Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Bij mij helpt trouwens de voorzetkamer wel,
Ipv gewoon puffen.
Boras schreef:Amanda schreef:Salbutamol doet hetzelfde inderdaad, maar is wel een andere stof.
De werkzame stof in Ventolin en Salbutamol is hetzelfde, namelijk salbutamol.
_merel_ schreef:Ik heb vorig jaar ook heel lang dit soort klachten gehad.... meerdere ab-kuren en allerlei discuspuffers later was ik zo moe van het hoesten en happen naar lucht dat herstellen onmogelijk leek. Toen ik op de SEH eindigde kreeg ik Flixotide. Binnen 24 uur voelde ik me beter, werd het hoesten veel minder en kon ik slapen!
Boras schreef:Ik vind 5 weken benauwd rondlopen veel te lang.
Helemaal met dit weer.
Ik had destijds ook langdurig klachten. Huisarts handelde niet. 2 maanden later afgevoerd met een ambulance en op de intensive care terechtgekomen. Oh wat een opluchting daar in het ziekenhuis!
Echt, het is niet nodig om zo te moeten worstelen, ts!
Quir schreef:Hebben ze D-dimeer geprikt?
Amanda schreef:Andere puffers is zeker een idee. Ik had voorheen de paarse seretide (verstuiver, geen discus). Dat is vervangen door een witte met roze dop, salmeterol met fluticason is dat geloof ik. Volgens de huisarts en apotheek is dat precies hetzelfde. Maar ik heb het idee dat het veel minder (lees: weinig tot niks) doet.
Amanda schreef:Hmm, dat hoop ik toch niet
Maar had dat niet op de foto te zien moeten zijn?
Amanda schreef:Trombose heb ik nooit gehad.
Maar wel een hele goede om mee te nemen naar de huisarts. Ben gaan googlen, maar zou inderdaad zo'n geval zijn waar je niet meteen aan denkt bij mij. Geen (merkbare) trombose, leeftijd, geen anticonceptie, geen operatie of rust gehad, geen hoge bloeddruk, niet zwanger. Wel zelf astma. Hoge bloeddruk en hersenbloedingen zit in de familie.
En de klachten lijken er wel veel op inderdaad. Niet alle klachten, maar veel wel.