Draagdoek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:13

Mooie doekjes komen er weer voorbij!

Wij hebben er weer een (hele lange) rs bij <3
Afbeelding

Guusje113

Berichten: 70
Geregistreerd: 05-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:33

Oh die zag ik net voorbij komen bij draagliefde! Heel erg mooi! <3 Welke doek is dat?

_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:58

Guusje113 schreef:
Oh die zag ik net voorbij komen bij draagliefde! Heel erg mooi! <3 Welke doek is dat?


Ja dat klopt wel dat je die daar zag :D

Het is een Maisaa Rhombi Crimson en hij is echt zo fijn! <3

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:46

Hebben jullie enig idee waar ik mooie draagponcho’s kan bestellen? Via Google kom ik vrij weinig tegen. :)

Britt

Berichten: 18901
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:32

Echt een poncho? Of mag een draagtrui ook?

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:06

Nee echt een poncho :)

Britt

Berichten: 18901
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:55

Er staat er nu toevallig een op de draagliefde verkoopmarkt te koop. Een mooie wollen.

Ik ken geen webshops oid, maar er zijn een aantal haakpatronen voor draagponcho’s en ze worden door handige mama’s op bestelling gemaakt. Ik weet niet of dat iets is?

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:02

Ik ben ook nog op zoek naar een trui of vest. Denk Lenny lamb of greyse.
Zijn er nog van die groep aankopen van Greyse? Heb al eens gezocht maar kan ze niet vinden op Facebook.

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:15

Afbeelding


Ik heb voor mijn 2.5 jarige dochter ook een wrap. Ik heb haar als baby altijd in een rekbare gehad en toen eigenlijk nooit meer. Totdat ik toch wel meer wou wandelen en dat met een kinderwagen gewoon niet gaat. nu loopt ze stukken los en als dat niet meer kan gaat ze de doek in.

Het is een vrij goedkope doek van Hip Baby maar ik vind hem fijn! Als er ooit een tweede bij komt wil ik een nog fijnere kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:31

Britt, die van marktplaats staat inderdaad tussen mijn favorieten opgeslagen! :P
Zelf haken gaat hem niet worden haha.

Britt

Berichten: 18901
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:02

Laatste groepsaankoop van Greyse is in februari geweest, volgens mij staat er momenteel geen nieuwe meer op de planning.

Wat een prachtige krullenbos Elizabeth! En wat een uitzicht :)

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:46

Ik heb toen een draagtrui als kraamcadeau gekregen. Beetje sweaterstof. Ooit een lennylamb geprobeerd maar die gaan zo moeilijk aan en uit.

Esplendido
Berichten: 3142
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 05:54

Ik ben dol op mijn draagvest en draagjas van Angelwings. Zitten echt zo fijn.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:27

De jassen van Angel Wings vind ik inderdaad ook wel erg mooi. Vooral de gele wollen variant maar ik vind het zo lastig wat ik qua maat moet nemen. En met een jas of trui ben ik zo bang dat het te krap word als dl groter word.

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:25

Ik heb reeds een ergonomische draagzak geschikt vanaf geboorte, maar dat lijkt zo oversized voor een jonge baby... en ik zie me die draagzak ook niet direct in huis dragen en een doek zal ik misschien sneller binnenshuis dragen (bijv. Bij familiebijeenkomsten)

ik vroeg me af of de little frog (jasper 4,6m, ik denk dat dat maatje 6 is) van 100% katoen een goede startersdoek is?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:01

Ja hoor :) Little Frog is prima voor een beginner :)
Wat voor drager heb je gekocht dat hij zo oversized voelt?

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:02

Ik zit toevallig ook net te kijken naar een Little Frog doek. De doek die ik nu heb heeft een dikte van 225g/m2, deze is 320g/m2. Hoe is dat verschil in gebruik, is deze dan merkbaar stugger/dikker/warmer? En zijn er bij een tweedehands doek dingen die ik moet vragen of waar ik op moet letten?

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:58

Keet schreef:
Ja hoor :) Little Frog is prima voor een beginner :)
Wat voor drager heb je gekocht dat hij zo oversized voelt?


De manduca xt, opzich valt die wel mee maar het lijkt alsof je een ferme rugzak aanhebt, ik voelde me er een beetje lomp mee... :o
De draagzak is ideaal voor mijn man en om ook buiten lange wandelingen te doen...
Een doek lijkt me subtieler en ook prettiger voor binnenshuis te gebruiken (en stiekem zijn ze gewoon heel erg mooi O:) )

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:59

Dani schreef:
Ik zit toevallig ook net te kijken naar een Little Frog doek. De doek die ik nu heb heeft een dikte van 225g/m2, deze is 320g/m2. Hoe is dat verschil in gebruik, is deze dan merkbaar stugger/dikker/warmer? En zijn er bij een tweedehands doek dingen die ik moet vragen of waar ik op moet letten?

Dat ligt ook aan de blend.
Meestal Zijn ze wat dikker.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:56

wishmelucky schreef:
Keet schreef:
Ja hoor :) Little Frog is prima voor een beginner :)
Wat voor drager heb je gekocht dat hij zo oversized voelt?


De manduca xt, opzich valt die wel mee maar het lijkt alsof je een ferme rugzak aanhebt, ik voelde me er een beetje lomp mee... :o
De draagzak is ideaal voor mijn man en om ook buiten lange wandelingen te doen...
Een doek lijkt me subtieler en ook prettiger voor binnenshuis te gebruiken (en stiekem zijn ze gewoon heel erg mooi O:) )


Even opgezocht en kan me je gevoel voorstellen :) is toch een stevigere draagzak.
Je zou voor een drager van doekenstof kunnen kijken :) bijvoorbeeld Kokadi of Pure Baby Love. Die vormen fijner rond je kindje en voelen niet zo massaal :)

Cemlys

Berichten: 14971
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:47

Dani schreef:
Ik zit toevallig ook net te kijken naar een Little Frog doek. De doek die ik nu heb heeft een dikte van 225g/m2, deze is 320g/m2. Hoe is dat verschil in gebruik, is deze dan merkbaar stugger/dikker/warmer? En zijn er bij een tweedehands doek dingen die ik moet vragen of waar ik op moet letten?

Ik heb een van die dikte, ook little frog, absoluut niet stug of heel dik aanvoelend.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:51

Oh echt? Ik had gelezen dat die dikte vaak lastiger knopen is (bij een newborn) dus dat leek me niet handig voor een beginner.

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:57

Ik draag mijn zoon van nu 10 maanden nog steeds voor. Heb toen ik de doek kocht wel een consult gehad waarbij ik een knoop heb geleerd voor voor en een knoop voor het rug dragen. Maar het lukt me maar niet om mijn zoon op de rug te krijgen en goed te knopen. Heeft of weet iemand hier misschien een goed filmpje waar een makkelijke rugknoop wordt uitgelegd?

Guusje113

Berichten: 70
Geregistreerd: 05-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:04

Misschien heb je wat aan de app "Up&Close"?
Je kan dan wat criteria invullen (rug, buik, geschikt voor newborn etc.) en dan krijg je alle mogelijke knopen te zien + linkjes naar filmpjes waarin het wordt uitgelegd :)

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:19

Keet schreef:
wishmelucky schreef:

De manduca xt, opzich valt die wel mee maar het lijkt alsof je een ferme rugzak aanhebt, ik voelde me er een beetje lomp mee... :o
De draagzak is ideaal voor mijn man en om ook buiten lange wandelingen te doen...
Een doek lijkt me subtieler en ook prettiger voor binnenshuis te gebruiken (en stiekem zijn ze gewoon heel erg mooi O:) )


Even opgezocht en kan me je gevoel voorstellen :) is toch een stevigere draagzak.
Je zou voor een drager van doekenstof kunnen kijken :) bijvoorbeeld Kokadi of Pure Baby Love. Die vormen fijner rond je kindje en voelen niet zo massaal :)


Yep die draagzak is ideaal voor als ze wat groter zijn denkik...
ik heb toch een doek aangeschaft :o, een drager kost al snel veel geld en ik zag laatst een vriendin hun draagdoek vastmaken en dat ging (uiteraard met oefenen) zo vlot.. Dus ik dacht dat ik dat ook wel moet kunnen :Y)
Die little frog (jasper) was in aanbieding voor 30euro ipv 55, dus kon dat niet laten liggen <3