Anticonceptie from hell

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:42

Over vasectomie. Mijn man krijgt dit volgende maand. Bij ons werd echt heel duidelijk gezegd dat dit echt definitief is! Dat we echt zeker moeten zijn niet meer kinderen te willen want dat de kans dat het hersteld kan worden nihil is.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:57

Echt een rotpil inderdaad! Ik slikte hem ook en had constant woede aanvallen en enorme last van emotieonele stress en allerlei andere klachten, ik ben gestopt sinds 3 maanden en voel me echt zoveel beter!!!

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:09

ElizeVdS schreef:
Over vasectomie. Mijn man krijgt dit volgende maand. Bij ons werd echt heel duidelijk gezegd dat dit echt definitief is! Dat we echt zeker moeten zijn niet meer kinderen te willen want dat de kans dat het hersteld kan worden nihil is.

Nihil? Tijd voor een andere arts dan. Google maar eens goed rond.
https://www.radboudumc.nl/patientenzorg ... isatie-man

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:09

Granoek schreef:
Wat doen jullie dan in de plaats als ik mag vragen? Naast de obvious regenjassen natuurlijk.
Ik ben echt een schijtert met alles wat pijn doet als ze het moeten aanbrengen ofzo :P

In de traditionele Katholieke Kerk is alleen periodieke onthouding toegestaan. Dus geen enkele vorm van kunstmatige geboortebeperking.

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:23

Mijn ex heeft ook een vasectomie ondergaan. Bij hem werd ook heel duidelijk gemaakt dat het onomkeerbaar is.
Het is misschien wel mogelijk, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om je te laten opereren om het een paar jaar later weer ongedaan te laten maken.
Mijn ex heeft er trouwens best nog wel last van gehad.

kiwiwitje

Berichten: 20121
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:34

TinkerTreas schreef:
Mijn ex heeft ook een vasectomie ondergaan. Bij hem werd ook heel duidelijk gemaakt dat het onomkeerbaar is.
Het is misschien wel mogelijk, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om je te laten opereren om het een paar jaar later weer ongedaan te laten maken.
Mijn ex heeft er trouwens best nog wel last van gehad.

Dat is dus niet (meer) het geval. Dat is nu al meerdere keren aangehaald. En met een beetje neuzen op google is dit voor iedereen verder uit te pluizen. Net als de link in mijn vorige bericht.

Maargoed daar heeft TS verder helemaal niets aan.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:41

Gimme_Spurs schreef:
Ik vind dat die mannen ook weleens wat mogen opofferen... Beetje de omgekeerde emancipatie, vrouwen stoopen met de pil, en nu ligt de bal aan de kant van de mannen (let op de woordspeling...) :')
...

Gelukkig dacht mijn man daar ook zo over. ;)
Jij jarenlang de pil geslikt en de meiden gedragen en gekregen, dan kan ik nu deze simpele ingreep wel doen, was zijn reactie.

Ik kwam er na tien jaar pil slikken achter na mijn eerste zwangerschap hoe erg de pil alles beïnvloedde. Dat kwam doordat ik de pil een jaar niet geslikt had en toen weer begon. Ik snapte ineens waarom ik mij zo levendig voelde tijdens mijn periode zonder pil... na twee maanden pil was ik weer helemaal afgestompt. Mijn man gaf mij groot gelijk dat ik toen per direct wilde stoppen met 'die troep'. Geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf.

Een jaar na de geboorte van onze tweede, heeft mijn man de ingreep laten doen. Kan het iedereen aanraden als je in een vaste relatie zit en geen kinderwens meer hebt. Zoveel makkelijker.

(Uiteraard snap ik dat het soms niet anders kan door gezondheidsredenen, maar 'gelukkig' gebruikte ik de pil alleen als anticonceptie.)

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:02

Ik gebruik sinds een paar jaar de Ladycomp ( cyclus computer) erg tevreden over de werking en betrouwbaarheid.
En voel mij sindsdien een totaal ander mens.
Heb lang de Diane 35 geslikt.
Besef nu pas na het stoppen wat het met mij heeft gedaan.
Ik heb een chronisch b12 gebrek waardoor ik de rest van mijn leven maandelijks een injectie moet.
Dit omdat mijn darmwand het niet meer opneemt uit de voeding.
Er is een mogelijk verband met het pilgebruik.
Een fijn idee nu om geen onnodige hormonen in mijn lijf te stoppen.
Had ik jaren eerder moeten doen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:38

Ow, dat durf ik dan weer niet. Niks is 100% betrouwbaar en in principe moet het kunnen, maar toch.... Had mn man zover voor de vasectomie, maar ik las over de nog 3 maanden vruchtbaar en dacht meteen ; ojee, in die 3 maanden gaan we dat echt een keer vergeten.......

Hormonen zijn ook lastig, omdat mensen nooit beseffen hoeveel effect het heeft en dan bedoel ik in het algemeen. Mensen die echt flink last hebben en dat uitten in gedrag, krijgen snel een stempel, terwijl ze er feitelijk niet veel aan kunnen doen.

Ik las trouwens laatst dat een tekort aan B12 ook veel effect heeft op gedrag. Had zelf een B12 tekort, maar is weer aangevuld.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 01:12

superpony schreef:
Ow, dat durf ik dan weer niet. Niks is 100% betrouwbaar en in principe moet het kunnen, maar toch.... Had mn man zover voor de vasectomie, maar ik las over de nog 3 maanden vruchtbaar en dacht meteen ; ojee, in die 3 maanden gaan we dat echt een keer vergeten.......

Hormonen zijn ook lastig, omdat mensen nooit beseffen hoeveel effect het heeft en dan bedoel ik in het algemeen. Mensen die echt flink last hebben en dat uitten in gedrag, krijgen snel een stempel, terwijl ze er feitelijk niet veel aan kunnen doen.

Ik las trouwens laatst dat een tekort aan B12 ook veel effect heeft op gedrag. Had zelf een B12 tekort, maar is weer aangevuld.


Moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg aan moest wennen, vooral omdat je feitelijk fysiek niks doet.
( je voegt niks aan je lichaam toe ).
De computer heeft mij heel veel inzicht gegeven in mijn cyclus en heb daardoor mijn lichaam beter leren kennen.
De computer is even betrouwbaar als de pil.
De huisarts hanteert daarvoor een tabel ( Pearl index ).

Hormonen hebben idd heel veel invloed, meer dan je eigenlijk bewust van bent.
Soms zelfs zware depressieve gevoelens.
Maar ook een tekort aan bepaalde essentiële vitamine zoals vit. D en B12 kunnen extreme emoties veroorzaken.
Heb jij injecties gehad of supplement b12?
Ik kan de B12 helaas niet supplementeren dus zit aan de injecties vast.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 01:24

IK begrijp dat het betrouwbaar is, maar ik ben toch iets huiverig voor het stukje; elk mens is anders en er zijn ook uitzonderingen enzo.....

Ik mis heel veel darm :) en heb diverse keren ijzer via infuus gehad en B12 erbij en apart als pil. Maar het nadeel is altijd dat ze wachten tot je aan de lage grens zit en dan ben ik al een vaatdoek. Dan slik ik zelf weer bij, helpt wel wat, maar heb er soms wel last van helaas...

De taboe is te groot. Het hoort teveel bij het leven dat vrouwen menstrueren. De vrouwen die erover klagen zeuren en de rest hoor je niet. Ik weet het een dag of 2 van tevoren aan mn stemming en trap mezelf meteen op de rem, want ik heb ook een man, kind en dieren, dus wil dat gewoon niet.

Er zijn wel allerlei producten tegen de menstruatie klachten, maar dat is veel symptoom bestrijden, omdat er amper verder wordt gekeken.
Ik spuit mezelf bijv met Humira. Arts heeft 400 mensen die dit spuiten. Ik had een bijwerking aan, maar had ze nooit gehoord, dus ligt aan mij....Die andere 399 mensen hebben dat nou net niet.

Zo is het met de pil ook. Mensen willen de pil, slikken het en zonder problemen, ziet de huisarts ze amper ooit daarom. Dan is die pil dus helemaal oke en goed, want het zijn er maar een paar die wel lastige bijwerkingen hebben. Of ernstige zoals trombose bijv. Dat duurt vaak ook te lang voor dat gezien en erkend wordt, dat dit door de pil komt.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:55

Ja dat blijft lastig idd, het feit dat het nog relatief weinig gebruikt word spreekt voor zich.
Al is er wel een bekend dat de groep gebruikers er over het algemeen minder open over is want de verkoop ervan schijnt wel relatief ruim te zijn.

En het B12 verhaal, wat hoor je het stiekem toch opvallend veel.

De pil, vaak gaan vrouwen er al jong op, soms al bij 12 jaar.
Hoe moet je dan eigenlijk weten hoe je lichaam is zonder het gebruik ervan?
Waarom word de pil al vaak zo jong geïntroduceerd en word hij vaak ook snel ingezet bij menstrustieklachten?
En waarom hebben vrouwen relatief vaak te maken met klachten?
De pil is daarin idd een onderdrukker.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 07:59

Citaat:
De computer heeft mij heel veel inzicht gegeven in mijn cyclus en heb daardoor mijn lichaam beter leren kennen.


Mag ik je vragen of je hem nog nodig hebt of inmiddels eigenlijk zelf wel weet "hoe laat het is"?

Ik heb zelf namelijk het idee dat ik precies weet hoe mijn cyclus verloopt. Ik voel zelfs mijn eisprong. Zo'n computer lijkt me echt prachtig maar is wel prijzig. Het zou zonde zijn als hij niets toevoegt voor mij.

Ik had er echt nog nooit van gehoord!

Anoniem

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:04

Ik zou nooit aan zo een computer beginnen. Ik ben in de eerste plaats al niet regelmatig. Verder kan sperma echt gewoon lang overleven.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:10

Zou ook niets voor mij zijn. Je moet er uiteraard heel precies mee werken.

Ik ben meer een ongeveer mens :+

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:27

NatasjavE schreef:
Zou ook niets voor mij zijn. Je moet er uiteraard heel precies mee werken.

Ik ben meer een ongeveer mens :+


:') _O-

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:00

Die ladycomp is toch net zoiets als 'meet je ochtendurine' - hetzij om te zien of je vruchtbaar bent, hetzij of je menstruatie er aan komt....?

Ik heb geluk gehad.
Ik ben nu 57 en mis een soort van mijn cyclus.
Tot mijn 20ste: bakken ellende. Eerst depressief (en je deed mij geen plezier met vragen wat er was, want ik kon daar niets over zeggen) en kramp.

Toen de mazzel. In diverse vrouwenhuizen werd de cursus 'menstueren kun je leren' georganiseerd.
Wauw....!
Het bestond uit een 'prakties' deel: gymnastiek om de kramp voor te zijn - en een 'teoreties' (toenmalige hippe spelling voor theorie) deel over kruiden en voeding.

Ik zou willen dat die cursussen nog bestonden want er is zo te lezen veel behoefte aan.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:47

ClauH schreef:
Citaat:
De computer heeft mij heel veel inzicht gegeven in mijn cyclus en heb daardoor mijn lichaam beter leren kennen.


Mag ik je vragen of je hem nog nodig hebt of inmiddels eigenlijk zelf wel weet "hoe laat het is"?

Ik heb zelf namelijk het idee dat ik precies weet hoe mijn cyclus verloopt. Ik voel zelfs mijn eisprong. Zo'n computer lijkt me echt prachtig maar is wel prijzig. Het zou zonde zijn als hij niets toevoegt voor mij.

Ik had er echt nog nooit van gehoord!



Ik voel ook mijn eisprong, eerder voelde ik deze natuurlijk ook niet omdat je met de pil geen eisprong hebt.
Eigenlijk kan ik beter zeggen; door het stoppen met de pil heb ik meer inzicht gekregen in mijn lichaam/cyclus.
Het voegd vooral wat toe omdat de dagen voor de eisprong ( dus voordat je het voelt ) je al moet starten met “onthouden” of “beschermen”.
Dit omdat de zaadcellen tot 48 uur kunnen overleven.
De computer herkent de aankomende eisprong door een kleine verandering in je lichaamstemperatuur.
De dagen kort na je eisprong geven veel minder risico op bevruchting omdat de eicel dan al degenereerd.
De computer is eigenlijk een extra dekking, je kan natuurlijk ook werken met de “Cervixslijm methode” in combinatie met de tempratuurmethode”, dan kom je een heel eind in de buurt.
In theorie denk ik dat ik daar nu wel tot in staat zou zijn om het te herkennen omdat ik mijn gevoel heb kunnen refereren aan de indicatie van de computer en andersom.
Toch voorkies ik om hem te blijven gebruiken, het geeft extra ondersteuning en mijn lichaam ondergaat er geen negatieve gevolgen man.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:02

Dankjewel Festeropre, ik ben enthousiast! Ga me er dit weekend even in verdiepen qua model enz.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:17

ClauH schreef:
Dankjewel Festeropre, ik ben enthousiast! Ga me er dit weekend even in verdiepen qua model enz.


Ah leuk succes!
Goede investering in jezelf.
Tip; soms staan er goede tweedehands te koop op MP, sommige zelfs nog met aankoopbon en garantie.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:08

Hm - het is nuttig, maar toen oma nog jong was heette dit gewoon de temperatuur methode.
Niet compleet betrouwbaar als anti conceptie (want bij heftige verliefdheid of een hele fijne vrijpartij kan er een spontane eisprong optreden) maar het inzicht in je cyclus is nuttig.

Er zijn meerdere zaken die meebewegen met de cyclus, van je reukvermogen tot de afscheiding van het baarmoederhalsslijmvlies.

Vooral als je 'weet wat je moet doen' (welke kruiden, voeding/ supplementen heb ik nu nodig) heb je er veel plezier van.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:13

Citaat:
Tip; soms staan er goede tweedehands te koop op MP, sommige zelfs nog met aankoopbon en garantie


+:)+

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:15

Janneke2 schreef:
Hm - het is nuttig, maar toen oma nog jong was heette dit gewoon de temperatuur methode.
Niet compleet betrouwbaar als anti conceptie (want bij heftige verliefdheid of een hele fijne vrijpartij kan er een spontane eisprong optreden) maar het inzicht in je cyclus is nuttig.

Er zijn meerdere zaken die meebewegen met de cyclus, van je reukvermogen tot de afscheiding van het baarmoederhalsslijmvlies.

Vooral als je 'weet wat je moet doen' (welke kruiden, voeding/ supplementen heb ik nu nodig) heb je er veel plezier van.


Volgens de Pearl index ( onderbouwd en gehanteerd door arten )
Is hij net zo betrouwbaar als de pil.
En duidelijk betrouwbaarder dan de temprstuurmethode.
Dit omdat hij jouw specifieke cyclus volgt en gaat leren kennen.
Hij word dus steeds betrouwbaarder.

En idd, voeding en leefstijl is natuurlijk heel belangrijk voor je lichaam.
Een gezonde constante cyclus hangt daarmee samen.
Wat jij omschrijft heb ik nog nooit van gehoord dat dat kan?
In die fase van verliefdheid zou ik zowieso persoonlijk andere middelen gebruiken ; -)

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:16

Ik weet ook niet of ik erop zou durven vertrouwen, maar ik raak heel makkelijk zwanger. De laatste keer zelfs met condoom. En sinds mijn laatste bevalling is mijn cyclus minder regelmatig, dus eigenlijk vertrouw ik nergens meer op, haha.
Ik ga mezelf toch maar laten steriliseren :D

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:35

TinkerTreas schreef:
Ik weet ook niet of ik erop zou durven vertrouwen, maar ik raak heel makkelijk zwanger. De laatste keer zelfs met condoom. En sinds mijn laatste bevalling is mijn cyclus minder regelmatig, dus eigenlijk vertrouw ik nergens meer op, haha.
Ik ga mezelf toch maar laten steriliseren :D


Haha als je zelfs zwanger weet te worden met condoom lijkt mij dat ook de beste beslissing :-)
Mischien dat een sterilisatie bij jou ook niet werkt Hihi