Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kosje4 schreef:Nog niet naar de dokter gegaan omdat ik denk dat t de spieren zijn die daar een klap van. Hebben gehad zou dit zo zijn of kan het ook nog wat anders zijn
Kuggur schreef:Kosje4 schreef:Nog niet naar de dokter gegaan omdat ik denk dat t de spieren zijn die daar een klap van. Hebben gehad zou dit zo zijn of kan het ook nog wat anders zijn
Ja hoor kan inderdaad wat anders zijn, sterker nog, je eigen idee "dat het je spieren zijn" is onwaarschijnlijk, op zijn minst onvolledig.
Ga naar de dokter.
Bokt is niet de plek een diagnose te halen, hoewel er onder deze post ongetwijfeld vele zullen worden aangereikt...
Kosje4 schreef:Ik heb een week geleden een auto ongeluk gehad.
Ik heb nu nog steeds erg pijn in mijn schouder en mijn nek en onderrug vooral na lang zitten pijn in mijn rug.
Nek is erg stijf en kan m niet goed bewegen en ook erg hoofdpijn
Nog niet naar de dokter gegaan omdat ik denk dat t de spieren zijn die daar een klap van. Hebben gehad zou dit zo zijn of kan het ook nog wat anders zijn
Kosje4 schreef:Ik heb een week geleden een auto ongeluk gehad.
Ik heb nu nog steeds erg pijn in mijn schouder en mijn nek en onderrug vooral na lang zitten pijn in mijn rug.
Nog niet naar de dokter gegaan omdat ik denk dat t de spieren zijn die daar een klap van. Hebben gehad zou dit zo zijn of kan het ook nog wat anders zijn
Janneke2 schreef:. Ze heeft een auto ongeluk gehad.Kosje4 schreef:Ik heb een week geleden een auto ongeluk gehad.
Het kan van alles zijn.
'Stijfheid' die plotseling ontstaat (vanaf het moment van de klap) kan idd een spierkwestie zijn.
Volgende vraag: waarom doen die spieren dit? Dat ook je spieren een klap hebben gehad geloof ik grif - maar de grotere spierspanning kan ook een beschermingskwestie zijn. Dwz: je lichaam voelt dat er "iets" mis is - en zet haar spieren extra aan het werk om te beschermen.
Diagnose is dus belangrijk: is alles verder in orde, is spieren los masseren heerlijk - zijn er bijvoorbeeld wervels verschoven is het parool: een goede orthomanuele arts. En als alle wervels weer correct staan kun je boffen dat de spieren gewoon weer los zijn, of dat ze dmv massage even een 'reminder' nodig hebben 'dat het niet meer hoeft'.
En er zijn meerdere opties: bandenpijn, zenuwpijn - goede diagnose dus!
Vwb lang zitten - in principe is het voor geen enkel mens/ geen enkele rug goed. Nu je kwetsbaar/ gekwetst bent komt dit tot uiting.
Probeer het te voorkomen, wellicht kun je staan tijdens je werk?
Of schaf een 'wiebelkussen' aan.
Verder noem je logische, biomechanische combinaties.
Nekklachten komen relatief veel voor icm schouderklachten.
Idem nek en onderrug.
Idem nekpijn/ hoge spanning in de nekspieren en hoofdpijn.
Houd dus in de smiezen of het niet erger wordt. (Dat tijdens een behandeling voor bijvoorbeeld je onderrug de hoofdpijn erger wordt bijvoorbeeld. Beginverergering kan erbij horen, maar meldt het wel!!)
@Marrie: hoezo problemen met de verzekering?
Naar een arts stappen is zo te lezen verstandig, maar het is geen plicht.
secricible schreef:daantjuhh, dan ga je er dus vanuit dat er een tegenpartij is. Als die er is heb je inderdaad gelijk, dan is een bezoek aan een arts zeer verstandig na het ongeluk, zodat bewijs kan worden aangevoerd dat de klachten zijn ontstaan na het ongeluk.
Maar los daarvan, is het echt altijd slim om even langs de huisarts te gaan na een auto-ongeluk TS. Dus alsnog even doen!