Ik zou het fijn vinden als jullie met mij meedenken.
Al vanaf 2010 (wat ik mij kan herinneren) zit mijn neus dicht, ben ik regelmatig verkouden.
Ik heb toen een aantal jaar neusspray gebruikt en daarvan weer afgekickt. Ik heb mij nooit echt ge-irriteert aan mijn dichte neus en slechte reuk; want ik werkte in de gehandicaptenzorg en nu in de kinderopvang. Dacht ook dat dit door mijn werk kwam.
Afgelopen jaar november heb ik een flinke voorhoofdholteontsteking gehad, in januari en februari weer.
Flinke groene snot, geen lucht, dikke zere keel, schor, zere jeukende ogen, oorpijn, dichte jeukende oren en voel ik luchtbelletjes klappen in mijn neusholte (ontluchten van de bijholtes). Dit houdt dan dik 2 weken aan, daarna wordt het minder en heb ik alleen nog een dichte neus. Tijdens een holte ontsteking kijk ik scheel van de hoofdpijn.
Af en toe heb ik ook een jeukende neus en niesbuien.
Ik heb wat antibiotica gehad, wat overigens niet geholpen heeft. Ben bij de KNO-arts geweest; die vond de klachten allemaal wel meevallen.
Twee weken terug een neusscopie gehad, ik had toen geen klachten (behalve een dichte neus). Hier kwam uit dat mijn neus iets vernauwd is, dit kunnen ze open schroeien maar ivm stollingziekte heeft dit niet de voorkeur. De kans dat er littekenweefstel komt is dan zeer groot en dan wordt het nog vernauwder dan dat het nu al is.
Na de neusscopie van twee weken terug, de dag erna weer flink verkouden, niesbuien, dikke groen/gele snot, jeukende ogen, rode ogen, schor ect.
Vandaag heb ik alleen nog maar geslapen en scheel gekeken van de hoofdpijn, paracetamol helpt niet op zn moment. Dit is alweer dag 9 dat ik zo erg verkouden ben.
Maar wat nu?
Jaren terug al eens zn huidtest gehad, ik reageerde nergens op gelukkig.
Mijn sociale leven begint hier ook wel onder te lijden. Ik moet het vaak afzeggen vanwege dit.
Na mijn werk ben ik echt moe en wil ik alleen nog maar slapen. Ik maak dagen van 10 uur. Mijn weerstand is laag, maar kan ook niet opbouwen omdat ik vaak zo moe/energieloos ben. Overigens op mijn werk heb ik wel energie voor 10 en geen dipjes, komt er allemaal uit als ik klaar ben met werken.
Edit; ik doe elke ochtend en avond een neusdouche. Snuit mijn neus niet, haal alleen maar op.
Waar kan ik nu nog aan denken?