Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 23:16

Moooooi <3

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:49

Jippie eindelijk kan ik hier ook mee praten! Als dat mag van jullie.

Ons zoontje van bijna 15 maanden draag ik ook echt veel. Eerst in een rekbare doek en nadien in de geweven. Ik heb zelf de Marisa van almitra tattva en de Aurora cube van little frog.
Ook heb ik een draagzak van babylonia (waar zl altijd in zit op stal bv)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn droom is om ooit nog een draagdoek van wildbird in mijn bezit te hebben en/of een draagzak van artipoppe. Maar deze zullen waarschijnlijk pas zijn als er ooit een tweede wondertje mag komen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:54

Peppertree schreef:
Moooooi <3


Ja echt prachtig!

Ik heb zelf de pussycat met glitter, zo'n heerlijke print.

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:57

Die Almitra Tattva’s wil ik toch ook nog wel eens proberen! Blijf daar erg benieuwd naar :))

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:06

Britt: ik vind die echt geweldig, is veel handiger in gebruik als mijn little frog die dan echt heel stug lijkt in verhouding. Komt waarschijnlijk ook wel door de wol blend natuurlijk...is hier toch de favoriet!

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:48

Ik ben sowieso al veel te verwend voor katoenen doekjes inmiddels :o
Maar die Almitra’s zijn wel superdun toch?

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:22

Ja dun zijn ze wel...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:44

Britt, dat ben ik ook en idd echt wel een beetje een nadeel van al die mogelijkheden en blends. ‘Gewoon’ katoen is dan op een gegeven moment niet meer genoeg ofzo.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:55

Ik pak vaker de baby camel wel ja :=

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:21

Afbeelding
Ik wilde deze nog even delen hier, mijn eerste dubbeldraagavontuur! <3

Het was een beste workout, met 20 kg aan kinderen aan je lijf, maar het was ook zo fijn <3

MoonWencke

Berichten: 5457
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:59

Wat leuk, Britt! <3

Ik heb hier inmiddels een fijne doek liggen, wachtend op de komst van de baby. Ben benieuwd.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:03

Wat gaaf Britt!

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:08

Britt schreef:
[ [url=m/OL0GVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wilde deze nog even delen hier, mijn eerste dubbeldraagavontuur! <3

Het was een beste workout, met 20 kg aan kinderen aan je lijf, maar het was ook zo fijn <3


Cool, ik ga t ook eens proberen met twee doeken.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:29

Ik geef het op, ik ga zoeken naar een draagzak voor het rugdragen. Rot-ruck. Ik wil iets om 'm snel op mijn rug te hebben, daar leek de ruck me juist ideaal voor. Maar hij eindigt altijd veel te laag en ondanks maanden oefenen gaat het knopen nog steeds niet soepel. -O-

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:56

Wat jammer Dani -O- is je kleine al zover dat je de Double Hammock mag proberen? Die lijkt moeilijker, maar als je die eenmaal onder de knie hebt zit het zowel comfortabeler als steviger.

Appeltje00

Berichten: 5019
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:57

Mag ik hier een vraag stellen? Had al eerder meegeschreven, maar tijdje stil geweest ivm minder dragen.
Onlangs hebben we de Tula Explorer gekocht voor onze zoon van 4,5 maand (6,5 kg). Nu heb ik alleen het idee dat hij veel te weinig steun in z’n nek krijgt. Heeft er iemand een tip om dit te verbeteren? Is er iets los voor te koop? Hij zit er zo in als op de foto:
Afbeelding

Ik twijfel nu om toch weer naar een doek te gaan kijken voor erbij, maar ik twijfel of ik wel durf te knopen en of het geen miskoop gaat zijn. Misschien eens kijken of ik van iemand iets kan lenen. Hoe dik zou de draagdoek moeten zijn bij 6,5 kilo en maat 62.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:01

Ik zag toevallig van de week een tip om van het slaapkapje een nekrol te maken. Het was een artikel over de tula free to grow.

Ik heb die tula free to grow net binnen gekregen, ben benieuwd of ik het wat vind.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:02

Ja maar de DH lijkt me niet handig voor even snel? Heb 'm al eens geprobeerd en het zat inderdaad fijn! Ik wilde per se eerst de ruck onder de knie hebben, maar ga van 't weekend wel eens oefenen op de DH, wie weet krijg ik die beter voor elkaar.

Appeltje als je in omgeving Alkmaar zit mag je van mij iets lenen. :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:02

Dani schreef:
Ik geef het op, ik ga zoeken naar een draagzak voor het rugdragen. Rot-ruck. Ik wil iets om 'm snel op mijn rug te hebben, daar leek de ruck me juist ideaal voor. Maar hij eindigt altijd veel te laag en ondanks maanden oefenen gaat het knopen nog steeds niet soepel. -O-


Al eens bij Wrap you in love in Alkmaar om tips gaan vragen?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:02

Uhu. Consult gehad en 3 keer extra tips. :+

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:03

Mocht je een doek willen lenen, mag je me altijd een berichtje doen Appeltje. Dan betaal je enkel de verzendkosten heen en weer en mag je hem zo lang lenen als je wil. Ik gebruik hem toch niet :)

De DH is minder handig voor even snel, vind ik ook idd. Al kun je hem zo geknoopt hebben, als je wat geoefend bent. Maar ik kies voor vlugvlug ook eerder voor de ruck idd.
Laatst bijgewerkt door Britt op 13-08-19 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:04

ok :) ik vond het ook een gedoe en heb het niet doorgezet. Nu gaat muppie af en toe in de Emeibaby op de rug, maar alleen als we samen zijn :)

Dit weekend mijn dragers en doeken eens op de foto zetten en verkopen. Kan de centjes wel ergens anders voor gebruiken ipv laten verstoffen.
1 doek ga ik houden, wellicht laat ik er een tas van maken oid

Appeltje00

Berichten: 5019
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:05

Dani: ik zit in omgeving Den Haag helaas.
Britt: ooh dat zou fijn zijn! Ga even overleggen vanavond hier thuis hoe partner in een doek staat en dan denk ik graag gebruik te maken van je aanbod. Dan kan ik het eens testen alvorens ik iets koop.

Liex

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:20

Appeltje00 schreef:
Mag ik hier een vraag stellen? Had al eerder meegeschreven, maar tijdje stil geweest ivm minder dragen.
Onlangs hebben we de Tula Explorer gekocht voor onze zoon van 4,5 maand (6,5 kg). Nu heb ik alleen het idee dat hij veel te weinig steun in z’n nek krijgt. Heeft er iemand een tip om dit te verbeteren? Is er iets los voor te koop? Hij zit er zo in als op de foto:
[img]m/skMisT.jpg[ /img]

Ik twijfel nu om toch weer naar een doek te gaan kijken voor erbij, maar ik twijfel of ik wel durf te knopen en of het geen miskoop gaat zijn. Misschien eens kijken of ik van iemand iets kan lenen. Hoe dik zou de draagdoek moeten zijn bij 6,5 kilo en maat 62.

Ik heb de Tula free to grow en zit er soms ook mee in m'n maag dat hij niet veel steun in zijn nekje heeft (althans, zo lijkt het). Ons zoontje is nu 4 maand. Maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben, hij kijkt tijdens het wandelen rustig rond. Misschien inderdaad iets in zijn nekje rollen zodat hij wat meer steun heeft? Bij de Free to grow kun je wel de rugflap verstellen in lengte zodat je die ook tot over zijn hoofd kunt laten lopen zeg maar, dat zijn hoofdje niet achterover kan 'vallen'. Maar ik weet niet hoe dat bij jouw model is.
Laatst bijgewerkt door Liex op 13-08-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:22

Balen Dan, wellicht een half buckle als oplossing?

Ik heb van de weeek een foto gemaakt van mijn huidige collectie.

Afbeelding
Marsupi summer draagzak
Kokadi Toddler taitai
Pinknova Delta Andes
Woven wings 'naam vergeten'
We are wovens mixite moss
Pinknova omega #4
En een Yaro RS.