Ik zoek mensen die ervaring hebben met EMDR therapie vanwege PTSS na een verbroken vriendschap. Na een aantal maanden heb ik de stap genomen om te praten met een praktijkondersteuner van mijn huisarts omdat ik bepaalde dingen niet kan loslaten nadat er een vriendschap plots is vebroken. De reden dat ik het niet kan loslaten is mij inmiddels duidelijk, dat hangt namelijk heel erg samen met het feit dat het in de periode dat deze vriendschap is ontstaan het niet goed ging in mijn relatie. De vriendschap was voor mij een soort vluchtgedrag, een uitlaatklep. En omdat deze vriendschap plots is verbroken ben ik zogezegd voor een tweede keer op dezelfde plek in mijn hart getrapt. Hierdoor heb ik een vorm van PTSS ontwikkelt.
Ik heb tijdens mijn studie een stukje psychologie/psychiatrie gehad en vond het altijd fascinerend hoe bepaalde ‘ziekten’ konden ontstaan. Nu ben ik er zelf mee gemoeid en krijg ik EMDR therapie. Omdat EMDR therapie vaak wordt ingezet naar aanleiding van een trauma of andere heftige gebeurtenis en niet zo snel na een verbroken vriendschap, ben ik benieuwd of er soortgenoten zijn die EMDR hebben gehad naar aanleiding van een verbroken vriendschap.
Ik heb inmiddels 1 sessie gehad en moet zeggen dat ik het erg ‘vaag’ vond. Ik snapte niet heel goed wat de bedoeling was en had het gevoel dat ik het niet goed deed. Echter merk ik nu al een positief verschil! Heel bizar

Ik hoor graag jullie ervaringen.