Kapot van warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kapot van warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:09

Pff het is echt frustrerend, maar ik lig al de hele dag voor pampus op de bank. Ik ben zo onwijs moe, duf. De trap op voelt al als een halve marathon en ik zit alleen maar te staren. Dit heb ik steeds met de warmte, soms krijg ik er ook nog hoofdpijn bij.

Maar wat kan ik hier aan doen? Vandaag had ik niet veel te doen dus lig ik dus ook op de bank lui te doen, maar wat als ik wel iets wil ondernemen? Veel water drinken? Koelen? Vitamines?
Het heeft denk ik ook te maken met ee pollen, daar ben ik overigens nog niet officieel op getest.

Ricie

Re: Kapot van warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:14

Ik denk inderdaad koelen. Bij mij helpt een koude douche vaak, of een koud washandje of iets. Verder is er denk ik weinig aan te doen. Ik doe met ditsoort dagen bewust zo min mogelijk. Merk zelf ook dat ik het erg lastig vind actief te worden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:17

Jezelf een schop onder je kont geven? :D
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.
Met zelfmedelijden gaat de warmte niet weg. ;)

ArashahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:17

ik kann ook niet veel doen als het warm is, komt mede ook door dat ik een lage bloeddruk heb en daardoor erg moe wordt. ik probeer altijd wel veel te drinken, niet te koude dranken anders krijg je het probleem dat je het nog warmer wordt.

Maar Verder doe ik zoveel als mogelijk mijn ding. ik kann helaas het weer niet veranderen XD

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:18

Je kunt een baantje in de kassen nemen. Als je dan uit je werk komt en iedereen zucht van de warmte vind jij het juist heerlijk buiten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:22

Stop je pittenkussen in de vriezer. Lekker afkoelen.

Ik herken het. Alleen ik heb vooral last van een opgejaagd gevoel, onrust in m'n hoofd terwijl ik tegelijk te sloom ben om de ene voet voor de ander te zetten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:24

Wat goed helpt; warme dranken drinken zoals thee en koffie en soep eten. Hierdoor wil je lichaam af gaan koelen, dus krijg je het sneller fris. Drink je ijskoud water enz, wil je lichaam juist opwarmen en krijg je het alleen maar warmer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:37

Ik heb bij de Zeeman een waterspray gehaald. Heerlijk om jezelf mee te verfrissen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:38

Hier nog iemand die al weken binnen zit (hoogzwanger :') ) wat mij helpt is alles in huis dichthouden, ventilator in de buurt, veel drinken en vooral rustig aan doen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:43

Idem hier, nog nooit last gehad van de warmte maar nu ben ik een dweil. Wilde gaan sporten maar eenmaal op sportschool ook weer omgedraaid en naar huis gegaan. Te moe, slap, duf in hoofd, wazig, kom niet lekker uit mijn woorde, draaierig en hoesterig. Nu heb ik fikse hooikoorts en nu extra pillen erbij. Vaste pillen niet leverbaar en van deze word ik een stuk moeier.

Wat doe ik wat huishouden, heel,veel drinken en zouter eten. Honden vroeg en laat kort uitlaten. Maar die willen ook niet ver. En nu ventilator in woonkamer aangezet.verder standje erg lui. Op tijd naar bed maar ook wel op tijd opstaan. Alles veel trager dan normaal. Niks voor mij maar geen keuze
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-06-18 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:45

Natte theedoek in je nek, regelmatig je polsen onder de koude kraan houden. Verder heb ik het idee hoe meer je doet hoe meer je eraan gewend raakt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:45

Ik sta vijf dagen in de week in deze warmte :') als het buiten 20 graden is dan is het bij ons 25 en vandaag tikte de thermometer zo'n 29,5 graden aan. En daar werk ik in.

Het kan dus nog erger.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:46

Eigenlijk nooit heb ik er last van gehad. Functioneer meestal beter bij warm weer. Maar nu wil het gewoon niet lukken. Dan maar paar stappen terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:50

karuna schreef:
Eigenlijk nooit heb ik er last van gehad. Functioneer meestal beter bij warm weer. Maar nu wil het gewoon niet lukken. Dan maar paar stappen terug

Apart, want ik heb er eerder ook nooit last van gehad :j kreeg wel eens hoofdpijn van de warmte maar ik ben ook niet eerder zo naar de kl*te geweest.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:53

iirrssjjee schreef:
Wat goed helpt; warme dranken drinken zoals thee en koffie en soep eten. Hierdoor wil je lichaam af gaan koelen, dus krijg je het sneller fris. Drink je ijskoud water enz, wil je lichaam juist opwarmen en krijg je het alleen maar warmer.

En dat geldt ook voor koude douches. Dat is éven lekker, maar daarna krijg je het juist warmer. Een lauwe douche is handiger.

En inderdaad alles een tandje rustiger. Je tempo wat aanpassen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:54

Ik slaap er slecht van, ben dan om 4 of 5 uur wakker en slaap niet meer. Ik werk in het onderwijs en in mijn klas is het 's morgens al 25 graden. In de middag 27 graden. Probeer dan maar eens les te geven aan kleine kinderen. Pff..
En dan maar elke keer op het nieuws horen dat het zulk heerlijk weer is en je er van moet genieten :r. Waarvan genieten dan? Die dikke laag zweet die je de hele dag op je lijf hebt? Die auto zonder airco van mij die verandert in een oven? Kinderen die op hun tafel liggen, hoofdpijn hebben en niks opnemen van de lesstof? Slapeloze nachten? De buren die tot laat aan het schreeuwen zijn in de tuin?
Ik kijk uit naar max 21 graden, want dat verplichte genieten als het 30 graden is hoeft van mij niet zo.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 07-06-18 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:55

Idd rustig aandoen en water drinken.
Je hartslag ligt ook vaak wat hoger als t zo warm is.
Je zou dat ook eens in de gaten kunnen houden

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:55

Wat bij mij goed helpt is zo'n verfrissende waterspray, en daarna voor de ventilator of met zo'n waaier wapperen. Verkoelt meteen.

Als ik het echt warm heb hou ik een T-shirt onder de kraan (koud water), uitwringen en dan aandoen. Ben wel verbaasd dat ik door deze methode nog geen verkoudheid heb opgedaan := maar het werkt wel!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:56

Gewoon doorzetten en niet huilen. Het is zo warm en daar verander je niks aan. Dus als je niks hoeft te doen lekker buiten in de schaduw zitten. Moet je wel wat doen, dan gewoon lekker je ding doen. Hoe meer je er bij stil staat / er over klaagt... hoe naarder je wordt.

Op mijn werk tikt het met dit weer de 35-37 graden aan. :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:57

Verkoudheid loop je op door een virus of bacterieën, niet door kou.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:57

Huis is te doen kwa temperatuur.blij met beneden slapen.

Joolien ik kan er goed tegen zweet veel maar dat doe ik altijd wel. Zolang hoofd bedenkt blijft red ik me goed ook bij temperaturen van 30 plus. Alleen waarom hem vanaf maandag niet lekker meer wil. Geen idee hooikoorts is wel flink aanwezig, heb extra inhaler ook met cortico hang tegen bronchitis aan.

Ben nu echt blij met afkeuren. Zou nu niet kunnen werken. Hoofd is gwoon te vaag

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:58

goeroe schreef:
Je kunt een baantje in de kassen nemen. Als je dan uit je werk komt en iedereen zucht van de warmte vind jij het juist heerlijk buiten.

Inderdaad, maandag was het bij ons ook 36 graad, als je dan buiten komt is het een verademing :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:58

O ja, nog een tip: draag geen T-shirts. En ook geen andere kleding van tricot. Tricot is een breisel, en breisels houden warmte vast. Je kunt beter iets van geweven stof dragen, dus een bloesje, overhemd of polo.

Linnen is ook een handiger materiaal dan katoen. Katoen houdt vocht, en dus zweet, vast.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:00

Supervixen schreef:
Verkoudheid loop je op door een virus of bacterieën, niet door kou.

Nee, maar door koude(shock) daalt je weerstand wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:02

Een mobiele airco aanschaffen?
Wij hebben godzijdank airco in het hele huis. Binnen heb je helemaal niet in de gaten dat het buiten zo enorm warm is.