Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 09:25

Gister zat ik bij een concert, en de zanger nam ons mee naar de jaren 60/70. De gemiddelde leeftijd van het publiek was 50+.
“Denk terug aan de tijd dat je man nog geen buik had en je vrouw nog lang haar had”.
Ik keek eens om me heen, en idd, bijna alle dames hadden kort haar...
Dat van mezelf is ook net op mn schouders, en niet meer halverwege m’n rug toen ik 20 was.
En nu zat ik eens te denken, waarom knippen heel veel vrouwen vanaf 30/40 jaar hun haar eigenlijk kort :?

Tot zover mijn filosofische zaterdag ochtend :')

Trui

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:28

Misschien veel last van haar uitval?

Indi_Vito

waarschijnlijk omdat ze het zat zijn net als ik om elke ochtend die klitten weer uit je haar te moeten halen wat enorm zeer doet? ik ben nu 24 en begin er ook over te denken een korte coupe te nemen ik wordt helemaal ziek van die klitten en t doet zo'n zeer ik heb vanmorgen gewoon de schaar in mn haar moeten zetten om een klit er uit te krijgen :/

Saleisha

Denk dat het te maken heeft met dat het haar dunner wordt met de leeftijd.

MTinker

Ik laat het nu juist weer langer groeien, maar ik wil steeds iets anders. Dus knip het regelmatig kort en laat het dan weer een keer groeien.

Maar misschien omdat het haar dunner wordt of ivm grijs worden?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:29

Hmm zelf word ik dit jaar 53 en mijn haar komt bijna tot mijn billen. Ik heb heel dik haar gelukkig dus nog een volle bos maar door de jaren heen is het, in vergelijking met toen ik 20 was een stuk minder geworden. Misschien is dat de reden dat vrouwen voor kort gaan?
Zelf pieker ik er niet over om het af te knippen maar kn mij zo voorstellen dat als je haar dunner wordt kort wat beter staat.
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 26-05-18 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:31

zanakuzies schreef:
waarschijnlijk omdat ze het zat zijn net als ik om elke ochtend die klitten weer uit je haar te moeten halen wat enorm zeer doet? ik ben nu 24 en begin er ook over te denken een korte coupe te nemen ik wordt helemaal ziek van die klitten en t doet zo'n zeer ik heb vanmorgen gewoon de schaar in mn haar moeten zetten om een klit er uit te krijgen :/

Ik kan je aanbevelen producten tegen klitten te gebruiken die je inspuit tijdens het kammen. Geloof mij dan heb je niet een klit meer bij het wakker worden ;) vlecht ik met slapen helpt ook

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:31

Hihi heb ik mijzelf ook weleens afgevraagd.

Nu vind mijn man ongeveer alles wel prima en zal hij mij nooit belemmeren. Echter als ik thuis kom met een kort pittig kapsel krijg ik ruzie haha. Nu 33 jaar en volle bos tot halverwege mijn rug. Kan me indenken dat ik het later, als het echt minder mooi en vol is, ik het permanent opsteek of lange bob neem. Maar stekeltjes en opgeschoren is over een grens haha.

Mungbean

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:36

Grijs haar heeft een andere structuur en daardoor valt het vaak sprieterig als het lang is (niet altijd, maar vaak wel).
Ook krijgen de meeste vrouwen gewoon dunner haar.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:36

Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met haar dat dunner wordt.
Al mijn 40+ collega’s hebben ook kort haar omdat ‘het zo lekker praktisch is.’ Die zeggen, op een gegeven moment kan het je echt niet meer schelen wat andere van je vinden en of je haar goed zit of niet, ze hebben het allemaal kort gedaan omdat het gewoon lekker handig is :')

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:37

Willl65 schreef:
zanakuzies schreef:

Ik kan je aanbevelen producten tegen klitten te gebruiken die je inspuit tijdens het kammen. Geloof mij dan heb je niet een klit meer bij het wakker worden ;) vlecht ik met slapen helpt ook

nou echt niks werkt bij mij :( al heel veel antiklit spul gebruikt, en diverse olien, shampoos en conditioners maar het blijft klitten zelf met een vlecht in.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:37

Dunner haar was bij mij niet het probleem, maar wel dat het droog werd. Ik heb het kort laten knippen en dat staat me juist veel beter. Mijn haar is ook weer gezonder nu.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:39

Ik heb het nu ook lang, al draag ik het wel altijd in een staart of iets dergelijks, vroeger altijd lang gehad. Was het korte haar na jaren zo zat en ik heb nu eindelijk iets heerlijks voor mijn haar dus zelden nog een klit.
Ik denk dat het vroeger ook goedkoper was anders moest je steeds naar de kapper.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:39

ik snap dat gezeik over 'kort pittig haar' nooit. Alsof bij iedereen lang haar mooi staat.
En er zullen genoeg dames zijn die kort haar mooier vinden dan lang? Ik zie genoeg lelijke modellen in kort maar ook in lang haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:40

Ik val niet in die leeftijdscategorie, maar vind lang haar zo bloed-bloed-bloerittitant := Het is warm en zit echt bij alles in de weg... Ik had het altijd in een staart, nooit los omdat het zo onhandig was. Dus begin het jaar ook alles afgeknipt, geen spijt van :o (Was dus nog korter)
Afbeelding

Kan mij heel goed voorstellen at het bijv als moeder ook heeel irritant is...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:41

Ik vind dat hierboven nog redelijk lang haar..

Ik heb het sinds ik een jaar of 23 ben al kort. Gewoon een goed model geknipt bij de kinki kapper waar ik nu al een jaar of 15 kom. Ik heb heel stijl, blond, fijn haar wat heel snel in de knoop zit. Ik was mijn lange haar tot over net over de schouders spuugzat. Steeds maar knopen, heel glad. Dat eeuwige staartje of een vlecht. Rare kruinen waardoor het niet goed viel. Ik was er klaar mee, dus naar de kinki gegaan. Heb nu een asymmetrisch kapsel en ben al 15 jaar tevreden als ik van de kinki kom. Het is wel meer werk dan mijn lange haar, dat is het nadeel.
Ik vind het leuk als vrouwen, maar ook meisjes (ik geef les op een basisschool) een korter kapsel aandurven. Het staat vaak veel vlotter. Voorwaarde is dat het door een echt goede kapper geknipt wordt, anders krijg je zo'n kortpittig fout kapsel.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:44

Het is ook wel iets van hier, bijvoorbeeld in Engeland zie je veel minder vrouwen met kort haar. Ik heb er wel eens met een oudere Engelse vrouw over gesproken, die vond het maar raar.

Ik zou het ook niet snel afknippen, maar ik heb heel veel, maar wel heel fijn, dun haar. Als ik het kortknip mag ik behanglijm erin smeren om er nog een beetje model in te krijgen. Ik vind kort haar in de meeste gevallen ook echt niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:46

Ik ben 42 jaar en heb lang haar.
Kort haar heb ik wel gehad, maar om dat te laten zitten moet ik stylingproducten gebruikten.
En daar krijg ik jeuk en eczeem van op mijn hoofd.
Dus langer haar is makkelijker.

Ik vind sommige vrouwen met kort haar juist heel mooi en sexy.

En je wil niet ‘ van achter lyceum en van voren museum’.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:48

De echte vraag is natuurlijk waarom er van vrouwen verwacht wordt dat ze lang haar hebben. :D

Hier overigens opgeschoren.
Spoiler:
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:49

Ik denk vooral omdat het ‘lekker makkelijk’ is. Ik vind het zelf echt niet mooi en niet vrouwelijk. Heel zelden vind ik het wel mooi maar die mensen hebben vaak al een heel mooi gezicht/hoofd.

Moest ook direct hier aan denken :')

https://m.facebook.com/lekkerkortpittigkapsel/
Laatst bijgewerkt door xApple op 26-05-18 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:49

Ik had het ook afgeknipt, zou zoveel makkelijker zijn! Nou niets makkelijker.... ik moest iedere ochtend mn haar opnieuw natmaken en fohnen, iedere avond wassen omdat ik er allerlij verstevigers indeed en iedere 4 weken naar de kapper omdat het model niet meer te doen was! Nu is het weer lang, kan ik het smorgens opknopen en klaar!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:50

Er was toch ooit eens een FB over huisvrouwen met kort pittig kapsel? Ik vind t voor mezelf niks, vind langer haar vrouwelijker, maar als een ander het fijn/mooi/praktisch vind moet ze dat zelf weten natuurlijk.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:52

Ik had het lang altijd in het zelfde saaie staartje. Want los is irritant. Nu al heel wat jaren kort, van bob tot heel kort, steeds ander kleurtje en ander model. Kortom, mijn haar nu is veel minder saai dan het eeuwige staartje met middenscheiding (want lang wil het niet in een andere scheiding behalve met veel troep).

Mijn man vindt het prima, die roept gewoon dat hij regelmatig een nieuwe vrouw heeft...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:53

ik heb het als 20 jarige heel kort gehad, maar dat vond ik te veel werk.
Mijn enige reden voor lang haar is pure luiheid :+

Mijn dochter heeft heel dun stijl haar, misschien wil ze zelf ooit lang maar ik hou het voorlopig kort ivm klitten en knopen.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:54

Ik denk omdat haar vaak dunner word/uitvalt als je ouder word. Ik ben 22 en heb mijn haar nu net op mijn schouders. Tot ongeveer mijn 18e was mijn haar echt veel dikker en had ik het zeker Zo'n 15 cm langer. Ik vind het niet mooi als die dunne slierten langs mijn gezicht hangen, het ziet er sloom uit. Nu lijkt het wat voller, ben bang als ik 30 ben dat het nog korter moet :+ maar dat zie ik dat wel. Dan ga ik wel voor een hip kapsel en niet voor het 'pittige' :=
Laatst bijgewerkt door xLianneeee op 26-05-18 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt