Ik ben nu op een leeftijd dat mensen toch zich af gaan vragen waarom je nog geen kinderen hebt. Begin 30, twijfelaar over alles in m'n leven, geen rare, enge genetische ziekten in de familie, wel enkele vrouwelijke familieleden die wat hulp nodig hadden om zwanger te worden.
Om me heen veel zwangere dames, maar ook een aantal die dus geen kinderen willen/hebben. Beide kampen lijken (over het algemeen) gelukkig met hun keuze.
En ik, ik twijfel onwijs. Ik weet eigenlijk ook niet echt waarom ik twijfel, maar het meeste wat nu in me op komt zijn vrij egoïstische redenen

Ik weet niet of ik zoveel vrijheid wil opofferen. Of ik mezelf weg wil cijferen voor een kind. Wat als het kind een verschrikkelijk karakter heeft? Of iets waardoor het nooit zelfstandig zou kunnen zijn? Wil ik überhaupt een kind in de huidige maatschappij laten opgroeien? Kan ik wel zwanger worden of ben ik al te oud? Wat als ik nu niet van m'n eigen baby hou?
Ik heb op dit moment ook niet echt een oergevoel dat ik moeder moet worden, al lijkt het me wel onwijs leuk om moeder te zijn. Maar nu op dit moment? Nee. Oppassen op m'n nichtjes en neefjes vind ik onwijs leuk om te doen en ik geniet echt van de tijd die ik met ze doorbreng. Maar dan ga ik naar huis en dan is dat ook goed.
Wie heeft er ook getwijfeld of twijfelt nu ook? Wat heeft de doorslag gegeven om wel of niet zwanger te worden?