Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nu genieten en wat er over 40 jaar gaande is zien we dan wel weer, mocht ik dat halen.
Sunnda schreef:Als ik om mij heen kijken zijn de mensen die op wat voor manier eigen geld hebben (behalve dan de echte miljonairs) het hardst de pineut.
Zij hebben nergens recht op en moeten eerst maar hun eigen geld opeten.
Heb je daar dan je hele leven voor gespaard??
Ik denk dat de wereld er over 30-40 jaar er weer zo anders uitziet dat ik het zonde vindt te sparen voor iets wat ik a: misschien niet eens haal en b: wat ik dan mag gaan opeten.
Sunnda schreef:Als ik om mij heen kijken zijn de mensen die op wat voor manier eigen geld hebben (behalve dan de echte miljonairs) het hardst de pineut.
Zij hebben nergens recht op en moeten eerst maar hun eigen geld opeten.
Heb je daar dan je hele leven voor gespaard??
Ik denk dat de wereld er over 30-40 jaar er weer zo anders uitziet dat ik het zonde vindt te sparen voor iets wat ik a: misschien niet eens haal en b: wat ik dan mag gaan opeten.
),
. Wel ben ik van mening dat ik graag wil genieten van het leven zolang ik nog jong en gezond ben. Dus spaar niet voor na de aow-leeftijd, maar voor daarvoor. Bouw via werkgever wel pensioen op, maar denk dat de pensioenfondsen al lamg en breed failliet zijn als ik pensioengerechtigd ben.Dit jaar een huis gekocht en vriend en ik willen proberen de hypotheek zo snel als mogelijk af te lossen. Zodat als we rond de 50 zijn we kunne kiezen voor minder werken of meer reizen, zonder in te leveren op comfort. Hoop nog wat over te houden voor als ik echt oud ben, en zo niet dan bijt ik dan wel op een houtje
.
ben ik nu anderhalf jaar mee bezig..... geld verdwijnt ook in een kluis op de bank dus kom er ook niet aan....en bestaat ook niet