Mijn zus komt na 11 maanden weer terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Mijn zus komt na 11 maanden weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 11:59

En daar ben ik natuurlijk heeeel blij om! :D

Mijn zus heeft 11 maanden geleden besloten om haar eigen leven om te bouwen in curacao en ik ben natuurlijk super trots op haar dat ze dat heeft gedaan. Ze heeft daar nu een woning en een vaste baan.
Volgende week vrijdag komt ze terug en ik kijk er onwijs naar uit maar ik vind het ook heel spannend.
Ik ben zo bang dat er iets gebeurd, op het vliegveld of op het vliegtuig zelf. Dat het vliegtuig neerstort of dat er een aanslag is..
Ik merk dat ik het steeds spannender vind worden en ook wel een beetje eng. Ik kan er niet meer zo goed van slapen maar dat komt ook omdat ik haar zo graag weer wil zien.

Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? Hoe dichterbij het komt hoe langzamer de tijd wel lijkt te gaan :=
Iemand die dit herkent ?

Winged

Re: Mijn zus komt na 11 maanden weer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:00

Het is gevaarlijker op de snelweg dan in het vliegtuig hoor :D

Dagen afstrepen en alvast lekker uitkijken naar vrijdag. Veel plezier!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:01

Aan de leuke dingen denken en niet aan wat er fout kan gaan...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:07

Haha toevallig, we zitten in hetzelfde schuitje! Mijn zus stapt vannacht op het vliegtuig in Ethiopië om na 9 maanden weer terug te komen naar Nederland. En ik heb wel wat dezelfde zorgen als jou :o maar probeer er niet teveel aan te denken. De kans dat er wat gebeurd is echt heel klein en niet groter dan wanneer ik zelf op het vliegtuig zou stappen - terwijl ik dat wel zonder vrees doe.

Mijn tip is dus om zoveel mogelijk te relativeren en jezelf soms ook een halt toe te roepen als het van gewoon bezorgd zijn naar onnodige paniek/angst gaat. Dat is namelijk nergens voor nodig (hoewel begrijpelijk) en je maakt het zo alleen maar lastiger voor jezelf. Eventueel kun je wel het vluchtnummer aan je zus vragen en kijken of je haar vlucht op de website van de airline online kunt volgen?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:16

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt maar laat je er niet door overwelmen.
De kans is groter dat jij morgen een botsing hebt met de auto dan dat je zus een probleem heeft met haar vlucht. Wens je uiteraard geen van beide situaties toe.

Hier in de familie trekken we ook beetje rond. Ikzelf ben paar 100km verder gaan wonen. Als we het over terroristen hebben, die zijn er hier helaas in overvloed en 1 van de acties (moord op de priester in de kerk) was hier vlakbij.
Ik veronderstel dat moeder dat niet leuk vind, ik ook niet maar het is nu zo en je kan niet om alles wakker blijven liggen.

Zusje woont momenteel op de Dominicaanse, veranderd ongeveer elk jaar voor een ander tropisch land en vliegt dus met grote regelmaat de wereld rond. Buiten een jetlag heeft ze nooit problemen.
Ik herken je gedachten best wel maar je mag die niet de overhand laten nemen.
Denk aan de geweldige verhalen die ze mee zal brengen en hoe fijn het zal zijn om haar weer te zien.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:26

Geniet ervan TS! Wat gaaf dat ze weer terugkomt even!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:50

-
Laatst bijgewerkt door Undefined op 10-02-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:06

Ik snap heel goed dat je dat spannend vind.
Ik heb dat ook altijd als een bekende van mij moet vliegen.
Maar inderdaad, de kans dat je op de weg naar Schiphol in de auto een ongeluk krijgt is groter dan dat er iets is met het vliegtuig.
Probeer te genieten van het feit dat je je zus weer gaat zien.
Om je bezig te houden zou je een spandoek kunnen maken met welkom thuis of zoiets.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 21:08

Dankjewel voor de reacties !
De weg er naar toe is inderdaad gevaarlijker maar daar maak ik me dan weer niet druk om :')
Het zal vast wel goed komen, hoop ik :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:28

Mijn broer woont en werkt in Brazilie. Al een jaar of 6. Hij komt 2x per jaar naar NL (soms zelfs 3x)! Het ergste wat er bij hem wel eens is gebeurd is dat ie eruit gepikt werd door de douane.

Dus maak je geen zorgen! Hoe lang blijft je zus?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 21:54

Ze blijft 3 weken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 17:00

Mocht je de vlucht willen volgen via flightradar... Dan moet je niet schrikken als het vliegtuig plots niet meer zichtbaar is. Dat gebeurt op deze sites vaker terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand is :)

Ik zou deze week gewoon wat leuke dingen doen die je afleiden ;) Dan is het zomaar vrijdag!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:23

Nog 1 nachtje slapen en dan halen we haar vrijdag nacht op :D Ben heel nerveus maar ook heeeel blij