Had er nog nooit van gehoord maar dan de volgende vraag. Hebben meer mensen hier last van? En wat voor boom kan ik als vervanging gebruiken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ok ik vrees dat ik dus allergisch ben voor mijn plataan die in de achtertuin zorgt voor fijne schaduw in mijn slaapkamer. Eerder geen last gehad maar dit jaar kennelijk wel nu. Vorige week takken weggehaald en heb tot kokhalzen aan toe lopen hoesten. En net deur van slaapkamer open gedaan en meteen weer dicht ook. Omdat ik meteen begon met keelklachten krijgen.
Had er nog nooit van gehoord maar dan de volgende vraag. Hebben meer mensen hier last van? En wat voor boom kan ik als vervanging gebruiken?
limilou schreef:dat kan zeker. Mijn moeder en ik zijn beide allergisch voor de plataan. vooral met snoeien en de week er na. daarna werd het vaak weer minder
GDG schreef:karuna schreef:Ok ik vrees dat ik dus allergisch ben voor mijn plataan die in de achtertuin zorgt voor fijne schaduw in mijn slaapkamer. Eerder geen last gehad maar dit jaar kennelijk wel nu. Vorige week takken weggehaald en heb tot kokhalzen aan toe lopen hoesten. En net deur van slaapkamer open gedaan en meteen weer dicht ook. Omdat ik meteen begon met keelklachten krijgen.
Het kan zijn dat je het dit jaar getriggerd hebt door zo laat nog takken te verwijderen. Doordat je het zo laat hebt gedaan komt er onwijs veel 'stof/spul' vrij bij een plataan en daar heb je kennelijk veel last van gehad (bent er desondanks mee doorgegaan denk ik?). Nu reageert je lichaam er dus heel sterk op.
Best kans dat je er later dit jaar en volgend jaar geen last meer van hebt als je het niet weer gaat triggeren door te laat te snoeien. Ik zou dat eerst afwachten voordat je rigoreuze maatregelen neemt.limilou schreef:dat kan zeker. Mijn moeder en ik zijn beide allergisch voor de plataan. vooral met snoeien en de week er na. daarna werd het vaak weer minder
Ook jullie doen het dan te laat in het jaar gok ik. Ik zou het echt veel eerder doen, dan heb je waarschijnlijk nergens last van.