Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:06

Jillian Michaels is een Amerikaanse personal trainer en ook bekend van
de tv-programma’s The Biggest Loser en Losing It With Jillian. Ze staat
bekend om haar traningstechnieken waarbij ze krachttraining,
cardiotraining en buikspieroefeningen combineert. Ze gebruikt hierin
elementen uit kickboksen, yoga, pilates, plyometrie en gewichtheffen.
Inmiddels heeft ze verschillende workoutprogramma’s op de markt
gebracht. En dat is nou precies waar dit topic over gaat!


Afbeelding


De voordelen!

+ Je wordt er fitter van.
+ Je wordt er sterker van.
+ Je kunt er aanzienlijk (gezond) van afvallen.
+ Je kunt het gewoon thuis doen vanaf een (YouTube) filmpje.
+ De meeste workouts kosten je slechts 30 minuten per dag.
+ Het enige wat je nodig hebt, is een matje en gewichtjes.

Er zijn je al velen voorgegaan, dus wie doet er nog meer mee?!

Deel 1: [MW] 30 Day Shred (Jillian Michaels)
Deel 2: [MW] Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

De programma’s

  • 30 Day Shred – Dit programma wordt door de meesten hier gevolgd en is het gemakkelijkst om mee te beginnen. De workout is
    opgebouwd vanuit het 3-2-1 idee; 3 minuten krachttraining, 2 minuten cardio en 1 minuut buikspieroefeningen. Zonder tussendoor pauzes te
    nemen, maar toch steeds de oefeningen af te wisselen kun je hierdoor makkelijker doorgaan en je metabolisme stimuleren, waardoor je weer
    sneller vet verbrand en spieren opbouwt. Er zijn drie workouts die ieder ongeveer 20 minuten duren. Je begint met level 1, na 10 dagen ga
    je verder met level 2 en na weer 10 dagen ga je verder met level 30. Het programma duurt in totaal dus 30 dagen waarin je echt iedere
    dag
    een workout doet. De verschillende workouts kun je hier vinden: level 1, level 2 & level 3.
    ---
  • Ripped In 30 – Dit programma is eigenlijk de opvolger van de 30 Day Shred; hetzelfde idee, maar dan intensiever en moeilijker! Er zijn
    vier workouts van ieder 24 minuten. Logischerwijs begin je met level 1, deze doe je een week en dan ga je verder met level 2. Ook deze
    doe je dan weer een week en uiteindelijk eindig je met level 4. De totale duur van dit programma is dus 4 weken waarin je 5-6 dagen
    per week
    de workout doet. De complete workouts kun je hier vinden: level 1, level 2, level 3, level 4.
    ---
  • Extreme Shed & Shred – Deze workout zou je weer kunnen zien als de opvolger na Ripped In 30. De workout combineert allerlei
    verschillende oefeningen en technieken en duurt in totaal 45 minuten. Er zijn twee levels, dus je begint met level 1 en gaat verder naar
    level 2 als jij denkt dat je dat kunt. Er is dus geen precieze duur voor dit programma en je doet de workouts 5-6 dagen per week.
    De workouts staan niet op YouTube, maar om een idee te krijgen van Extreme Shed & Shred kun je dit filmpje bekijken.
    ---
  • Shred-It With Weights – Deze workout kan je eventueel ook als een vervolg doen op de 30 Day Shred of Ripped In 30. Er wordt veel
    met gewichten gewerkt hier, dus het is handig als je in plaats van een set dumbbells ook een kettlebell in huis hebt. De workout duurt 30
    minuten
    en bestaat uit twee levels, waarbij je weer met level 1 begint en verder gaat met level 2 als je denkt daar klaar voor te zijn. Ook hier
    zit dus geen precieze duur aan het programma verbonden en doe je de workout 5-6 dagen per week. Ook hier staan de workouts
    niet op YouTube, maar je kunt wel dit promofilmpje bekijken.
    ---
  • 6 Weeks 6 Pack – Deze workout richt zich specifiek op de buikspieren, maar als je denkt dat dat enkel gebeurt door saaie situps heb je
    het mis! Je zult er verstelt van staan hoe je je hele lichaam bij deze workout gebruikt en tegelijkertijd je buikspieren voelt branden. De workout
    duurt 30 minuten. Je begint drie weken met level 1 en stapt daarna over op level 2. In totaal duurt deze workout 6 weken, waarin
    je de workout 5 dagen per week doet. De workout van level 1 staat op YouTube en die van level 2 kun je hier vinden.
    ---
  • Killer Abs - Deze workout richt zich specifiek op de buikspieren. Er zijn drie workouts van ieder 30 minuten. Per level gaat de
    moeilijkheidsgraad steeds iets verder omhoog. Je begint dus met level 1, en gaat naar level 2 (of 3) als jij vindt dat je daar klaar voor bent. Er
    staat geen precieze duur voor het totale programma, maar je moet de workouts wel 5-6 dagen per week doen. Alleen level 1 staat op YouTube.
    ---
  • Killer Buns & Thighs – Net als Killer Abs is dit een workout die zich specifiek richt op één gebied, namelijk de benen en billen. De
    workouts duren 30 minuten en worden steeds iets moeilijker. Je begint met level 1 en gaat verder met level 2 en later level 3 als jij denkt
    daar klaar voor te zijn. Voor het totale programma staat geen precieze duur, maar het is wel de bedoeling minstens 5-6 dagen per
    week
    de workout te doen. De workouts staan niet op YouTube, maar wil je weten hoe het eruit ziet? Kijk dan even bij dit voorbeeldfilmpje.
    ---
  • Body Revolution – Dit is een programma dat 90 dagen duurt en is gericht op het hele lichaam. Het programma is opgedeeld in
    drie fasen die ieder een maand duren, en per fase zijn er weer verschillende workouts welke je afwisselt. Per dag ben je 30 minuten bezig.
    Aan Body Revolution zit een specifiek schema verbonden die aangeeft welke workout je per dag moet doen. De workouts staan niet op
    YouTube, maar er is wel een infomercial.
    ---
  • Banish Fat Boost Metabolism – Dit programma richt zich op het verliezen van vet door middel van het stimuleren van je metabolisme. Dit
    tracht Jillian te doen door het combineren van krachttraining, buikspieroefeningen en cardio. De workouts duren 40 minuten en bestaan uit
    verschillende circuits die je achter elkaar doet. Deze workout doe je 5-6 dagen per week, maar het programma heeft geen precieze
    duur
    . Zowel de gehele workout als de losse circuits staan op YouTube.
    ---
  • No More Trouble Zones – Ook last van de probleemgebieden rond je buik, billen en armen? NMTZ richt zich specifiek op deze gebieden
    door middel van een 40 minuten durende workout bestaande uit verschillende circuits die je achtereenvolgend doet. Je doet deze workout
    dan 5-6 dagen per week en er zit geen precieze duur aan het programma verbonden. De losse circuits staan allemaal op YouTube,
    de complete workout kun je via een afspeellijst volgen.
    ---
  • Yoga Meltdown – Deze workout combineert yoga poses met de typische dynamische formule van Jillian. De workout duurt 30
    minuten
    en bestaat uit twee levels. In level 1 ligt de focus op opeenvolgende yogaposities, terwijl in level 2 de focus komt te liggen op de
    balans. Je doet deze workout iedere dag en gaat verder met level 2 als je denkt hier klaar voor te zijn, maar er is geen precieze
    duur
    voor deze workout. Op YouTube kun je enkel level 1 vinden.
    ---
  • Kickbox FastFix – Hou je van kickboxen? Dan is deze workout iets voor jou! Er zijn drie workouts van 20 minuten waarin je allerlei
    kickboxtechnieken gebruikt om te bewegen. De drie verschillende workouts concentreren zich ieder op andere spiergroepen en zijn daardoor ook
    prima achter elkaar te doen. Er is geen precieze duur of exact schema voor deze workouts, maar het is wel de bedoeling dat je tenminste
    iedere dag één workout doet. Doe je ze alle drie achter elkaar, dan heb je natuurlijk sneller resultaat. De workouts staan niet op YouTube,
    maar je kunt wel dit filmpje bekijken om een idee te krijgen van hoe het gaat.
    ---
  • Hard Body – Een total-body workout die je lichaam verrast met nieuwe oefeningen en combinaties. Er zijn twee levels en beide
    workouts duren 45 minuten. Je begint met level 1 en gaat pas naar level 2 als je zelf het gevoel hebt dat je dat aankan. Er zit dus geen
    precieze duur
    aan deze workout, maar de bedoeling is dat je deze workout wel minstens 5-6 dagen per week doet. De workouts staan
    niet op YouTube, maar voor een idee kun je dit filmpje bekijken.
    ---
  • Voor mensen die wél 30 dagen lang een Jillian Michaels workout willen doen, maar het niet zien zitten om steeds dezelfde workout te doen,
    bestaat er een alternatief schema. Dit schema zou zijn opgesteld door Jillian zelf en bevat workouts uit de 30 Day Shred, No More Trouble Zones
    en Banish Fat Boost Metabolism. Deze worden dan afgewisseld gedurende 30 dagen. Het schema vind je hier.


Afbeelding


Daarnaast doen velen hier de ‘beachbabe’ workout, variërend van iedere dag tot 2-3 keer per week:



Wat belangrijke quotes met veel informatie, o.a. over voeding:
Raponsje schreef:
Wanneer je de 30 day shred écht elke dag doet zul je resultaat zien. Het is niet de bedoeling om de video op pauze te zetten of oefening uit te kiezen die je wilt doen. Het succes van dit programma is juist om cardio en kracht te combineren zodat je hartslag hoog blijft, je maximaal resultaat hebt zonder je lichaam te overbelasten.

Raponsje schreef:
Dames, houden jullie er wel rekening mee dat wanneer je geen juist voedingspatroon hebt je geen enorme resultaten gaat halen met deze video’s?
Wanneer je niet genoeg proteïne binnen krijgt zal je minder resultaat behalen dan iemand die hetzelfde werk doet maar hier wel over na gedacht heeft. Zelfde telt voor iemand die alleen gezond eet en iemand die ongezonde voeding blijft eten tijdens de workouts. Zoals worstenbroodjes - chips - koekjes etc.
De kracht van deze video is calorieën verbranden terwijl je spieren aanmaakt. Wanneer je niet genoeg proteïne / koolhydraten binnenkrijgt zal je lichaam er niet het uiterste uit halen.
Zelfde als wanneer je voor of na de workout net zoveel of meer calorieën naar binnen werkt als dat de workout verbrand heeft.
[Als je moeite hebt met de workout] bouw het rustig op en ga voor de makkelijke opties van de workout. De workout heeft geen effect wanneer je het in 2 delen doet.

Raponsje schreef:
Dit programma is gebaseerd op in zo min mogelijk tijd zo veel mogelijk effect te halen. Met de video verbrand je uiteraard calorieën, maar is bedoeld om spieren op te bouwen.
Tijdens kracht training is het doel om meer spieren op te bouwen. Hoe hoger je spierpercentage is - hoe strakker je lichaam is. Hoe hoger je spierpercentage is - hoe meer calorieën je in rust dagelijks verbrand - dus meer afval effect. Na kracht training verbrand je lichaam het uur ná de kracht training nog steeds net zoveel calorieën als tijdens de kracht training.
De spieropbouwing is dus wat dit programma zo succesvol maakt. Om spieren op te kunnen bouwen heb je voldoende koolhydraten en proteïne nodig. Eet niet te veel koolhydraten - maar ga ook niet koolhydraat arm eten. Eet bij voorkeur na de video 1 a 2 gekookte eieren of eventueel je avond eten met bijvoorbeeld magere kipfilet. Die proteïne en koolhydraten heb je nodig om die spieren op te bouwen en dus het programma te laten slagen.
Vanzelfsprekend zorgt ongezond eten - worstenbroodjes - chips - koek - chocolade repen - friet etc er voor dat je minder resultaat behaald. Je wilt immers je spierpercentage verhogen, niet je vet percentage.

Raponsje schreef:
Het aantal calorieën dat je per dag binnen mag krijgen

Je BMR = calorieën die je dagelijks verbrand in rust (als je dus de hele dag op bed zou blijven liggen). Je kunt je BMR HIER berekenen.

BMR + onderstaande = aantal calorieën die je per dag mag eten om op gewicht te blijven.
BMR + onderstaande - 500 = aantal calorieën die je per dag mag eten om 0,5 kilo per week af te vallen.

Bij lichte tot geen activiteit (dagje bankhangen en wat huishoudelijke taken) BMR x 1.2
Bij 1 tot 3 uur per week sporten BMR x 1.375
Bij 3 tot 5 uur per week sporten BMR x 1.55
Bij 5 tot 7 uur per week sporten BMR x 1.725
Bij extreem actieve levensstijl (bijvoorbeeld fulltime horeca baan + 5 dagen actief sporten) BMR x 1.9

Raponsje schreef:
Meten is weten. :)

Meet op dag 1 (of 2 ;)) je maten even op:
- Nek
- Borsten
- Bovenarmen
- Taille
- Navelomvang
- Heupen
- Billen
- Bovenbenen
- Kuiten
Meet op dag 30 weer en je zult versteld staan van het resultaat.

Het is het makkelijkst om voor de spiegel op te meten, je kunt dan beter zien of je meetlint niet gedraaid zit of voor of achter hoger zodat je echt eerlijk en gelijk meet. Meet beide armen - benen en kuiten apart op. Als je rechtshandig bent is rechts vaak iets breder. Leg de meetlint losjes op elkaar, niet strak trekken.

Hoewel de weegschaal over 30 dagen wellicht aangeeft dat er niet veel veranderd is zou je zo maar eens een aantal centimeter per lichaamsdeel kwijt kunnen zijn.

Raponsje schreef:
Na deze 30 dagen zou ik kijken naar je resultaat. Vind je bijvoorbeeld dat je benen - of bijvoorbeeld je buik nog strakker mag kies dan weer een ander programma van Jillian. Stel je wilt na deze 30 dagen je buik weer strakker ga dan de 6 week 6 pack doen of ga voor de extreme shred bijvoorbeeld.
Zodra je stopt zal je lichaam ook weer "slapper" worden. Vergelijk het met je paard als je paard een lekker gespierde achterhand heeft maar daarna alleen nog maar aan de longe hoeft te lopen zonder bijzet dan krijgt hij wel beweging maar zal die gespierde achterhand verdwijnen.


En nog wat fijne foto’s en plaatjes om jezelf te motiveren aan de slag te gaan!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ehona op 01-05-13 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:12


entless
Berichten: 312
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: samen met mijn lief

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:15

Deel 3 alweer, ik ga zeker weer volgen.
Ik was bezig met 30days shred en Yoga meltdown (als afwisseling/aanvulling), maar helaas kneusde ik mijn ribben op de dag dat ik level 3 van 30 days shred wilde gaan doen.
In totaal ben ik 9 kilo afgevallen en heel wat cm kwijt :D Mijn nieuwe kleding ligt nu al achterin in mijn kast. 2 Maten te groot zit niet lekker *\o/*
Hopelijk kan ik het binnenkort weer oppakken.

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:16

Mooie opening
Je bent alleen vergeten te zeggen dat het verslavend is *\%/*

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:16

Goeeeie opening, im in

You say elevator, i say stairs :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:25

Wat een super OP!

Bedankt Ukkie! :D

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:31


Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:31

Mooie opening!

Mandy517
Berichten: 1556
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:42

Nieuw topic!

o More Trouble Zones – Klein foutje :) Moet No zijn!

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 14:46

Mandy517 schreef:
Nieuw topic!

o More Trouble Zones – Klein foutje :) Moet No zijn!


Yes, bedankt, heb het gelijk aangepast!

Anoniem

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:52


KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 14:52


Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:38

Ik heb eigenlijk alleen maar op YouTube gekeken :o Kan de post nu niet meer aanpassen.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:42

Misschien kan een modje het aanpassen, heb thuis ook nog link voor shred level 2.

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:54

Ik meld me ook weer. Vanaf het eerste topic aanwezig, 3 dagen volgehouden toen vreselijk ziek geworden en mega dip en slecht in mn vel, en nu ik weer wat op begin te krabbelen, wil ik toch weer beginnen, dus dames, willen jullie mij helpen met motiveren!? Dan doe ik dat uiteraard ook terug, heb die 3 dagen als erg fijn ervaren.

Nativa

Berichten: 1129
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Stuttgart

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:11

Mooie OP! :D

Ik heb vandaag dag 7 van level 1 gedaan en het ging supergoed :D Begin zelfs al resultaat te zien :D

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:18

Mooie op!

Ik ga denk ik weer opnieuw beginnen, ruime week niks gedaan door drukte en overbelasting
Daarnaast wil ik mijn voeding ook gaan aanpassen, even zoeken wat voor mij het beste is :)

Het zat in mijn planning om vandaag weer te beginnen, maar ik heb gister een werkdag van 20 uur gemaakt :O

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:20

Ik ben toevallig vandaag begonnen met level 1 van de 30 day shred :D Ik vond het vandaag heel erg meevallen, maar dat ligt misschien eraan dat ik de afgelopen weken al wat conditie heb opgebouwd d.m.v. hardlopen. Na de les was ik wel moe, maar ben toch nog gaan hardlopen, en heb dit ook nog makkelijk kunnen volhouden. Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb!

Wipsie
Berichten: 120
Geregistreerd: 06-05-09

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:24

Wauw Ukkiee!!! Knap gedaan! Ik ben ook al een tijdje bezig (shred gedaan, nu week 3 van ripped en allerlei andere workouts ter afwisseling...)
Ga zeker weer meelezen hier!!!

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:43

Mooie OP Ukkiee! :) :D alleen wel 11 pagina's te vroeg want het andere topic is nog niet op 500 pagina's :o Heb je dat bewust gedaan? :) hihi

Armario

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-03-09
Woonplaats: Dublin

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:08

Hele mooie OP, ik doe weer mee! (Haha dit rijmt)

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:09

Dat maakt toch niet uit? OP was af dus ik dacht ik post hem gelijk :)

Ik heb gisteren trouwens helemaal niks gedaan. Maandag had ik toen zoveel gedaan, en 's avonds ook nog Den Haag afgestruind, dus gisteren toen ik wakker werd kon ik bijna niet lopen van de spierpijn. En toen ook nog eens de hele dag door Delft gestruind, heel laat thuis, alcohol op, dus dat werd geen workout meer :+ Denk ook niet dat ik het in ga halen door de shred vandaag te doen :n Morgen ook beginnen aan level 2, dus misschien goed om mijn beentje even wat extra rust te geven.

Ik moet ook zeggen dat ik het wat betreft voeding moeilijk vind. Ik heb dus wel een app en de eerste week was dat leuk, maar alles is dus steeds een beetje hetzelfde. Ik probeer wel heel erg te letten op mijn porties en geen koekjes o.i.d. tussendoor te eten maar een fruitje. Alleen met Koninginnedag heb ik vette hap gegeten, maar dat mocht van mezelf en behalve dat bakje kibbeling had ik er eigenlijk helemaal geen trek in. Heb als avondeten ook maar één hamburger genomen en vlak daarvoor kwam ik toevallig frozen yoghurt met fruit tegen :9 Kan iemand even zeggen of mijn eten van vandaag een beetje 'goed' is?

O: cornflakes met halfvolle melk + thee
T: 5 aardbeiden
L: 3 volkoren crackers met filet americain, 2 met philadelphia light
D: geen idee, eet straks bij mijn ouders
T: vanavond ga ik even een bananen-aardbei smoothie maken :~

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:11

haha op zich niet , maar meestal maak je eerst het oude topic vol, en anders moet er wel een mod gewaarschuwd worden om het oude topic te sluiten :)

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:15

Fantabulouss schreef:
haha op zich niet , maar meestal maak je eerst het oude topic vol, en anders moet er wel een mod gewaarschuwd worden om het oude topic te sluiten :)


Ja dat heb ik ook gedaan. Ik lees ook vaak dat het nieuwe topic al voor het eind wordt gepost dus vandaar :)

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:18

ooh oke :o wist ik niet :o dan heb ik niks gezegd :)