Anticonceptie from hell

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:41

Citaat:
Volgens de Pearl index ( onderbouwd en gehanteerd door arten )
Is hij net zo betrouwbaar als de pil.
En duidelijk betrouwbaarder dan de temprstuurmethode.
Dit omdat hij jouw specifieke cyclus volgt en gaat leren kennen.
Hij word dus steeds betrouwbaarder.

En idd, voeding en leefstijl is natuurlijk heel belangrijk voor je lichaam.
Een gezonde constante cyclus hangt daarmee samen.
Wat jij omschrijft heb ik nog nooit van gehoord dat dat kan?
In die fase van verliefdheid zou ik zowieso persoonlijk andere middelen gebruiken ; -)


Goed toegepaste temperatuurmetode is ook erg betrouwbaar - en gaat over jouw specifieke cyclus...
Opletten met alcohol, weinig slapen en verkoudheid etc. Dat vertekent het beeld en je moet secuur meten. Lang leve de moderne dingen die 'piep piep piep' zeggen.

En ja: spontane eisprong is mogelijk. 'Moeder Natuur wil de soort in stand houden' en als er net buiten het centrum van je cyclus precies die droommeneer voorbij komt, dan is dat handig. (Bedenk ook dat sperma zo'n 48 uur kan blijven leven, je ovaria hebben dus een dag ofzo de tijd.)

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:04

Temperatuurmethode werkt hetzelfde maar de computer houd de hele geschiedenis bij en leert daardoor jouw cyclus, en de mogelijke onregelmatigheden daarin, beter te interpeteren op basis van die gegevens.
In die zin denk ik dat het zeker wel betrouwbaarder is dan enkel te tempratuurmethode.
Het is natuurlijk ook een stuk gebruiksgemak, je hoeft niks zelf te documenteren

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:24

Festeropre schreef:
TinkerTreas schreef:
Ik weet ook niet of ik erop zou durven vertrouwen, maar ik raak heel makkelijk zwanger. De laatste keer zelfs met condoom. En sinds mijn laatste bevalling is mijn cyclus minder regelmatig, dus eigenlijk vertrouw ik nergens meer op, haha.
Ik ga mezelf toch maar laten steriliseren :D


Haha als je zelfs zwanger weet te worden met condoom lijkt mij dat ook de beste beslissing :-)
Mischien dat een sterilisatie bij jou ook niet werkt Hihi


Daar ben ik stiekem ook bang voor :+

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:12

Citaat:
Het is natuurlijk ook een stuk gebruiksgemak, je hoeft niks zelf te documenteren

_/-\o_
Oma wordt oud.
Voor mij zit t m in de wisselwerking van zelf voelen en zelf documenteren - en ""tegenwoordig"" is het een compjoeter die jouw cyclus steeds beter leert kennen.

Net als die Peruaanse sjamaan: iemand vertelde aarover de zegeningen van het world wide web - zij ligt in een deuk "Natuurlijk zijn wij allemaal in een onzichtbaar web verbonden met elkaar, en jullie westerlingen hebben daar een machine voor...!" - zo kan het inderdaad ook.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:19

Maar dan moet je je alsnog rond die dagen beschermen of onthouden.

Vrouwen schijnen ook aantrekkelijker te zijn voor mannen rond de eiersprong, dus dan zou je het ook je man kunnen leren :) ( grapje )

Is het ook iets voor gimme_spurs?? Dan ben je wel van de hormonen af in ieder geval en ik denk bij zoiets dat het ook moet wennen, maar na een tijdje ook normaal is.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:37

Voor het zingen de kerk uit :)F

Ik zie mijn droomman iedere dag dus die spontane eisprong zal in mijn geval wel meevallen.

Er staat toevallig een Ladycomp in mijn woonplaats te koop via marktplaats, heb gelijk een berichtje gestuurd :D

Heel eerlijk denk ik ook dat ik het zonder kan, maar liever het zekere voor het onzekere. Ik ben al van slag als de hond een keer vroeg moet plassen. Laat staan als er een baby ligt te huilen 's-nachts. Daar ben ik echt te oud voor...

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:46

Och wat een herkenbare verhalen hier. MBT de pil. Ohja.. ik werd zo negatief dat mensen mij niet meer herkenden. Compleet relatieproblemen als gevolg van. Ook andere problemen kwamen daarbij, bij mij dan vooral psychisch. Op een gegeven moment gelezen dat de pil de boosdoener kon zijn. Over op een lichtere variant (zo'n 3 fasen ding) en t ging al wat beter. Maar was echt mezelf niet. Toen na ons huwelijk gestopt wegens kinderwens. 1,5 jaar afgekickt en alle hormonen kwamen er via mijn gezicht uit had ik t idee. Maar bovenal: ik knapte op! Zag langzaam aan weer meer licht ipv donker en kende mezelf weer. Toen het besluit: nooit meer hormonen. Dus tussen nr 1 en 2 andere maatregelen genomen en na nr 2 heeft man er een paar knoopjes in laten leggen.


Ik las hier ook iets over ADHD medicatie. Yup.. Dochter slikte het en werd depressief, moe, hoofdpijn na school... at bar en bar slecht en ze is al zo slank. Was prikkelbaar en echt zichzelf niet. Ze slikte alleen op schooldagen expres, want ook haar snelle handelen tijdens paardrijden werd afgevlakt. Ze was sowieso behoorlijk vlak. Op het VWO in de eerste aar besloot ze na een vakantie van vrolijkheid, geen hoofdpijn etc om eens een week zonder de medicatie (Ritalin) te proberen. En haar cijfers bleven goed. Ze is iets drukker dan andere kids maar vormt geen probleem. En ze is gewoon lekker zichzelf. Vraag me alleen wel af wat we moeten als ze straks "een echte dame" is en een vriendje krijgt... Als ze al ZO heftig op Ritalin (toch ook een hormoongedoe) reageert in een voor haar zelfs lage dosis...

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:07

Janneke2 schreef:
Citaat:
Het is natuurlijk ook een stuk gebruiksgemak, je hoeft niks zelf te documenteren

_/-\o_
Oma wordt oud.
Voor mij zit t m in de wisselwerking van zelf voelen en zelf documenteren - en ""tegenwoordig"" is het een compjoeter die jouw cyclus steeds beter leert kennen.

Net als die Peruaanse sjamaan: iemand vertelde aarover de zegeningen van het world wide web - zij ligt in een deuk "Natuurlijk zijn wij allemaal in een onzichtbaar web verbonden met elkaar, en jullie westerlingen hebben daar een machine voor...!" - zo kan het inderdaad ook.


Je schrijft je temperatuur op of je kijkt wat er op het display staat, niet echt een verschil toch?
Wel makkelijker.
En wat is er mis met een computer? Wij hebben hier nu ook contact via een computer.
Als het apparaat een grote groep vrouwen motiveerd om van de hormonen af te geraken en zo zichzelf, hun fysieke en geestelijke lichaam beter leren kennen dan vind ik dat een win win situatie.

Anoniem

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:30

Ik geloof er toch niet echt in. Cyclus herkennen etc klinkt allemaal heel mooi, maar ik heb cyclussen tussen 30 en 65 dagen. Ik ben dan ook nog eens enorm vruchtbaar, dus ik ben zeker dat ik binnen de paar maand een baby verwacht :)

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:57

DeMolenhoek schreef:
Ik geloof er toch niet echt in. Cyclus herkennen etc klinkt allemaal heel mooi, maar ik heb cyclussen tussen 30 en 65 dagen. Ik ben dan ook nog eens enorm vruchtbaar, dus ik ben zeker dat ik binnen de paar maand een baby verwacht :)


Herkent niet alleen je cyclus maar vooral je eisprong natuurlijk.
Ik was ook gelijk de eerste keer zwanger na stoppen met de pil.

TinkerTreas

Berichten: 3702
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:38

Festeropre schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik geloof er toch niet echt in. Cyclus herkennen etc klinkt allemaal heel mooi, maar ik heb cyclussen tussen 30 en 65 dagen. Ik ben dan ook nog eens enorm vruchtbaar, dus ik ben zeker dat ik binnen de paar maand een baby verwacht :)


Herkent niet alleen je cyclus maar vooral je eisprong natuurlijk.
Ik was ook gelijk de eerste keer zwanger na stoppen met de pil.


Ik ook, 2x en zonder computer (en de 3e keer met condoom)

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:34

DeMolenhoek schreef:
Ik geloof er toch niet echt in. Cyclus herkennen etc klinkt allemaal heel mooi, maar ik heb cyclussen tussen 30 en 65 dagen. Ik ben dan ook nog eens enorm vruchtbaar, dus ik ben zeker dat ik binnen de paar maand een baby verwacht :)

..als je zo onregelmatig bent kan het nog steeds zin hebben om te weten of je bijvoorbeeld in de fase van het gele lichaam zit of niet - maar puur als voorbehoedsmiddel lijkt mij idd ingewikkeld.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:21

Mijn cyclus is vrij regelmatig sinds mn bevalling 1.5 jaar geleden. Meestal zit er 2 week tussen mn eerste dag ongesteld zijn en mn eisprong. Eisprong voel ik ook duidelijk en aantal dagen vooraf krijg je idd dat cervixslijm wat dunner wordt. Die week ervoor en paar dagen erna dus voorzichtig zijn en daarbuiten condoom. Mocht het een keer fout gaan geen drama in ons geval, maar na een tweede wil ik wel een spiraal. Meer omdat ik ongesteld toch heel veel klachten heb, vooral kramp,hoofdpijn en vervolgens door alle kramp elke maand weer onderrugklachten.
Vaak gebruik ik thuis tape om de kramp wat tegen te houden, op vakantie had ik em niet bij en dan merk je wel verschil. Al heb ik hier wel een heel mooi tabletje gekregen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:35

Gelukkig had ik niet zulke heftige bijwerkingen. Maar ik had ze wel. Ik had de nuvaring. Altijd hoofdpijn, afgestompt, geen libido (letterlijk geen).

Na 16 jaar hormonen als anticonceptie was ik er wel klaar mee. Oktober 2017 ben ik gestopt.

Ik voel me zoveel beter. Alles bijwerkingen zijn weg.

Enigste nadeel; ik heb een pijnlijke eisprong. Dat was ik even vergeten na 16 jaar :+

Computer gebruik ik niet hoor. Mega onbetrouwbaar zeg. Gewoon een condoom.

Ik ben overigens zeer regelmatig. Direct al na het stoppen. We hebben wel seks rond mijn ovulatie. Dan heb ik de meeste zin :o
Slim van mijn lichaam, haha

Sterilisatie van vriendlief heb ok voorgesteld. Maar zijn idee van "ik wil echt nóóit kinderen" is toch niet zo nooit. Nu misschien. Dus dan beter niet

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:10

Zo'n ladycomp lijkt me helemaal niks. Vergeet dat soort dingen dan gewoon bij te houden.
Word dan tijdens een gezellig onderonsje, oh sorry schat ff wachten eerst even de ladycomp checken.... wat een domper _O-

Met de pil en spiraal altijd veel gezeur gehad. Gewoon niet lekker in mijn vel, somber, kattig.
Later de Mirena gehad. Beviel op zich wel. De eerste had mijn lichaam te eigen gemaakt en zat vast in de baarmoeder.
De 2e keer bleef ik maar afvallen. Ziekenhuis gaf aan het te zoeken in maag/darm en niet in de mirena. Wilde een maag en darmscopie laten uitvoeren. Arts wist eigenlijk wel dat er niets uit zou komen, en indien dit ook zo was mij doorsturen om de mirena te verwijderen.
Nu ben ik met dat soort dingen een angsthaas, dus terug naar de ha.
Die gaf aan dat wanneer je ervan aan kan komen je er ook van af moet kunnen vallen (was door een vervanger doorgestuurd naar het ziekenhuis) komt eigenlijk niet voor maar moet wel kunnen.
Nou idd mirena eruit en het afvallen stopte.
Omdat ik ook erg slecht op de pil reageer mag ik niets meer van dat soort hormonen

xLiez

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:29

Zo herkenbaar dit allemaal! Ik heb jarenlang de pil geslikt en werd er niet vrolijker van. Kreeg enorme stemmingswisselingen. Toen gestopt en een paar jaar de pil niet gebruikt.

Paar maanden terug kreeg ik iedere keer tijdens mijn menstruatie hevige buikkrampen. Zo hevig dat ik gewoon in bed flauw viel. Dus huisarts gebeld en toch weer aan de pil. Een lichtere. Ik heb nu zo’n last van pijnlijke borsten, hoofdpijn, licht in mijn hoofd etc. Ook voel ik me weer iets vaker down. Ik twijfel of ik nu weer zal stoppen. Ik heb geen vriend maar die hevige buikkrampen wil ik echt niet weer. :')

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:31

Ik gebruik sinds kort deze app;


Afbeelding

Het houdt alles bij. Je gemoedstoestand, je sexdrive, afscheiding, wanneer ik op mijn vruchtbaarst ben e.d. en vanuit daar wordt je periode berekend. Ik moet toegeven, het klopt aardig tot zo ver.. Rond de eisprong kriebelt het ontzettend daar beneden (heeft dus een reden). Ook wanneer ik mijn cravings heb of wanneer ik verstopt zit.

Geen pil meer voor mij. Na 10 jaar ben ik 2 jaar geleden gestopt. -zoveel kilo en heeft me heel wat haren gekost. Ik had gewoon kale plekken na het stoppen van de pil maar langzaam groeit het weer aan. Ondanks de ontzettende periode pijn met echte weeën die weg gepuft moeten worden blijf ik van alle hormonale anticonceptie af. Nu het maar doen met condooms en deze app.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Anticonceptie from hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:44

Zo'n ladycomp lijkt me helemaal niks. Vergeet dat soort dingen dan gewoon bij te houden.
Word dan tijdens een gezellig onderonsje, oh sorry schat ff wachten eerst even de ladycomp checken.... wat een domper _O-

De betrouwbaarheid hangt natuurlijk altijd samen met de zorgvuldigheid van de gebruiker.
Maar dat gelt ook voor de pil en andere preventies.

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:49

eenitraM schreef:
Ik gebruik sinds kort deze app;


[ [url=m/WG7wrc.png]Afbeelding[/url] ]

Het houdt alles bij. Je gemoedstoestand, je sexdrive, afscheiding, wanneer ik op mijn vruchtbaarst ben e.d. en vanuit daar wordt je periode berekend. Ik moet toegeven, het klopt aardig tot zo ver.. Rond de eisprong kriebelt het ontzettend daar beneden (heeft dus een reden). Ook wanneer ik mijn cravings heb of wanneer ik verstopt zit.

Geen pil meer voor mij. Na 10 jaar ben ik 2 jaar geleden gestopt. -zoveel kilo en heeft me heel wat haren gekost. Ik had gewoon kale plekken na het stoppen van de pil maar langzaam groeit het weer aan. Ondanks de ontzettende periode pijn met echte weeën die weg gepuft moeten worden blijf ik van alle hormonale anticonceptie af. Nu het maar doen met condooms en deze app.



die app gebruik ik nu ook idd. werkt echt goed tot nu toe!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:05

eenitraM schreef:
Ik gebruik sinds kort deze app;


[ [url=m/WG7wrc.png]Afbeelding[/url] ]

Het houdt alles bij. Je gemoedstoestand, je sexdrive, afscheiding, wanneer ik op mijn vruchtbaarst ben e.d. en vanuit daar wordt je periode berekend. Ik moet toegeven, het klopt aardig tot zo ver.. Rond de eisprong kriebelt het ontzettend daar beneden (heeft dus een reden). Ook wanneer ik mijn cravings heb of wanneer ik verstopt zit.

Geen pil meer voor mij. Na 10 jaar ben ik 2 jaar geleden gestopt. -zoveel kilo en heeft me heel wat haren gekost. Ik had gewoon kale plekken na het stoppen van de pil maar langzaam groeit het weer aan. Ondanks de ontzettende periode pijn met echte weeën die weg gepuft moeten worden blijf ik van alle hormonale anticonceptie af. Nu het maar doen met condooms en deze app.


werkt dat ook bij een flink onregelmatige cyclus en euhmmm dames richting overgangsleeftijd?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 17:28

Gimme_Spurs schreef:
maximuss schreef:
Ik vind dit nogal een sterke aanname dat die galstenen het direct resultaat zijn van de pil...
Ja, de bijsluiter van yasmin is een boekje en bijna elk kwaaltje staat erin als mogelijke bijwerking maar da's vooral voor de verzekering...
Ik mis de andere risicofactoren voor galstenen in jouw verhaal... Nu lijkt het: ik heb galstenen gehad en ik nam toen de pil dus de galstenen komen door de pil...


Andere risico factoren zijn: te snel heel veel afvallen, of een te hoog cholestorol. Beide niet van toepassing. Maar nogmaals, ik heb geen bewijs, het is een gut feeling...

Bij mij geen van drieën van toepassing en tóch galstenen. Dus tja...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:49

Ik heb gisteren de Ladycomp opgehaald. Met een hele lange gebruiksaanwijzing waar ik van schrok want ik ben niet zo van de gebruiksaanwijzingen :')

Het viel gelukkig alles mee _/-\o_

Omdat ik toch een wekker moet zetten heb ik die van de Ladycomp ingesteld met voor de zekerheid mijn eigen wekker ernaast :o

Maar om 7:15 ging het ding braaf af. Meter onder mijn tong, op het minteken gedrukt omdat ik niet ongesteld ben, het was een makkie!

Nu moet dat ding nog wel even mijn ritme leren kennen natuurlijk :j

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:14

ClauH schreef:
Ik heb gisteren de Ladycomp opgehaald. Met een hele lange gebruiksaanwijzing waar ik van schrok want ik ben niet zo van de gebruiksaanwijzingen :')

Het viel gelukkig alles mee _/-\o_

Omdat ik toch een wekker moet zetten heb ik die van de Ladycomp ingesteld met voor de zekerheid mijn eigen wekker ernaast :o

Maar om 7:15 ging het ding braaf af. Meter onder mijn tong, op het minteken gedrukt omdat ik niet ongesteld ben, het was een makkie!

Nu moet dat ding nog wel even mijn ritme leren kennen natuurlijk :j


Top joh succes ermee!

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:23

Inb4: ik heb niet alle reaguursels gelezen

daantjuhhh schreef:
Ik wijt mijn stenen ook aan de pil.
Ik slikte altijd micro nog wat en dat werd ook steeds een ander doosje met ander goedkoper merk. Altijd pijn.
2 jaar terug gestopt en voel mij sindsdien echt 10 x beter


Ja hier ook! Ik slikte de Microgynon 20 en ineens kreeg ik Ethinylestradiol Levonorgestrel en daar werd ik zo depressief van en constant pijn en ellende, alsnog onregelmatig ongesteld dwars door 'n pil heen. Maar het duurde bij mij erg lang voordat ik erachter kwam dat m'n pil is vervangen door een goedkopere variant. Ben toen ook echt boos geworden op m'n huisarts want toen ik zei dat ik de Micro 20 wilde zei ze: ja maar dan moet je wel 20 euro per keer betalen. Alsof mij dat wat boeit m'n mentale gezondheid is belangrijker dan geld :Y)

Voordat ik aan de microgynon 20 begon heb ik trouwens 3 jaar de prikpil gebruikt en daar heb ik ook mega slechte ervaringen mee, ben er 30 kilo van aangekomen en nu, bijna 4/5 jaar verder is m'n hormoonspiegel nog steeds niet normaal... De huisarts heeft geen oplossingen voor hormonale stemmingswisselingen dus ben een beetje op mezelf aangewezen.

Mocht iemand tips hebben om mentaal wat meer in 'balans' te komen op mediteren na (dat doe ik al) dan hoor ik dat graag!

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:45

Toothless schreef:
De huisarts heeft geen oplossingen voor hormonale stemmingswisselingen dus ben een beetje op mezelf aangewezen.

Mocht iemand tips hebben om mentaal wat meer in 'balans' te komen op mediteren na (dat doe ik al) dan hoor ik dat graag!


Tjeu - we leven in 2018 maar de huisarts weet het niet met hormonale stemmingswisselingen...!
(In de 1970 er jaren was dat normaal. Anno nu zou dit een onderdeel van het vak horen te zijn - net zoals het inzicht dat hormonen stemmingen en emoties beïnvloeden.)

Persoonlijk heb ik geen bezwaar tegen goedkope medicijnen (graag zelfs, de zorg is al duur genoeg).
Wel heb ik grote bezwaren tegen de slordigheid mbt het voorschijven.

Het college ter beoordeling van geneesmiddelen laat de goedkopere, 'nagemaakte' middelen toe op de markt (jawel, centjes ;( ) als het werkingspercentage tussen de 80 en 125% ligt.
Die cijfers zijn openbare informatie, de apotheek kan het zo oplepelen.

Een arts moet weten wat hij/zij voorschrijft en dat hoort de apotheek te leveren - en er hoort beleid te zijn op het feit dat de werkzaamheid 20% lager kan zijn of juist 25% hoger.




Vwb stemmingswisselingen: ik wist (gewoon informatie uit 1980, oma vertelt) de boel netjes op orde te houden met weinig koolhydraten in de laatste week, voldoende abrikozen eten ivm koper en lekker veel noten en sesamzaad ivm calcium ('op onze leeftijd' neem je dat nauwelijks op uit zuivel, koeien halen het ook gewoon uit 'groenvoer').

Uiteraard kan dat onvoldoende zijn. Ik kan roepen 'macapoeder bij de albert heyn' (elke dag een theelepel, lekker door een of ander mengsel) en teunisbloemolie.
Maar je kunt ook gewoon zelf naar een orthomoleculaire arts stappen. Die kan een fatsoenlijke diagnose stellen. Dwz: welk teveel of tekort dijft jou hetzij de gordijnen in, hetzij tot wanhoop/depressie...? Welke rol spelen allerlei andere stoffen hier in...?
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 08-06-18 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt