Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:34

Ik heb zelf een simpele draagcover gekocht. Nog niet gebruikt aangezien het nog te warm is.

Jassen van Angel Wings zijn heel moo vind iki. Komen binnenkort weer 2 nieuwe kleuren bij.

Nog een doeken-tipje: Maisaa Slings heeft flinke kortingen op dit moment. Sommige zelfs 50%! :D

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:13

Ik heb door de jaren heen verschillende draagjassen verzameld. Mijn favoriete merk is Angel Wings. Heerlijke jassen. Ik vind een draagjas voor koude of natte dagen echt heel fijn. Knopen over een dikke jas vind ik niet prettig bovendien is het heel onhandig als je kindje in slaap valt en je komt thuis. Of je kindje moet uit de doek of je moet met je jas en daaroverheen nog een doek blijven lopen. Een draagjas doe je dan gewoon uit en dan kan je kindje lekker blijven slapen zonder dat je zelf loopt te puffen in een dikke jas.

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:20

Ik heb een softshell van Mamalila. Bevalt erg goed!

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:38

Wat zijn er voor opties voor draagjas/vest voor rugdragen in grote mate en beetje betaalbaar. De jongste is 2 jaar en draag ik op de rug op dit moment best veel. En veel korte stukjes (b.v. de oudste naar school brengen. Vindze fijner in de doek is dan zo druk de klas en school in dat ze wel eens mij kwijt is of over het
Hoofd Word gezien door een van de ouders)

Nu nog goed te doen zonder jas of wat dan ook. Maar van de winter wel erg koud. En heb het snel koud.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:28

Ik heb eem little frog draagcover en combi met mijn eigen jas. Warm zat

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:43

Ik heb een draagjas en draagbodywarmer van Bonprix. Doen t prima! Oja ook nog twee vesten. De jas kun je ook mee rugdragen maar hoe dat moet snap ik nog niet helemaal.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:09

Ik heb een 3 in 1 draagcover van hoppediz. Ideaal ding. Fleece deel, regen deel, kun je los gebruiken of samen. Met een ukje droeg ik ermee op de buik. Cover over kind heen en dan jas los aan. Vaak onderste deel dicht zodat het niet zo wappert. Maar met een wat groter kindje wat ook af en toe wil lopen droeg ik met drager over de jas en dan de cover erover. Als kind dan toch even wil lopen gaat dat ook makkelijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:16

Ik gebruik de cover ook wel eens over de wandelwagenbak als voetenzak :)

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 12:21

Hier beslist. Ik wil de oscha! Maja dan moeten er wel een paar doeken uit. Ga nu mijn yaro, diva milano en bykay (deluxe linnen) verkopen.

Hier nog niks kwa draagjassen enz. Denk dat ik zon jas of vest bij bobprix ga bestellen.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:23

Kijk voor draagjassen/vesten eens op bonprix.nl.

Fijne prijsjes :j

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:10

Hallo,
Ik heb een zoontje van net 1 jaar. Ik heb hem altijd gedragen in de ergobaby. Toch wil ik graag een draagdoek aanschaffen. Waar moet ik op letten? En gaan doeken tot een bepaald gewicht? Is het ook makkelijk om buitenshuis te knopen?(hangt de doek niet op de grond?) alvast bedankt

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:23

Er zijn op Facebook groepsaankopen voor Greyse en Angelwings draagjasse . Als iemand een linkje wil kan ik het even opzoeken.
Twijfel nog over een jas of trui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:15

Ik zit inderdaad al in de groep van Angel Wings maar ik ga het toch niet doen denk ik. Ik heb vandaag voor het eerst mijn cover geprobeerd en die werkte eigenlijk zo prima dat ik een nieuwe jas toch nog te duur vind, ondanks dat het een flinke korting is!

Afbeelding

Brudoe, volgens mij is er niet echt een max gewicht voor doeken, maar is wel de dikte van een doek belangrijk. Ik heb er nog niet zo veel verstand van, maar volgens mij zijn de dikkere doeken meer geschikt voor peuters en de dunne doeken voor newborns.
Ikzelf vind dunne doeken erg fijn dragen (+- 230 gram heb ik volgens mij) maar ik heb dan ook een dochtertje van pas 10 weken oud. Daarnaast is de lengte van de doeken belangrijk, maar dat verschilt per persoon en per knoop.
Buitenshuis knopen is idd wel een dingetje. De staarten hangen altijd op de grond. Tot nu toe heb ik nog geen natte grond aangetroffen maar ik denk dat het wel lukt om de staarten in de auto te laten liggen terwijl ik knoop.

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:42

Owh ik zie dit topic nu pas
Wij zijn begonnen met een bykay rekbaar
Toen een little frog met bamboe echt heerlijk voor een newborn
Toen een hoppediz 100% katoen daar heeft mijn dochtertje echt wel een ruim half jaar zo'n 6-8 uur per dag in geleefd dus die doek is ontzettend zacht en afgeleefd nu. Toen gingen we met maat 86 over op een lennylamb toddler draagzak met linnen. En als laatste met 14 maanden kwam er een yaro la vita met wol bij die ik heb laten vermaken tot ringsling en die wordt nu nogsteeds iedere dag gebruikt en is ook super handig met borstvoeding geven aan een peuter


Afbeelding

Afbeelding

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:37

Oh Ashley is dat die Hoppediz cover? Is die fijn en warm genoeg voor (een koukleum in) de winter? Ik wil 'm ook denk ik.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:40

Ik heb een fleece cover van Little Frog en die is lekker warm in de winter :)

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 17:15

Deze is van Little Frog! Ik vind hem tot nu toe wel lekker warm, maar nog niet veel ervaring mee. Heerlijke zak om je handen ook lekker in te steken :)

Cemlys

Berichten: 14961
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:26

De little frog cover kan die ook op de rug?

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:36

Ja volgens mij wel. Hij zit met een band om je nek dus kan hem dragen hoe je wil. Zit je alleen met een band om je keel heen :P

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:58

In theorie wel. Maar wat hier boven staat.
Ik gebruik hem ook als voetenzak over de mc en wandelwagen :+

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:16

Die 3 in 1 van hoppediz heeft bandjes die die je of gekruist of om je armen kan doen. Dan zit je niet met iets om je keel. Die vind ik in de winter met de twee lagen heerlijk. De regenlaag houdt ook wind tegen waardoor hij echt lekker warm is met kouder /guurder weer

Cemlys

Berichten: 14961
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:20

Fijn! Ga ik die eens bekijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:24

Oh oh, ik ben bang dat ik de Angel Wings wollen jas toch ga aanschaffen :=

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 21:57

Die wollen jas van Angel Wings is zo fijn. Ik heb de mijne al twee jaar en draag hem heel veel.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 22:12

Ik ben er over uit dat ik hem ga aanschaffen. Dan maar even geen Tula :') Een draagzak heb ik toch al, een draagjas niet. En de korting van de groepsaankoop is toch wel lekker!