Pro deo advocaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chabby

Pro deo advocaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 16:02

Ik ben op zoek naar een pro deo advocaat. Maar waar vind ik er één? Een normale advocaat kan ik niet betalen met mijn bijstandsuitkering. Wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Het gaat om een zaak welke ik wil starten tegen de zorginstelling waar ik woon. Het gaat om een vermoeden van fraude, welke op het moment wordt onderzocht door de gemeente en wethouder, en welke gemeld is door mij, mijn budgethouder en mijn school. Ook hoor ik nog ruim €2000,00 te krijgen aan leefgeld. Dit is niet aan mij uitbetaald, ondanks de drie contracten waarop staat dat ik hier recht op heb. Daarnaast zijn er meerdere strafbare feiten gepleegd waarvan ik niet weet of ik deze mag openbaren en er daarvoor kies om deze niet op een openbaar forum te plaatsen.

Spoiler:
Het gaat, onder omstandigheden, redelijk met mij en er zijn instanties bij mij betrokken welke mij helpen met het zoeken naar een nieuwe, passende en veilige woonplek. Hierover hoeven jullie je geen zorgen te maken.

estja

Re: Pro deo advocaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:06

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:08

Allereerst heel veel sterkte en hopelijk vind je een advocaat die je in deze situatie bij kan staan. Ik raad je aan om eens naar een juridisch loket te gaan. Zij kunnen zien welke advocaten geschikt zijn voor dit type zaak en welke werken met een toevoeging. Ook kunnen zij alvast contact opnemen met de advocaat zodat je niet zelf de eerste stap hoeft te nemen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:20

Via het juridisch loket inderdaad, vaak krijg je dan ook korting op je eigen bijdrage. Misschien kan je de kosten voor het eigen risico indienen voor bijzondere bijstand bij de gemeente.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:29

Zoek een willekeurige advocaat op die op toevoeging werkt (zo heet pro deo eigenlijk). Aan de hand van jouw inkomen wordt bepaald wat je eigen bijdrage gaat worden. Zelfs de grootste strafpleiters doen toevoeging zaken.