Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:53

Mijn eerste gedachte is: Wat een viezerik! Eerst met de mannen rampetampen en daarna weer bij jou in bed stappen... Ieuw!

Verschrikkelijke situatie, voor jou en je kinderen. Dat hij Bi of Homo is maakt voor mij niks uit. Gaat om de persoon. Je schreef dat hij er zich voor schaamt. Schaamt hij zich voor de buitenwereld? Schijn ophouden omdat jullie misschien gelovig zijn en dat dat niet geaccepteerd word?

Goed dat je je laat testen! Echt nu even voor jezelf opkomen! Denk aan jezelf en je 2 mooie kinderen. Hij moet nu zelf gaan bedenken wat voor ukkel hij is geweest en aan zichzelf gaan werken. Hij heeft al die jaren daar nooit aan gedacht waarschijnlijk.
Ga kijken wat JIJ nodig hebt en niet wat hij nodig heeft. Hij moet zelf idd stappen gaan zetten. Voor jezelf gaan bedenken of je nog wel langer in zo'n leugen wil blijven leven... Wees blij dat je erachter bent gekomen en niet dat je kinderen, als die ouder waren, hem ergens zouden zien. Nu kan je nog goed bij hem weg gaan en je eigen leven zonder leugens op gaan op pakken...

Bedenk heel goed, zoals je zelf zei, dat je hem nooit kan vertrouwen als je bij hem blijft. Elke keer als hij weg gaat, te laat is oid gaan jou voelsprieten overeind. Vertrouwen is zo gebroken nu. Vertrouwen is DE basis van iedere relatie!

Misschien is het beterder dat jullie uit mekaar gaan en een eigen leven gaan lijden en er voor de kids er het beste voor gaan maken. Leven in een leugen is voor jou en je kinderen niet goed.

Nu ben JIJ en je kids het belangrijkste!!! Wat hij allemaal wil, zegt of doet jammer dan. Wie heeft er nou een hele smerige fout gemaakt!?

Het zal heel moeilijk zijn maar ik wil je heel veel sterkte wensen met alle beslissingen! Virtuele knuffel van hier! Voor jou en je 2 mooie kids!

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:55

Jeetje, wat erg!

Ik kan je geen advies of tips geven, maar ik hoop dat jij voor jezelf de juiste kan maken op den duur. En ik wens je veel sterkte bij de keuze.

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:44

Er was ook iemand die begon over drugs gebruik
Ik weet dat hij pillen neemt zodat hij dan langer door kan doen..

En idd in het dorp zou hier weinig begrip voor zijn
Even als zijn vrienden groep
Als die hier lucht van krijgen denk ik dat een deel hem de rug toe keert.
Niet zo zeer over de gevoelens/lusten die hij heeft. Maar wel hoe hij mij behandeld heeft hier in..

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:49

Morgen staat de afspraak bij de huisarts. En zal daar mijn verhaal ook gaan doen..

Gelukkig is het een inval huis arts.
Onze eigen huisarts kent de hele familie en ondanks het zwijgplicht, vind ik het toch een fijn idee dat dit een tijdelijke arts is..

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:51

Nadia85 schreef:
Morgen staat de afspraak bij de huisarts. En zal daar mijn verhaal ook gaan doen..

Gelukkig is het een inval huis arts.
Onze eigen huisarts kent de hele familie en ondanks het zwijgplicht, vind ik het toch een fijn idee dat dit een tijdelijke arts is..


Overleg wel even met de huisarts wat je hierover wel/niet gerapporteerd wil hebben.

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:53

senna21 schreef:
Nadia85 schreef:
Morgen staat de afspraak bij de huisarts. En zal daar mijn verhaal ook gaan doen..

Gelukkig is het een inval huis arts.
Onze eigen huisarts kent de hele familie en ondanks het zwijgplicht, vind ik het toch een fijn idee dat dit een tijdelijke arts is..


Overleg wel even met de huisarts wat je hierover wel/niet gerapporteerd wil hebben.


Dat is een goede

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:55

Potverdomme TS, wat zwaar dit.

Ik geloof dat het niet eens om de seks met mannen gaat, maar 7 jaar lang liegen en je eigen leven er op na houden zonder dat je partner daar wat van af weet, en jij maar trouw door gaan en eerlijk zijn over alles.... God, wat moet je boos zijn.



Ik wens je alle kracht en sterkte toe vrouw, welke keuze je ook denkt te moeten maken.

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:00

Veel sterkte.
Ik kan me voorstellen dat je in dit geval een huisarts met wat meer afstand wel fijn vind. Hij heeft ook geen beeld bij je man, dus zal objectief jouw verhaal aanhoren.

Ik vind het goed dat je geen overhaaste beslissingen wilt nemen. Ik denk dat praten de sleutel is. Vooral natuurlijk met je man. Wat is zijn beeld van de toekomst, wat denkt hij te kunnen veranderen, wat zou jij graag willen (al denk ik dat je daar nog geen beeld bij hebt, nu je wereld zo op de klop is gezet). Dit soort vragen zijn vaak makkelijker te beantwoorden met hulp van een vreemde (huisarts of psycholoog bbijvoorbeeld) omdat je dan niet in een circeltje blijft redeneren maar die weer nieuwe vragen kan stellen, of dingen in perspectief kan zetten.
En geef jezelf ook de ruimte om boos te zijn, maar gebruik die boosheid om tot acties te komen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:01

Het zal je maar overkomen was het eerste wat ik dacht,ik wilde je sterkte wensen met alles wat nu op je afkomt.Want het is niet zomaar even iets! :(:)

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:05

TS wat een onwijze oliebol situatie waar je partner je in heeft gebracht.
Een enorme emotionele rollercoaster kan ik me zo voorstellen.
Hoe lastig ook, zou ik je willen adviseren om proberen zo objectief mogelijk naar de situatie te kijken, vanuit een ander perspectief dan dat van jezelf, meer als buitenstaander.
Ik denk dat de keuze tot scheiden dan snel gemaakt is.

Geen enkel mens verdient dit, je moet jezelf en je kinderen dit niet aan willen doen.
Dit soort mannen komt doorgaans later volledig uit de kast en dan heb je dubbel misère en verwijt je het des te meer.
Neem je verlies.
Ga van hem af.
Regel het netjes zonder emoties de overhand te geven en zet je leven voort.
Je verdient het beste en dat is hij klaarblijkelijk absoluut niet.

Sterkte!
En verwijt jezelf niets :*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110770
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:09

Wat ik me nog afvraag: heeft hij die afspraakjes in de buurt? Want het zou je toch zijn opgevallen als hij veel langer weg was dan normaal.
En ken je die mannen dan? :? Dat zou het voor mij ook nog een stukje moeilijker maken.

kiki1976

Berichten: 16887
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:21

Wat een klote situatie waar je in beland bent.
Ik snap je punt dat je ergens bij bent dat het mannen zijn en geen vrouwen (we geven hem hierin het voordeel van de twijfel), want dat is het echt iets wat jij hem niet kan bieden.
Maar wat ik in jouw situatie wel echt zou willen weten van mijn partner. Is hij biseksueel of toch echt homo? Want in het 2e geval is er niets meer om voor te vechten mocht je dat willen.

Het achterhouden al die jaren is echt niet goed te praten, dat is voor iedereen wel duidelijk. Maar is het al 7 jaar 3x per maand aan de gang, of is het iets wat 7 jaar geleden begonnen is?
Maar ergens als hij die gevoelens kreeg dat hij toch biseksueel was, en zijn omgeving erbij. Hoe erop gereageerd word, en zijn eigen macho houding erover (masker) kan ik me het anderzijds voorstellen dat hij zich er diep voor schaamt. Zeker tegenover jouw, hoe denk jij er zelf over bi/homo's?
Maar anderzijds mag dit ook geen excuus zijn om dit zo op deze manier te doen!

Ik denk dat niemand verder kan zeggen wat je wel en niet moet doen. Niemand kan jouw gevoel hierin voelen. Niemand kan zeggen dat je bij hem moet blijven met een open relatie hierin of bij hem weg moet gaan.
Luister goed naar je eigen gevoel, al is dat nu heel erg moeilijk om dat je gevoel je nu zo alle kanten opgaat.

Goed dat jij je morgen in ieder geval laat testen. Heel veel sterkte met alles

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 12:30

Ik ken deze mannen niet
Komen niet uit de buurt.. (door heel Nederland)

Mja als hij met vrienden afsprak ( en er ook echt bleek te zijn) werd het gerust eens 2 uur snachts.. Dus dat hij vaker lang weg was, zocht ik niks achter.. Was altijd al zo..

Mja

laatste keer (dat ik weet iig) was hij daar dus in slaap gevallen bij 1 van die mannen..
Dus smorgens begon ik met werken en belde hem maar eens op of hij niet eens thuis moest komen..

Met een knal rode kop kwam hij binnen.. :n

Hoefde natuurlijk niet te vragen of zijn avond leuk was

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:34

Nadia85 schreef:
Er was ook iemand die begon over drugs gebruik
Ik weet dat hij pillen neemt zodat hij dan langer door kan doen..


Dit wist je al? Of pas sinds zijn bekentenis?
Vind het best schokkend eerlijk gezegd...
Ik zou mezelf echt afvragen met WIE ik eigenlijk een relatie had, als alles ineens een leugen blijkt te zijn..

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:34

Alenthe05, jouw reactie vind ik om het zacht uit te drukken toch wel erg bekrompen. En wel hierom:

1: Viezerik? Wat onveilig betreft oké, dat is 'vies'. Maar over de daad zelf? Sorry hoor. Dat is niet vies. Zo scheer je alle biseksuelen die in een open relatiesysteem leven even over de kam 'vies'. Het is niet omdat het niet aan jou besteed is dat je zoiets ook meteen vies moet vinden.

2: Die man worstelt hier duidelijk zelf mee. Dan gaan verkondigen dat hij de afgelopen 7 jaar nooit gedacht heeft aan de gevolgen van zijn gedrag... komaan. Hoé kan jij jou in godsnaam inbeelden wat er doorheen die man zijn hoofd spookt? Niéts besef jij daarvan. Als hij er niet om zou geven, dan was hij er bijlange niet zo lang in geslaagd om dat geheim te houden. Deze verlangens vertoeven in de taboesfeer (logisch ook met mensen zoals jou die daar hun niet zo openminded idee over hebben) en uit schrik om de partner te verliezen dan maar geheim gehouden. Schrik om iemand te verliezen betekent net dat je wel nog om iemand geeft.

3: En 'de kids' (ik heb een hekel aan dat modewoord, we zitten hier niet in Engeland of Amerika :+ ) hoeven toch helemaal niet te lijden onder dit voorval? Sterker nog, moest TS dit met haar man kunnen uitklaren en er sterker uit komen, en mochten ze dat later vertellen aan de kinderen, dan bewijzen ze net aan hun kinderen hoe sterk ze staan. Da's wat anders dan de 100den koppels die niet superlang na het krijgen van een kindje uit elkaar gaan, ik kan zo'n voorbeelden in mijn omgeving niet meer op mijn beide handen tellen. Wat voor een relatie had je eigenlijk als je de veranderingen van een kind krijgen niet eens overleeft. Tegenwoordig geven veel koppels zo snel op, ik begrijp dat niet. Dit is nu niet naar TS toe natuurlijk, dit is een andere situatie.

4: Laat TS maar lekker zelf beslissen ipv te dicteren dat uit mekaar gaan beter zal zijn. Leven in een leugen is het trouwens op dit moment niet meer.

5: Dit is net een kantelpunt wat vertrouwen betreft. Van hieruit kan het inderdaad bergaf gaan, dat TS niets meer vertrouwt. Of het kan bergop gaan omdat Ts en haar man - vooral hij dan - meer open zijn naar elkaar, hij heeft immers niets meer te verbergen nu.

Aan TS: Heel veel sterkte met de beslissing, ik denk dat enkel jij die kan maken en kan uitmaken hoe je je bij de hele situatie en bij je man voelt. En zoals anderen al aangegeven hebben, je kan zoveel tijd nemen als je wil om tot een besluit te komen.

Wat anderen zeiden over vreemdgaan is vreemdgaan gelijk met welk geslacht. Ja, correct. Maar er is toch een groot onderscheid tussen vreemdgaan voor de lust of wanneer er gevoelens in het spel zijn. Geslacht brengt toch ook onderscheid. Met een vrouw tjah, dat kan TS haar man toch ook bieden? Maar wat een man kan bieden niet, dus daar zou ik persoonlijk minder lastig mee hebben. En massaal van de daken roepen dat vreemdgaan einde relatie is, kan je dan wel doen. Maar ik ken genoeg voorbeelden van relaties die vreemdgaan wel overleefd hebben ook... Het komt vaker voor dan je denkt hoor. De mens is van nature nu eenmaal niet monogaam... Dit is vechten tegen je natuur hé. De ene houdt dat vol, de andere niet. Tjah. Je kan mensen niet met elkaar vergelijken. Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen die dit van de daken schreeuwen ook effectief per direct opstappen als ze vreemdgaan van partner zouden ontdekken. Wanneer je het effectief meemaakt, zijn de perspectieven vaak toch net even anders.

Ik las hier ook ergens dat hij vroeg of laat sowieso dan wel helemaal uit de kast komt en voor de mannen zou kiezen als hij zijn droomman tegen komt? Dat is toch ook enorm kort door de bocht. Als die man biseksueel is, is dat de reinste onzin. Hij heeft ook aangegeven dat dit puur lusten zijn en dat hij TS enorm graag ziet. (Als hij effectief homoseksueel blijkt is dat iets anders. Maar dat dit garantie zal gebeuren, is gewoon onzin.)

Enkel TS en haar man kunnen nu uitmaken hoe dit verder afloopt. Wij kunnen natuurlijk wel onze mening geven, en liefst niet opdringen zoals ik het gevoel had bij het bericht van Alenthe05, wij kunnen verschillende perspectieven uitlichten. Stof tot nadenken geven. Maar wij kunnen niet helpen met de beslissing zelf.

Veel sterkte TS :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:37

Ilsey schreef:
Alenthe05, jouw reactie vind ik om het zacht uit te drukken toch wel erg bekrompen. En wel hierom:

1: Viezerik? Wat onveilig betreft oké, dat is 'vies'. Maar over de daad zelf? Sorry hoor. Dat is niet vies. Zo scheer je alle biseksuelen die in een open relatiesysteem leven even over de kam 'vies'. Het is niet omdat het niet aan jou besteed is dat je zoiets ook meteen vies moet vinden.

2: Die man worstelt hier duidelijk zelf mee. Dan gaan verkondigen dat hij de afgelopen 7 jaar nooit gedacht heeft aan de gevolgen van zijn gedrag... komaan. Hoé kan jij jou in godsnaam inbeelden wat er doorheen die man zijn hoofd spookt? Niéts besef jij daarvan. Als hij er niet om zou geven, dan was hij er bijlange niet zo lang in geslaagd om dat geheim te houden. Deze verlangens vertoeven in de taboesfeer (logisch ook met mensen zoals jou die daar hun niet zo openminded idee over hebben) en uit schrik om de partner te verliezen dan maar geheim gehouden. Schrik om iemand te verliezen betekent net dat je wel nog om iemand geeft.

3: En 'de kids' (ik heb een hekel aan dat modewoord, we zitten hier niet in Engeland of Amerika :+ ) hoeven toch helemaal niet te lijden onder dit voorval? Sterker nog, moest TS dit met haar man kunnen uitklaren en er sterker uit komen, en mochten ze dat later vertellen aan de kinderen, dan bewijzen ze net aan hun kinderen hoe sterk ze staan. Da's wat anders dan de 100den koppels die niet superlang na het krijgen van een kindje uit elkaar gaan, ik kan zo'n voorbeelden in mijn omgeving niet meer op mijn beide handen tellen. Wat voor een relatie had je eigenlijk als je de veranderingen van een kind krijgen niet eens overleeft. Tegenwoordig geven veel koppels zo snel op, ik begrijp dat niet. Dit is nu niet naar TS toe natuurlijk, dit is een andere situatie.

4: Laat TS maar lekker zelf beslissen ipv te dicteren dat uit mekaar gaan beter zal zijn. Leven in een leugen is het trouwens op dit moment niet meer.

5: Dit is net een kantelpunt wat vertrouwen betreft. Van hieruit kan het inderdaad bergaf gaan, dat TS niets meer vertrouwt. Of het kan bergop gaan omdat Ts en haar man - vooral hij dan - meer open zijn naar elkaar, hij heeft immers niets meer te verbergen nu.

Aan TS: Heel veel sterkte met de beslissing, ik denk dat enkel jij die kan maken en kan uitmaken hoe je je bij de hele situatie en bij je man voelt. En zoals anderen al aangegeven hebben, je kan zoveel tijd nemen als je wil om tot een besluit te komen.

Wat anderen zeiden over vreemdgaan is vreemdgaan gelijk met welk geslacht. Ja, correct. Maar er is toch een groot onderscheid tussen vreemdgaan voor de lust of wanneer er gevoelens in het spel zijn. Geslacht brengt toch ook onderscheid. Met een vrouw tjah, dat kan TS haar man toch ook bieden? Maar wat een man kan bieden niet, dus daar zou ik persoonlijk minder lastig mee hebben. En massaal van de daken roepen dat vreemdgaan einde relatie is, kan je dan wel doen. Maar ik ken genoeg voorbeelden van relaties die vreemdgaan wel overleefd hebben ook... Het komt vaker voor dan je denkt hoor. De mens is van nature nu eenmaal niet monogaam... Dit is vechten tegen je natuur hé. De ene houdt dat vol, de andere niet. Tjah. Je kan mensen niet met elkaar vergelijken. Ik ben eens benieuwd hoeveel mensen die dit van de daken schreeuwen ook effectief per direct opstappen als ze vreemdgaan van partner zouden ontdekken. Wanneer je het effectief meemaakt, zijn de perspectieven vaak toch net even anders.

Ik las hier ook ergens dat hij vroeg of laat sowieso dan wel helemaal uit de kast komt en voor de mannen zou kiezen als hij zijn droomman tegen komt? Dat is toch ook enorm kort door de bocht. Als die man biseksueel is, is dat de reinste onzin. Hij heeft ook aangegeven dat dit puur lusten zijn en dat hij TS enorm graag ziet. (Als hij effectief homoseksueel blijkt is dat iets anders. Maar dat dit garantie zal gebeuren, is gewoon onzin.)

Enkel TS en haar man kunnen nu uitmaken hoe dit verder afloopt. Wij kunnen natuurlijk wel onze mening geven, en liefst niet opdringen zoals ik het gevoel had bij het bericht van Alenthe05, wij kunnen verschillende perspectieven uitlichten. Stof tot nadenken geven. Maar wij kunnen niet helpen met de beslissing zelf.

Veel sterkte TS :(:)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:37

Zo zeg, wat een klap moet dit zijn geweest.

Het liegen en jou in gevaar brengen qua gezondheid is niet goed te praten.

Hij had met jou moeten praten over zijn seksuele behoeften en voorkeuren, en dan had jij hier over kunnen nadenken, of je dat oké vindt of dat je daar niet mee kan dealen. Dat had zijn eerste stap moeten zijn. Wie weet had je het wel goed gevonden, dan had hij het niet hoeven verstoppen, dan had je voorwaarden kunnen stellen over het veilig doen (al lijkt dit me logisch, maar dat terzijde) en dan was jouw vertrouwen niet kapot geweest.

Ik snap dat hij in de knoop zit, echt waar, maar hij had open moeten proberen te zijn, hoe moeilijk ook.

Als het nou een slippertje was geweest voor een keer, dan was het nog iets anders, maar 7 jaar lang, onveilig en zo vaak? Dat vind ik wel een paar stappen te ver...

Ik hoop dat uit de testen blijkt dat je niks hebt. Ook hoop ik dat je nog wel gewoon met hem hier over kan praten mocht de behoefte er zijn, jammer voor hem dat hij zich schaamt, maar dat is hij je op zijn minst verschuldigd wanneer je dat graag wilt.

Ik kan niet zeggen of je wel of niet weg moet gaan, dat weet en voel alleen jij.

Ik wens je heel veel sterkte toe, en hoop dat je tot een besluit kan komen waar JIJ je goed bij voelt, laat je niet beïnvloeden door omgeving, angst of dit topic, haal er alleen de dingen uit die jij nuttig vindt en doe verder wat jij graag wilt doen hier in.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:46

Jee, wat heftig voor je....
Voor mij zou het niet uitmaken of hij bi, homo of hetero was. Of hij vreemdging met vrouwen of mannen.
Vreemdgaan is vreemdgaan en liegen is liegen. Een slippertje zou ik over kunnen praten, maar na 7 jaar bedrog zou er in mijn geval niets meer zijn om over te praten, behalve een omgangsregeling voor de kinderen na de scheiding....

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:54

Ik denk niet dat er in dit geval een goed of fout is. Uiteraard als jullie het nog proberen is het fijn voor het gezin, het bedrijf en vriendenkring en de reutemeteut. Maar het gaat er vooral om in hoeverre jij hem nog kan vertrouwen. Ook als jullie uit elkaar gaan komen kinderen en bedrijf wel weer op hun pootjes terecht. Misschien is het zelfs een optie voor jou wel daar te blijven werken maar zonder relatie te hebben met hem, omdat je aangaf hem ook niet helemaal uit je leven kan voorstellen. Uiteraard zal ook daarin alles tijd nodig hebben.
Vind het sterk van je dat je erover met de dokter en eventueel een psycholoog gaat praten. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval!

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:55

[***] schreef:
Als het nou een slippertje was geweest voor een keer, dan was het nog iets anders, maar 7 jaar lang, onveilig en zo vaak? Dat vind ik wel een paar stappen te ver...

Dit.

En dan kan het wel gaan dat 'geen enkel persoon monogaam is'. Het gaat erom dat er 7 jaar is gelogen en dat iemands anders haar gezondheid mogelijk in gevaar is gebracht.

Het gaat om 7 jaar. Misschien wel de helft of langer van de hele relatie....

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:56

Ik hoop dat je een beslissing kunt maken waar je met gevoel en verstand achter staat. Mijn pb box is altijd open voor een luisterend oor.. sterkte TS

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:57

mss handig om in ieder geval uit het bedrijf te stappen en zelfstandig qua baan te worden. mocht je wat voor beslissing ook nemen, dan is dat niet gekleurd door het feit dat je inkomen ook nog afhankelijk van hem is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:58

Heb nu aantal keren gelezen maar nog niet de juiste woorden gevonden. Want hoe verwerk je zoiets en hoe geef je dit een plek die voor allemaal een acceptabele is.

Eerste instictieve reactie zou zijn, opdonderen en nooit meer terugkomen jij meneer. Bij vrouwen zou mijn reactie dat ook zijn trouwens.Maar dan? Dat lijkt me ook niet de juiste. Jullie houden neem ik aan nog steeds van elkaar. Ellende is hij heeft gezocht wat jij hem niet kunt bieden. Woont in een omgeving maar mogelijk hij uitgekotst gaat worden als ze er achter komen. Zijn bedrijf eraan gaat zijn gezin eraan gaat enz.

Enige dat je hem heel erg zeker kwalijk kan nemen en boos op mag zijn terecht is het niet veilig doen. Dat is vragen om problemen, spelen met zijn en andermans leven en gezondheid. Denk dat ik daar nog het kwaadst over zou zijn.

De stappen naar de dokter gaan en je hele gezin laten testen jij, je man en je kinderen eventueel zelfs op alle mogelijke ziektes. Therapie zoeken die jullie beiden kan helpen. Want naast jou verwoeste leven mogelijk ligt ook zijn leven overhoop want zijn geheim is uitgekomen. Als hetero vreemdgaan wordt van een man vaak makkelijker geaccpeteerd dan met mannen gaan rommelen.

Praat met je man, waarom heeft hij het je nooit durven vertellen dat hij zich ook fysiek aangetrokken voelt tot mannen? Voordat hij in de verleiding is gebracht. Zijn eerste keer is dat spontaan uit de hand gelopen of bewust opgezocht?

En belangrijk hoe voel jij je nu onder het feit dat hij mannen nog opzoekt? En doet hij het dan wel veilig inmiddels? En heb je naast bokt nog mensen waar je dit mee kunt bespreken zonder dat mensen gaan roddelen?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:04

Nadia85 schreef:
Morgen staat de afspraak bij de huisarts. En zal daar mijn verhaal ook gaan doen..

Gelukkig is het een inval huis arts.
Onze eigen huisarts kent de hele familie en ondanks het zwijgplicht, vind ik het toch een fijn idee dat dit een tijdelijke arts is..



Je kan ook anoniem een afspraak maken bij de GGD voor dit soort dingen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:09

Kaus schreef:
Ik heb het idee dat het nogal wat meer geaccepteerd wordt in dit topic omdat het om mannen gaat. Hartstikke sneu voor hem daar ie daar zo mee zit maar daar had ie ook voor naar een psycholoog kunnen gaan. Dat hoef je niet op te lossen met zeven jaar lang seks te hebben met meerdere mannen.

Als hij zeven jaar lang vreemd was gegaan met meerdere vrouwen vermoed ik dat de reacties heel anders waren geweest.

Dan nog over het wel of niet relatie verbreken voor de kinderen. Kinderen zien alles. Als jullie alleen bij elkaar blijven voor de kinderen en niet meer van elkaar houden gaan de kinderen dat door hebben. Die krijgen een vertekend beeld van hoe mensen van elkaar houden, hoe ouders met elkaar om gaan en hoe liefde eruit ziet. Als je puur voor je kinderen bij elkaar wil blijven raad ik aan dat absoluut niet te doen. De kinderen hebben er veel meer aan als jullie als gescheiden ouders netjes en vriendelijk met elkaar om gaan dan dat ze een dood huwelijk zien.

Hier ben ik het niet mee eens. Als je samen blijft om de kinderen op te voeden, hoeft dat niet te betekenen dat je de schijn van een goed huwelijk ophoudt. Je kunt ook als 'vrienden' samen blijven wonen en in de zorg naar de kinderen niks te veranderen. Je hoeft de kinderen niets voor te houden, je kunt ze gewoon vertellen dat het anders is. Kinderen zijn niet gek en kunnen veel meer dingen handelen dan wij denken. Uiteindelijk hebben zij, mits het een fijne situatie is zonder veel ruzie, het liefste beide ouders. Op welke manier dat dan is, maakt ze echt niet uit. En dat dat dan anders is dan bij anderen, is ook geen probleem. Als ouders uit elkaar gaan, ontstaat er immers ook een heel andere situatie dan 'normaal'.