Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:37

Ik heb soortgelijke klachten en heb daardoor lang getwijfeld maar ik heb het toch gedaan en heb het vrij snel geleerd. Ik doe het iets anders dan anderen met aanspannen en ik kon maar een paar knopen, maar ze zat altijd goed en gezekerd. Een beperking opzich hoeft geen probleem te zijn afhankelijk van je beperking uiteraard. Maar na haar 2de bijna alleen met de drager gedragen want toen werd aanspannen echt wel een stuk lastiger en had ze een stuk minder geduld :P

Jackie82 schreef:
Oke dat wist ik niet maar heb dat ook nog niet eerder gehoord, en de baby is tevreden en lekker rustig als ik haar daarin draag, en ik heb een beperking aan mijn arm en schouder waardoor een draagdoek die je moet knopen voor mij alleen maar lastig zou zijn.

En hiervoor had ik 1 van Chicco dacht ik, maar deze bevalt mij veel beter!

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:51

Jackie82 schreef:
Ik heb geen draagdoek gehad die je zelf kan knopen maar een draagzak van Babybjorn, makkelijk in gebruik en in aanschaf ook niet zo heel duur.


Ook zat draagzakken die wel ergonomisch zijn hoor! Ik word altijd erg ongelukkig als ik een kindje in een babybjorn zie bungelen. Je doet je kindje er echt geen goeds mee, dus zou zeker overstappen op een ergonomische draagzak.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:57

Als je kindje al tevreden is in een vaby bjorn dan wil ik niet weten hoe fijn voor jullie beide een ergonomische model moet zitten! Dan gaat de wandelwagen de deur uit

raylaatje
Berichten: 631
Geregistreerd: 28-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:01

Ik ben helemaal fan van de geweven bykay. Draag hem gekruist met daarna nog een verticale band van onder de billen tot onder het nekje, eventueel met hydrofyl doek in de nek. Helemaal ondersteund en nooit bang dat t niet stevig genoeg is! Zou geen andere meer willen! Vind het ideaal om de handen vrij te hebben, vooral bij meerdere jonge kindjes.
Heb ook een bysling gehad maar vond die totaal niet fijn, net als de babybjorn, veel onstabieler.

Soez

Berichten: 494
Geregistreerd: 07-03-14
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:58

Zo leuk dat dragen! Maar kijk idd eens in een winkel, of bij een draagmoeder met meer doeken of boek ook consult. Er is zo ontzettend veel keuze en het is zo persoonlijk.

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 23:13

Ik ga woensdag bij iemand kijken die fanatiek drager is en zij zelf is fan van yaro. Vooral kwa prijs kwaliteid verhouding. Zag een gave yaro la vita mint op mp staan. Als woensdag goed bevalt dan overweeg ik die aan te schaffen.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:30

Heerlijk! Draag mijn 2,5 jarige nog regelmatig in een drager.
Ben begonnen met een Girasol, 100% katoen.
Toen wat doeken gewonnen, Natibaby, Minako.
Natibaby met zijde.
De Minako was met cashmere, erg dik vond ik deze dus geruild met een Artipoppe.
Daar heb ik een drager van laten maken. Van een Nati heb ik een onbuhimo laten maken.
Momenteel heb ik een Girasol katoenen doek, Natibaby met bamboe, een Natibaby met zijde onbuhimo, een Artipoppe drager, en 2 Tula dragers, waarvan een baby en een toddler customized.

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 16:40

raylaatje schreef:
Ik ben helemaal fan van de geweven bykay. Draag hem gekruist met daarna nog een verticale band van onder de billen tot onder het nekje, eventueel met hydrofyl doek in de nek. Helemaal ondersteund en nooit bang dat t niet stevig genoeg is! Zou geen andere meer willen! Vind het ideaal om de handen vrij te hebben, vooral bij meerdere jonge kindjes.
Heb ook een bysling gehad maar vond die totaal niet fijn, net als de babybjorn, veel onstabieler.


Bedoel je hier de zelfde manier als met een rekbare doek?

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:27

als jullie fan zijn van draagdoeken, er is een tshirt in opkomst: https://www.instagram.com/kangaboo.shirt/

zag het voorbij komen en ben het gaan volgen. Ben heel benieuwd. Het lijkt mij fijn dat je het zelf niet hoeft om te knopen. :))

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:51

hier ook draagdoek fan. per merk verschilt te lengte soms nog wat. Ik heb een nona maat 6 want die vallen wat langer maar andere merken zou ik maat 7 aanraden omdat je dan makkelijk de knoop voor op je buik kan leggen en je dus ook nog enigszins relaxed op een stoel kan zitten zonder dat er een enorme knoedel stof op je rug zit :))

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:58

Yaro!! Super fijne en betaalbare doeken.

Ik weet niét waar je woont maar her en der zitten ook fysieke winkels waar je ze uit kunt proberen! Aanrader want smaken (En doeken) verschillen nu eenmaal.

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:13

Hier kind 1 gedragen in een baby Björn, wat een ellende, wat zwaar en dus van heel korte duur.

Kind 2 even in een rekbare en een mei tai van bykay maar die vond ik erg oncomfortabel en een ergonomische drager van beco. Toen ze daaruit gegroeid was heb ik een lenny lamb drager gekocht.

Afbeelding

Diezelfde heb ik nu in baby maat terug gekocht voor kind nummer 3. En een goedkope Yaro gekocht alvast en geoefend op mijn kleine neefje.

Afbeelding

Die is alleen 100% katoen en best stevig maar wellicht wordt die nog soepeler.

Inmiddels is mijn oog gevallen op Artipoppe en voor onze 3e dochter gaat er ook zeker zo een komen. Flink aan de prijs maar van wat ik zie kan je ze zonder al te veel verlies ook weer doorverkopen.

Maar goed ben pas in oktober uitgerekend dus kan nog even goed sparen

Inge_Zorro

Berichten: 338
Geregistreerd: 10-08-11
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:27

HindaFree schreef:
Ik ga woensdag bij iemand kijken die fanatiek drager is en zij zelf is fan van yaro. Vooral kwa prijs kwaliteid verhouding. Zag een gave yaro la vita mint op mp staan. Als woensdag goed bevalt dan overweeg ik die aan te schaffen.


Pas op: het is zéér verslavend.. :')

Ik heb bij mn eerste het dragen ontdekt, bij de tweede het verder ontwikkeld en liggen er alweer een paar doeken op ons 3e kindje te wachten.. :o

Het mooie is ook dat je de doeken/dragers vaak heel goed 2e hands kopen en verkopen kunt, zodat je het echt zo duur kunt maken als je zelf wilt.
Ik heb een ByKay gehad, die vond ik wat stug. En een Little Frog maat 6, heerlijke standaard doek om mee te beginnen. Als drager had ik een Storchenwiege wat ook écht een aanrader is voor kleine baby's (ik overweeg nu ook nog om er weer 1 aan te schaffen..)

Mijn peuter gaat af en toe nog in de Tula Toddler en voor de baby liggen deze klaar...

Een Natibaby Farasi Teal Ringsling <3 (overgenomen van een lieve bokker :) )
Afbeelding

En een Lennylamb Zebra maat 6
Afbeelding

en dan twijfel ik dus nog tussen een Storchenwiege of Marsupi drager.. :D

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:33

Ik heb nu net een kleine van 1,5 week oud, en had de little frog doek aangeschaft.

Vind hem zelf superfijn!! En de kleine vind het ook fantastisch.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:40

Als je een bepaald merk interessant vind loont het om je aan te melden bij de Facebook groepen van het merk. Daar worden de doeken en dragers als eerste aangeboden en dat zijn echt community’s waarin de meeste dames al heel lang rondhangen. Hierdoor wordt het kopen al een stuk betrouwbaarder, zelfs als het wereldwijd is. Ik weet niet naar wat voor Artipoppe je op zoek bent? Eventueel heb ik nog een mooie maat 4 of een maat 6 in de aanbieding.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:44

Zou iig nooit op marktplaats kopen. Tenzij je het op kan halen.

De laatste tijd veel gedonder op marktplaats met oplichters.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:52

Ik vond de draagdoek van girasol wel heerlijk en maat 6 , omdat je dann lekker veel variaties kan knopen
Er was nog een merk ,maar kan er even niet op komen.
Je hebt /had ook een draagdoekenpagina op fb.
Die mensen zijn vaak ontzettend aardig en mag je voor enkel verzend kosten de doeken lenen/proberen.
Ik heb er eens een doek en 2 dragers geleend
En heb erna besloten welke doek ik ging kopen
Er zat ook een bv cafe hier waar je per maand moch huren.
Koch t je het product,dan werden de huurkosten eraf gehaald.

Misschien zit er ook zoiets bij je in de buurt?

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 11:15

Ik had een yaro la vita mint besteld via marktplaats... En gelukkig ook binnen gekomen (wel via het nieuwe betaal systheem dan vertrouwde ik het wel) gisteren met een knuffel geprobeerd moet nog even oeffenen :+

Bedankt allemaal voor de tips!

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:50

Wij hebben gister een consult gehad. Voor mijn partner gaan we de Bondolino aanschaffen en zelf wil ik een doek.
Hebben jullie nog tipd qua merken?

Zij vertelde mij dat k moest kijken naar een geweven doek maat 6 100%katoen.

Mooie doek HindaFree

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:53

Pure baby love. Yaro. Little frog.
Je hebt zoveel keuze

Ik ben dol op mijn Tekhni doeken.

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:03

Bedankt had inderdaad wel gekeken naar pure baby love en little frog.

Tehkni kende ik niet

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:22

Ik ben geen echt fervente drager, maar heb beide kinderen wel met enige regelmaat gedragen als baby.
Voor de eerste had ik een little frog. Ik zal het wel niet goed doen, maar ik vond hem erg glad en daardoor uitzakken.
Daardoor snel overgestapt op een ergonomische beco draagzak.
Bij de tweede de little frog verkocht en tweedehands een didymos (sole occidente) gekocht. Via marktplaats, maar hij kwam keurig binnen. En die beviel mij zoveel beter! Hij is vrij dun, wat ik makkelijker vond en door het ingeweven werkje had hij veel meer grip. Hij is ook nog eens veel mooier dan de lf die ik eerst had.
Toen de tweede wat groter werd vond ik weer de (zelfde) draagzak handiger.

HindaFree

Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 13:01

Keet dat merk ga ik ook eens bekijken.

Inmiddels heb ik nu een rekbare, de yaro (100% katoen) en de bykay de luxe met linnen. Die heb ik net van mijn oom gekregen *\o/* al voelt die laatste wel vrij glad... Dus eerst maar net de yaro oeffenen. De bykay in de was gedaan mis word t dan ook iets beter.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:22

Ik ben ook begonnen met de by Kay rekbare doek, daarna overgegaan op een ellaroo Maja, geweldige doek, licht en zacht, perfect voor warm weer ook. Later overgegaan op een draagzak van Beco, de Beco butterfly

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:30

Qua dragers hebben we een emeibaby in 2 maten en een Ankalia up.
Heb nog een kokadi flip te koop :)