Ik heb dus, zoals de titel al zegt, 3 gebroken ribben opgelopen door een trap van mijn paard.
Mijn vraag is nu: wie heeft er ervaring met gebroken ribben? Hoe verliep het genezingsproces? Had je veel pijn? Wat hielp voor jou? En wat juist niet?
Het ongeluk is 2 weken geleden gebeurd en vandaag stik ik echt weer van de pijn.
. Herkennen jullie ook dat de ene dag een stuk beter gaat dan de andere?
). De 1e keer breken deed echt heel veel pijn; ik kon me echt nauwelijks bewegen, kon bijna niets meer, de 2e keer was de pijn minder erg maar nog steeds niet fijn......Paractamol en tramadol geslikt, na ca. 2 a 3 weken werd het steeds beter maar het is wel een gevoelige plek gebleven, waren nl. 2 x vrijwel dezelfde ribben; bij mij bovenin dus ademhalen/ niezen/ lachen/ huilen, alles deed helse pijn. Al met al heeft het 6 tot 8 weken geduurd voordat ik vrijwel pijnvrij was maar de laatste weken was het wel te hebben maar er zijn wel wat klachten gebleven. Soms kan een fysiotherapeut wel wat ondersteunen met oefenen en het los maken/ houden van de tussenribspieren; die kunnen nl. gaan verkrampen. Soms wordt er getaped maar dat helpt ook niet altijd.
Heb je pijnstillers van de huisarts gekregen, of moet je het met alleen paracetamol doen?
. Sodeju wat deed dat pijn
! Het heeft het herstel ook vertraagd en het zit nu dus wat scheef aan elkaar gegroeid.