Trombose en weer terug paardrijden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Trombose en weer terug paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:47

Als het vertrouwen weg is (wat best logisch is in die situatie) lijkt het me tijd om een andere huisarts te zoeken :)
En daar een afspraak te maken en je vraag te stellen.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:57

Quir schreef:
Een steunkous eisen hoor! Echt doen, want dat gaat erg veel schelen.


Tja dat wordt hem dus niet.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:10

verootjoo schreef:
Als het vertrouwen weg is (wat best logisch is in die situatie) lijkt het me tijd om een andere huisarts te zoeken :)
En daar een afspraak te maken en je vraag te stellen.


Probleem is ik zit zonder vervoer en er is in de buurt geen andere huisarts. Bovendien zitten we nu met drie bij dezelfde arts en als we straks allemaal bij een andere zitten dan is dat nogal onhandig.
De dichtsbijzijnde andere artsen zitten in de grote stad en dat is voor mijn moeder geen optie en aangezien ik geen rijbewijs heb....
Ik heb de vraag ook aan mijn reva arts en aan de zorgverzekeraar gevraagd. Ik ben benieuwd

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:16

Mirry96 schreef:
Quir schreef:
Een steunkous eisen hoor! Echt doen, want dat gaat erg veel schelen.


Tja dat wordt hem dus niet.


Je gaat naar de trombose dienst toch? Vraag anders daar of de arts bij de trombose dienst contact op wil nemen met je (zijn niet altijd tijdens prikken aanwezig, maar deze maakt jouw schema voor medicatie op basis van inr). Zeg hem/haar dat je graag naar een internist wilt. Ik weet niet of hij je zelf door kan verwijzen, maar wellicht dat hij wel contact op kan nemen met jouw huisarts voor een verwijzing naar de internist.

Sowieso ben je bij een huisarts niet op de juiste plek nu.

En het heeft niets met angst aanjagen te maken. Post trombotisch syndroom wil je gewoon niet en aangezien haar been dik blijft is dat vrij eenvoudig te voorkomen door een steunkous te dragen (en door bekken breuk is ze per definitie minder mobiel). Daarbij kan een steunkous nooit kwaad, geen kous dragen terwijl dat wel nodig was geweest kan wél kwaad.

Zorgverzekeraar vragen is ook een goed idee. :j
Helaas heb je echt een verwijzing nodig voor de internist.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 14:56

Een steunkous eisen hoor! Echt doen, want dat gaat erg veel schelen.
[/quote]

Tja dat wordt hem dus niet.[/quote]

Je gaat naar de trombose dienst toch? Vraag anders daar of de arts bij de trombose dienst contact op wil nemen met je (zijn niet altijd tijdens prikken aanwezig, maar deze maakt jouw schema voor medicatie op basis van inr). Zeg hem/haar dat je graag naar een internist wilt. Ik weet niet of hij je zelf door kan verwijzen, maar wellicht dat hij wel contact op kan nemen met jouw huisarts voor een verwijzing naar de internist.

Sowieso ben je bij een huisarts niet op de juiste plek nu.

En het heeft niets met angst aanjagen te maken. Post trombotisch syndroom wil je gewoon niet en aangezien haar been dik blijft is dat vrij eenvoudig te voorkomen door een steunkous te dragen (en door bekken breuk is ze per definitie minder mobiel). Daarbij kan een steunkous nooit kwaad, geen kous dragen terwijl dat wel nodig was geweest kan wél kwaad.

Zorgverzekeraar vragen is ook een goed idee. :j
Helaas heb je echt een verwijzing nodig voor de internist.[/quote]

De tromboseprikker zegt dat ze er niks over mag zeggen dus ik betwijfel of de trombose arts dat wel mag maar ik ga het proberen.

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Trombose en weer terug paardrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:59

Prikker mag inderdaad niets zeggen, de arts weet ik niet. Hadden in Maastricht een hele fijne, maar misschien dat ie je wel verder kan helpen. Proberen waard toch?

En ook de huisarts gewoon eens vragen of je een verwijzing naar de internist mag. Misschien doet ze daar niet moeilijk over?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:12

Mirry96 schreef:
Polly schreef:
Dit lijkt mij geen vraag voor bokt, benader je behandelend arts.


Die zegt ben je wel eens gevallen ja natuurlijk ben ik wel eens gevallen welke ruiter niet.
En dan nog relatief weinig in die 13 jaar.
Ik ben niet van plan mijn lust en leven op te geven alleen omdat ik bloedverdunners slik.


Dit is geen vraag voor hier. En als je echt niet wilt stoppen, dan stap je weer op en accepteer je de gevolgen als die er zijn. Het is echt zo gemakkelijk. Ik zou naar een arts luisteren trouwens.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:23

Trombosedienst gebeld ook die zeggen steunkous = niet nodig want je bloedwaarde is constant. Dus heeft geen zin een second opinion aan een andere arts te vragen want die vraagt dan heb je contact gehad met je behandelend arts?! Ja. Wat zei die??.... En dan zijn we weer terug bij af. Heb dus zodat mijn onderbeen en voet toch wat dunner wordt dit maar als oplossing. Afbeelding

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:24

Quir schreef:
Prikker mag inderdaad niets zeggen, de arts weet ik niet. Hadden in Maastricht een hele fijne, maar misschien dat ie je wel verder kan helpen. Proberen waard toch?

En ook de huisarts gewoon eens vragen of je een verwijzing naar de internist mag. Misschien doet ze daar niet moeilijk over?


Helaas deed ze daar wel moeilijk over.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:28

Polly schreef:
Dit lijkt mij geen vraag voor bokt, benader je behandelend arts.


Die zegt ben je wel eens gevallen ja natuurlijk ben ik wel eens gevallen welke ruiter niet.
En dan nog relatief weinig in die 13 jaar.
Ik ben niet van plan mijn lust en leven op te geven alleen omdat ik bloedverdunners slik.[/quote]

Dit is geen vraag voor hier. En als je echt niet wilt stoppen, dan stap je weer op en accepteer je de gevolgen als die er zijn. Het is echt zo gemakkelijk. Ik zou naar een arts luisteren trouwens.[/quote]

Ik niet want als ik dan mijn hele leven zonder paarden moet. De orthopeed zei trouwens dat ik wel mocht rijden van de zomer (zit dan nog aan bloedverdunners en dat weet hij) dus dan accepteer ik liever de gevolgen die er zijn. Deze 2 maanden niet rijden vanwege mijn bekkenbreuk waren al zwaar laat staan als wanneer ik nog eens trombose heb en nooit meer kan rijden. Nee daarvoor zijn paarden te belangrijk voor mij. Niet voor niks is het mijn enige ontspanning. Bovendien voor mijn Ehlers Danlos is t belangrijk dat ik spieren kweek en de enige manier hoe ik dat kan doen zonder geld te hoeven betalen aan een dure sportschool is rijden op mijn eigen paardje.