Afkicken van cola

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:07

Andere frisdranken zoals sinas ben ik ook niet zo van, die lijken me ook te bulken van de suiker.
Dus koffie en water overdag.
In de avond water of iets siroop erbij.
In t weekend mag ik n biertje. O:)

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:02

Ik drink helemaal geen alcohol, maar goed voorlopig hou ik het nog steeds vol, al vind het met het warme weer wel lastig. Had zo'n zin in een glas ijskoude cola met ijsklontjes. Maar goed, nog steeds niet gedaan.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:16

Misschien een ijsthee of een sprite nemen ipv cola? Wel even het geniet momentje met dit warme weer, maar iets anders dan cola.

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 17:00

Idd sprite of spa rood met limonade is ook erg lekker.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:24

Hoe gaat t TS?

Hoewel t water me af en toe mn neus uit komt, geen cola meer gedronken.
Wel aan t geopende fles geroken. :+

Als ik 's middags iets van zoetigheid moet hebben neem in n chocomel uit de automaat, in de avond iets siroop ofzo.

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 08:10

Goed, afgelopen weekend 1 colaatje gedronken met uit eten, maar verder niet en eigenlijk vond ik het ook helemaal niet zo bijzonder.

sans6

Berichten: 7895
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:12

Inmiddels al een half jaar zonder een druppel cola. Trots op mij!

rockwitch

Berichten: 11737
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 09:30

Goed bezig. Ik drink het alleen soms in het weekend, maar verder ook niet meer. Koop dan voor het weekend 2 blikjes waar ik het weekend van mag genieten. Maar door de weeks koop ik het niet, heb ook geen flessen cola meer in huis. En zo gaat het voor mij helemaal prima.

Eilinora

Berichten: 11919
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:34

Ik drink al sinds mijn 13de zo goed als geen frisdrank meer.
En zowiezo niks met koolzuur erin.

Uitzondering op verjaardagen maar dan blijft het bij 1 a 2 glazen.

Hoofdpijn enzo komt echt doordat je moet afkicken van alle suikers die erin zitten.

Ik ben inmiddels zover dat ik ook mijn thee zonder suiker drink.

Ben al vele kilo's kwijt

Overigens heb ik wel altijd frisdrank in huis voor mijn vriend en bezoekers maar lukt me prima om daar vanaf te blijven.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:01

Mijn exvriend dronk elke dg 3 liter goedkope light cola. Kreeg last van zn spieren en ging hiermee naar de dokter. Die adviseerde te stoppen met de cola want daar zit aspartaam in en dat kan op je spieren slaan.

Hij is cold turkey gestopt en overgegaan op water omdat de arts wilde controleren of het echt aan de light cola lag (dus kon die beter ook geen suikers etc drinken). Hij knapte op. Paar maanden later kreeg ie botvlies ontsteking, wss als gevolg van...

Toen hij 22 was werk diagnose MS gesteld bij hem. Ik vraag me ten zeerste af of het niet een voorbodige was van de MS. Maar daar zullen we nooit achter komen.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Afkicken van cola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:14

Goh, wist niet dat je echt zo verslaafd kon zijn aan cola. Zou eerder denken dat dat dan een suikerverslaving is ofzo.

Ik dronk tot een jaar of 2 geleden ook altijd alleen maar frisdrank (geen cola, hou niet van prik). Dat was eerst elke dag een pak dubbelfris.

Dat ging prima, alleen bleek ik tanderosie te krijgen. Dus in een keer gestopt met frisdranken. Ben toen 5 kilo afgevallen (terwijl ik juist bezig was om aan te komdn ivm ondergewicht). Op aanraden/aandringen van de dietist toch maar weer begonnen met drinken (maar dan door een rietje voor mn tanden).

Later toen ik op redelijk gezond gewicht was ,wilde ik weer minderen. Ben toen overgegaan op cristal clear. En toen mijn moeder na een tijdje uitrekende voor hoeveel geld ik iedere week wegdronk, ben ik daar ook maar helemaal mee gestopt :=

Maar ik heb nergens problemen mee gehad. Ik vond water ook nooit lekker, maar heb het leren drinken. En dat gaat prima nu.

Ik drink trouwens juist af en toe een colatje voor mijn gezondheid. Vooral met warm weer is het af en toe gewoon echt nodig. Ik knap er echt van op!
Een colaatje zo nu en dan moet gewoon echt kunnen, maar voor alles geldt natuurlijk dat je het met mate moet nemen.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:04

rockwitch schreef:
Goed bezig. Ik drink het alleen soms in het weekend, maar verder ook niet meer. Koop dan voor het weekend 2 blikjes waar ik het weekend van mag genieten. Maar door de weeks koop ik het niet, heb ook geen flessen cola meer in huis. En zo gaat het voor mij helemaal prima.


Hier ook alleen in het weekend af en toe een glas.
Niet eens elk weekend.

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:57

RoyceMack schreef:
Mijn exvriend dronk elke dg 3 liter goedkope light cola. Kreeg last van zn spieren en ging hiermee naar de dokter. Die adviseerde te stoppen met de cola want daar zit aspartaam in en dat kan op je spieren slaan.

Hij is cold turkey gestopt en overgegaan op water omdat de arts wilde controleren of het echt aan de light cola lag (dus kon die beter ook geen suikers etc drinken). Hij knapte op. Paar maanden later kreeg ie botvlies ontsteking, wss als gevolg van...

Toen hij 22 was werk diagnose MS gesteld bij hem. Ik vraag me ten zeerste af of het niet een voorbodige was van de MS. Maar daar zullen we nooit achter komen.


3 liter per dag :wow: ? goed van iedereen die is afgekickt op cola, mag je trots op zijn +:)+

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:17

RoyceMack schreef:
Mijn exvriend dronk elke dg 3 liter goedkope light cola. Kreeg last van zn spieren en ging hiermee naar de dokter. Die adviseerde te stoppen met de cola want daar zit aspartaam in en dat kan op je spieren slaan.

Hij is cold turkey gestopt en overgegaan op water omdat de arts wilde controleren of het echt aan de light cola lag (dus kon die beter ook geen suikers etc drinken). Hij knapte op. Paar maanden later kreeg ie botvlies ontsteking, wss als gevolg van...

Toen hij 22 was werk diagnose MS gesteld bij hem. Ik vraag me ten zeerste af of het niet een voorbodige was van de MS. Maar daar zullen we nooit achter komen.

Botvlies ontsteking als gevolg van zijn cola verslaving??