Vandaag raakte ik in discussie met mijn broer over wanneer weer terug op een paard klimmen...
Ik zal de situatie even uitleggen;
Een aantal maanden geleden deed ik trackwork ( beweging geven/trainen van racepaarden) Helaas door kippen op de baan schrok het paard/probeerde de kip te ontwijken, enfin ik verloor balans en kwam ter val.
Paard kon er niks aan doen (doe nog geen kip kwaad

Maar helaas liep ik een vrij ernstige bruik in mijn enkelbot (Talus) op. Ik ben toen geopereerd en het bot is met een paar schroeven vastgezet.
Vervolgens heb ik 7 weken niet mogen lopen, daarna rustig weer begonnen met opbouwen (in een brace) en nu ben ik er naar toe aan he werken zonder brace.
Binnenshuis kan ik redelijk normaal lopen, maar buitenshuis gebruik ik de brace nog wel.

Omdat het echt nog wel een flinke tijd gaat duren tot ik weer normaal zou kunnen rijden vanwege druk op de enkels met beugels, zat ik er aan te denken om een paard te vinden die ik afentoe eens zonderzadel zou kunnen rijden.
Als je 12 jaar lang haast dageleijks gereden hebt kan ik je zeggen dat het na 3 maanden toch echt weer begint te kriebelen. En om nou nog 13 maanden te wachten tot de voet helemaal herstelt is vind ik nou ook weer wat over bodig.
Nu is het natuurlijk wel zo dat stel ik zou vallen (en mijn enkel zou een impact krijgen zou dat niet zo heel best zijn)
Zelf sta ik er in dat een rondje op een rustig paard wel zou moeten kunnen (ja ik weet het elk paard kan schrikken, maar iniedergeval een van nature kalm paard). Daarnaast lig ik er ook echt niet bij het minste of geringste af, daarvoor moet er wel echt wat geks gebeuren (zoals een Kip op de racebaan die op een paard af vladdert

Nu vraag ik mij af hoe denken jullie hier over?
Mijn broer die niks met paarden heeft die vind dat ik het beste nog een aantal maanden kan wachten, tot op zekere hoogte snap ik zijn kant wel, maar ook denk ik dat hij het wat risicovoller inschat dan dat het werkelijk is.