Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:18

ik zou wel van te voren afspraken maken over dat je kan controleren waar hij is, om vertrouwen weer op te kunnen bouwen moet je wel zeker kunnen weten dat hij je niet weer bedonderd

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:33

Wat een snoepjes :+:

WinSel

Berichten: 20572
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:54

pmarena schreef:
Wat een snoepjes :+:


Foutje ? :+

Ik lees nog steeds elke dag mee TS en ik vind je echt super sterk.
Dikke knuffel :*

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:47

Hee, ja wat maf! Excuus!

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:25

superpony schreef:
Dat zeg ik toch? Mensen gaan er hier vanuit dat als een bisexuele man voor ene vrouw kiest, zijn behoefte aan mannen blijft bestaan, maar dat hoeft niet.

Ik ken genoeg mensen die met beide geslachten bezig zijn geweest en toen ze verliefd werden, kozen voor die persoon. Dat is niet heel anders als bij een hetero, die kiest voor 1 man of vrouw in een monogame relatie.

Dat vind ik nou ook.Je kunt op zo veel mensen verliefd worden,maar uiteindelijk maak je dan de keuze voor 1.En natuurlijk zie je daarna ook nog aantrekkelijke mensen,maar de bedoeling van een vaste relatie is meestal toch dat je trouw blijft aan de gemaakte keuze.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:34

fokfanaat schreef:
ik zou wel van te voren afspraken maken over dat je kan controleren waar hij is, om vertrouwen weer op te kunnen bouwen moet je wel zeker kunnen weten dat hij je niet weer bedonderd

En ik vraag me af of een relatie op die manier werkt. Een partner onder "surveillance" zetten (doe je hem dan zo'n gps/afluister horloge om zoals je voor kinderen kan kopen? Of random telefoon checks?), en dan dus een soort voorwaardelijke periode geven?
Dan vertel je hem dus dat je hem zonder bewijzen niet vertrouwt. Uiteraard niet zonder reden gezien wat er is gebeurt, maar wellicht kun je er dan beter gewoon een punt achter zetten.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:40

fokfanaat schreef:
ik zou wel van te voren afspraken maken over dat je kan controleren waar hij is, om vertrouwen weer op te kunnen bouwen moet je wel zeker kunnen weten dat hij je niet weer bedonderd


Dat werkt niet. Of het moet uit hem zelf komen, dat hij graag wil laten zien dat hij nu echt betrouwbaar is etc. Maar als je dat als vrouw gaat afdwingen, wordt het helemaal niks en kan je beter stoppen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:50

ik vind wel dat je daar recht op hebt, hij moet zijn vertrouwen terugwinnen, als je al 7 jaar bedonderd wordt kan je hem maar niet ineens op zijn blauwe ogen gaan geloven.

Als hij dat niet wil, wat heeft hij te verbergen?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:08

In dit geval zou ik zijn voor goede afspraken. Als je steeds wilt/moet controleren of iemand is waar ie zegt dat ie is, wordt de relatie niet beter. Als je weet wat iemand waar gaat doen, en dat valt onder de afgesproken spelregels, is dat volgens mij beter vol te houden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:23

fokfanaat schreef:
ik vind wel dat je daar recht op hebt, hij moet zijn vertrouwen terugwinnen, als je al 7 jaar bedonderd wordt kan je hem maar niet ineens op zijn blauwe ogen gaan geloven.

Als hij dat niet wil, wat heeft hij te verbergen?


Hij blijft een mens he?! Het is bloedirritant als iemand je gaat volgen en controleren. Daar wordt je relatie echt niet beter van.

Hij kan beter uit zichzelf moeite doen en zeggen; Ik ben daar of daar, zo laat thuis etc.

Je moet je verleden kunnen verwerken, maar werken aan de toekomst, dus als alles blijft draaien om wat er is gebeurt en je blijft daarover beginnen, je man daar aan herinneren etc, komt er geen kans om vooruit te kijken. Hoe erg het ook is, wat er is gebeurt. Het kost heel veel tijd, energie en moeite om daar overheen te komen, maar je kan er niet in blijven hangen als je verder wil. Dan zie je alleen nog dat in iemand en niet meer de rest, de man waar je verliefd op werd, de vader van je kinderen en hoe hij is.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:05

Ik zeg ook niet dat ik hem constant zou controleren, maar wel afspreken dat als er twijfels zijn hij zonder morren zijn telefoon oid laat zien.
Hij heeft het vertrouwen beschaamd, mag er ook wel wat voor opgeven om dit te herstellen.

Als hij niets te verbergen heeft is dat geen enkele opgave toch.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:10

fokfanaat schreef:
ik vind wel dat je daar recht op hebt, hij moet zijn vertrouwen terugwinnen, als je al 7 jaar bedonderd wordt kan je hem maar niet ineens op zijn blauwe ogen gaan geloven.

Als hij dat niet wil, wat heeft hij te verbergen?

Dit is precies de attitude die de relatie onmogelijk kan maken. En begrijp me niet verkeerd, het is een begrijpelijke attitude, en niet iets dat iemand te verwijten is of zo. Maar imo wel iets dat een gelijkwaardige relatie in de weg staat.
Ik zou denk ik proberen een andere oplossing te vinden dan "verplichte random controle".

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 14:22

Zo ondertussen weer een paar pagina's verder

Ik merk in de kleine dingen dat hij echt zijn best doet. (laatst is hij voor mij terug gereden een vest te halen, appje zijn liever) hij probeert het in de kleine dingen die mogelijk zijn..wilde naar de bioscoop etc etc. Dat is dus wel fijn.
Een begin,
Want hoe meer tijd samen we zijn, hoe makkelijker het word om te gaan praten...

Hoe dit hele verhaal en mijn situatie er met een jaar uit ziet, geen idee..
Ik zal echt gaan moeten ondervinden hoe hard hij ons wil behouden.. En of hij zelf wel door het stof heen wil.. Of hij te vertouwen blijkt tr zijn (dat hij kan veranderen door gewoon eerlijk te zijn) dat hij open gaat zijn over zijn behoeftes..
En of ik me nog bij hem gelukkig voel..en of hij nog aan mijn wensen kan voldoen

En dat kan alleen met tijd..
Dus de tijd zal het leren..

Wat bi zijn betreft
Ik denk dat dat heel persoonlijk is, en voor iedereen een andere invullen heeft.
Ik ken ook iemand die is een aanvulling op een relatie van een ander stel. (zijn dus met zijn 3 en geregeld samen)
Maar ook bi mensen die gewoon samen zijn met een man of een vrouw. Hun zijn gevallen voor de persoonlijkheid en niet voor her geslacht. Maar blijven trouw in hun relatie.

Maar als je kijkt zoals bij Orpheus zijn er ook veel stellen, waarvan 1 behoefte heeft aan (zo nu en dan) iemand van hetzelfde geslacht.

Tsja wat is normaal? Dat is voor iedereen anders, blijkt dan maar weer..

Zolang je er samen maar een weg in vind en er samen gelukkig en tevreden mee bent..

Maar hoe die weg bij ons gaat lopen en zijn,tsja nogmaals de tijd zal dat ons leren..

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:14

Hoe het ook uitpakt in de toekomst, ik vind dat jij heel verstandig en sterk overkomt.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:14

TS, zoals jij reageert...als je dat ook bij je man zo doet, denk ik dat hij steeds makkelijker met jou erover kan praten. Het kan moeilijk worden, maar ook jullie band versterken als dat nu mogelijk is. Dan kan iemand volledig zichzelf zijn, zijn gevoelens tonen etc. Grote kans dat zijn liefde voor jou daardoor ook groter wordt, want vindt maar een vrouw die zo redelijk blijft.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:13

TS, ik heb het al eerder geschreven maar ik vind je top. Je rent niet meteen weg maar bekijkt je opties. Jij gaat er wel komen, welke optie je ook kiest. Omdat die de juiste zal zijn, voor jou.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:33

Respect TS!

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 10:30

Superpony, Maflinger_S, popke en alle anderen bedankt
Ik doe waarvan ik denk dat goed is..
Al zal dit lang niet altijd makkelijk zijn, maar hopelijk groeien we dichter naar elkaar toe..
En zo niet, dan hebben we het iig geprobeerd en zullen onze eigen weg trekken..

fleurtjeuh
Berichten: 10319
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:33

Gaat hij nogsteeds naar vrienden enzo of blijft hij nu meer thuis?

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 11:15

Meer thuis, maar werk is ook drukker dus ruimte om even weg te gaan valt nu ook niet mee..

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:11

Ik vind je een heel sterk en verstandig persoon, respect !

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:15

Ik lees dit al vanaf het begin mee. Ten eerste vreselijk om zo achter zo’n geheim te komen. Iedereen hier zegt dat het zo knap is van TS dat ze zo rustig en verstandig blijft, maar mag je niet juist in zo’n situatie niet heel erg boos en verdrietig zijn? Je hoeft niet altijd maar superbeheerst te zijn, emoties mogen hoor. Dit is niet niks. Ik heb ook niet het idee dat er nu enorme stappen gemaakt worden. Er wordt nauwelijks gepraat (vindt de man moelijk) er is geen therapie. Hoe ga je hier ooit uitkomen op deze manier vraag ik me dan af? Het lijkt mij niet makkelijker worden om erover te praten na een paar weken/maanden. Zeker niet als je nu door gaat alsof er niks aan de hand is.
Je mag nu boos worden en verdrietig zijn. Je mag eisen dat hij meewerkt aan jullie toekomst. Natuurlijk hoef je hem niet meteen de deur uit te bonjouren, maar dit gaat allemaal zo met zijde handschoentjes. Natuurlijk hoeft miet iedereen op dezelfde manier te reageren, en zeker niet vanuit emotie. Maar emotie onderdrukken en mooi weer spelen voor de buitenwereld lijkt mij nou ook niet bepaald gezond gedrag.

Ik wens je heel veel sterkte TS, wat je ook doet. Maar laat je niet beduvelen en druk je emoties niet weg. Je mag ze voelen en ook tegenover hem kenbaar maken. Hij kan dat dan wel lastig vinden, maar dat vind jij zijn vreemdgaan ook.

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:17

Ik vind het heel knap zoals je praat en doet.
Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen.

Jullie hebben samen een relatie en zullen samen moeten bepalen wat belangrijk is voor jullie en de kinderen.

Nadia85
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-05-18

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 08:51

Ik hou mijn emoties ook zeker niet altijd weggedrukt hoor! Ze zijn er zeker. Maar soms wat meer aanwezig dan anders. En ik ben ook boos en verdrietig, en vind ook echt dat hij zijn best moet doen..

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:58

Nadia85 schreef:
Zo ondertussen weer een paar pagina's verder

Ik merk in de kleine dingen dat hij echt zijn best doet. (laatst is hij voor mij terug gereden een vest te halen, appje zijn liever) hij probeert het in de kleine dingen die mogelijk zijn..wilde naar de bioscoop etc etc. Dat is dus wel fijn.
Een begin,
Want hoe meer tijd samen we zijn, hoe makkelijker het word om te gaan praten...

Hoe dit hele verhaal en mijn situatie er met een jaar uit ziet, geen idee..
Ik zal echt gaan moeten ondervinden hoe hard hij ons wil behouden.. En of hij zelf wel door het stof heen wil.. Of hij te vertouwen blijkt tr zijn (dat hij kan veranderen door gewoon eerlijk te zijn) dat hij open gaat zijn over zijn behoeftes..
En of ik me nog bij hem gelukkig voel..en of hij nog aan mijn wensen kan voldoen

En dat kan alleen met tijd..
Dus de tijd zal het leren..

Wat bi zijn betreft
Ik denk dat dat heel persoonlijk is, en voor iedereen een andere invullen heeft.
Ik ken ook iemand die is een aanvulling op een relatie van een ander stel. (zijn dus met zijn 3 en geregeld samen)
Maar ook bi mensen die gewoon samen zijn met een man of een vrouw. Hun zijn gevallen voor de persoonlijkheid en niet voor her geslacht. Maar blijven trouw in hun relatie.

Maar als je kijkt zoals bij Orpheus zijn er ook veel stellen, waarvan 1 behoefte heeft aan (zo nu en dan) iemand van hetzelfde geslacht.

Tsja wat is normaal? Dat is voor iedereen anders, blijkt dan maar weer..

Zolang je er samen maar een weg in vind en er samen gelukkig en tevreden mee bent..

Maar hoe die weg bij ons gaat lopen en zijn,tsja nogmaals de tijd zal dat ons leren..


Dat is fijn. Ik wil je alleen meegeven: Denk ook vooral aan jezelf, ook al doet hij nog zo z'n best jij hebt alle recht om als het niet goed voelt verder te gaan alsnog te beslissen bij hem weg te gaan. Het is super lief dat je hem een kans zou willen geven om te veranderen etc maar wat er gebeurt is veranderd natuurlijk niet en dat zal je altijd met je mee moeten dragen.

Ik heb dit topic doorgelezen net en wil ook zeggen onwijs knap hoe je ermee om gaat, diepe buiging _/-\o_