Mane 'n Tail voor mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Mane 'n Tail voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 09:19

De tienerdochter van een vriendin kwam er mee thuis. Een hele lijn 'paardenshampoo's' speciaal voor mensen.

https://www.kruidvat.nl/mane-n-tail-con ... /p/3865401

:=

Ik heb er nog nooit van gehoord. Zijn er ervaringen hier en is het daadwerkelijk een paardenproduct een beetje aangepast?

HorseTopShop

Re: Mane 'n Tail voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:21

Veel producten voor paarden kan je voor jezelf gebruiken. Anti-klit spray's, shampoo's, etc.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 09:23

Dat zeker, ik vind het alleen wat bijzonder dat het dan daadwerkelijk bij het Kruitvat ligt :)) (dan wordt het handig om een klein prijsvergelijk te doen).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:24

In aanschaf is die van de kruidvat voordeliger. In gebruik niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 09:28

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:34

Ik weet niet meer hoe, maar ik heb daar eens proefzakjes van gehad. Best lekker spul, daar niet van, maar kreeg er wel jeuk van (zegt niet zoveel over het product hoor, mijn hoofdhuid is gewoon vreselijk eenkennig) dus blijf ik lekker bij mijn vaste antiplofhaarshampoo.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:50

Ik heb hier ooit ook proefzakjes gehad, geloof gekregen op de KFPS hengstenkeuring vorig jaar. Had toen een conditioner en een gewone shampoo. Prima spul, maar merkte niet dat het nou enorm veel beter was dan de Aussie of Andrelon welke ik normaal heb. Vind de prijs dus erg hoog voor wat het werkelijk doet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:53

Pluizebolpum schreef:
dus blijf ik lekker bij mijn vaste antiplofhaarshampoo.

Ik moest lachen in combinatie met je username. :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:28

Iris82 schreef:
Pluizebolpum schreef:
dus blijf ik lekker bij mijn vaste antiplofhaarshampoo.

Ik moest lachen in combinatie met je username. :+

Lol, ja, die naam is over nagedacht :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:07

Ik heb deze eens gehad. Gewoon om te proberen toen ik ze zag staan meegenomen.

Mijn haar werd er droog en ruw/ stroef van met snel klitten. Heb ze zelfs halverwege weggegooid. Ik vond ze geen succes iig.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:27

Bienotje schreef:
Mijn haar werd er droog en ruw/ stroef van met snel klitten. Heb ze zelfs halverwege weggegooid. Ik vond ze geen succes iig.

Heb het zelf ook even gebruikt, al meer dan een jaar geleden zelfs geloof ik (ligt al best een hele tijd in de schappen bij de kruidvat) en exact dit is mijn ervaring. Heb van mezelf redelijk pluizig haar maar dat werd hier zoveel erger mee. Echt gortdroog, ruw, pluizig en klitterig haar. Waardeloos. Heb enorm veel shampoos en conditioners geprobeerd en echt nog nooit zo'n slechte gehad :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:43

Ik word er ook niet echt blij van. Dus ik haal hem niet meer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:18

Bienotje schreef:

Bij mij ook, wat een rommel. Ik zet ze wel op stal en gebruik ze voor mijn paard. :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:43

Als je naar de ingrediënten kijkt, zie je op de eerste plaats (water daarbuiten gelaten) een sulfaat staan. Sulfaten zijn vrij 'agressieve' reinigers die overigens in bijna alle mensen- en paardenshampoos zitten. Ze trekken het vuil als het ware uit het haar, maar drogen het daardoor uit. Ook parfum is één van de ingrediënten, lager in de ingrediëntenlijst (dus minder van aanwezig) maar dat heeft ook een uitdrogende werking. En ik zie ook een proteïne staan. Opzich geen 'slecht' bestanddeel maar veel mensen kunnen hier minder goed tegen doordat ze van nature al voldoende/veel proteïne in hun haar hebben. Waardoor het haar ook weer droog/pluizig wordt.

De meeste mensenshampoos bevatten sulfaten en parfum, maar vaak zitten hier ook siliconen in waardoor het uitdrogende effect van deze ingrediënten verdoezeld wordt. Siliconen leggen namelijk een laagje op je haar en zorgen daardoor voor een glanzende indruk.

Ik vind het zelf rommel. Maar ik volg dan ook de 'Curly Girl Method' dus ik vermijd alle sulfaten, uitdrogende alcoholen, parfum, siliconen etc in mijn haarproducten :) en stel me ook flink vragen bij bedrijven die dit soort ingrediënten in paardenproducten verwerken. De huid van een paard is immers nog gevoeliger dan die van ons.