dan moet je er niet aan beginnen. Maar goed, dat is mijn mening :D

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 15:37

justkid schreef:
Ik vind het een enorm fijn topic, maar ik weet niet of jij (ts) er wat aan hebt :(:)
Er zijn zoveel verhalen en ieder heeft zijn eigen beslissing genomen.
Jouw leven en jouw pad, het is voor iedereen anders.
Ik denk wel dat het fijn is dat je hier ook overtuigde nee mensen hebt, dat geeft wat tegenwicht aan jouw eigen omgeving :)

Ik denk dat voor jou vooral lastig is dat je het twijfelen bij veel dingen hebt. Wanneer je dan ergens een beslissing over hebt genomen blijf je dan bij dat besluit of blijf je dan alsnog twijfelen?
Als dat zo is zou ik dat gaan aanpakken :)


Ik ben zeker blij met de verhalen! Het is alleen al fijn om te merken dat ik niet zo raar ben met m'n twijfel :D

Lieveling stelde volgens mij dat ik meer naar "nee" neig dan naar "ja". Op dit moment absoluut! En door de verhalen betwijfel ik ook of ik 100% zeker zal gaan zijn, maar het moet van mij dan uiteindelijk wel meer naar ja gaan dan het op dit moment is. Bepaalde angsten zullen altijd wel blijven denk ik zo als we er voor zouden gaan, want je weet hoe iets is als je het ervaart en er zijn best veel verschillende scenario's voor een baby überhaupt geboren is. Dus daar kan niemand wat over vertellen, net zoals er niemand mij precies kan vertellen hoe het na de geboorte zal zijn.

De "ik moet moeder worden" kriebel heb ik zo'n 10 jaar geleden wel gehad, maar toen was ik nog best naïef en nu heel blij dat ik met m'n toenmalige vriend er nooit serieus voor ben gegaan *\o/*

Ik moest door een pb ook denken aan een programma op TLC (dacht ik) Dame was zwanger en bedacht zich toen pas dat het kind er ook ooit uit moest :') Heel drama want dat wilde ze helemaal niet, dat bevallen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:44

Jij bent ook mijn lieveling!

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 15:45

*\o/* :') _O- Ik laat hem ook lekker staan ook _O-

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:08

39 en vind me nog te jong. Er is altijd iets wat voor gaat en rammelende eierstokken nog niet gehad. Als kind vertelde ik mijn ouders al dat ze van mij geen opa en oma zouden worden.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Wanneer besluit wel/geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:19

Oh dat van die zwangere vrouw die bang was voor de bevalling weet ik nog wel ja :j
Was dat niet bij zo'n programma waar ze mensen voorbereiden op de bevalling? Met zowel huis babyklaar maken als de ouders babyklaar maken?