Draagdoek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:41

Ohja, dat is trouwens wel een goede Fee! Voor het winkelen gebruik ik normaal altijd zo'n oma boodschappenkarretje. Die kan uiteraard wel mee! Park is niet zo groot, weet eigelijk niet of ze kluisjes hebben, dat ga ik eens bekijken. :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:09

Ik wilde net een oma karretje voorstellen :D
Ik vind buggy's ook ondingen maar zo handig voor alle rommel die je mee moet slepen! Ga zelf ook maar eens naar zo'n oma karretje kijken, want al die waterflessen wegen ook zoveel.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:16

Wow MM dat vind ik echt een mooie RS.

Kijkerige baby zou ik ook in de Ruck doen, maar idd dat moet je eerst ff goed oefenen met zo’n oefenpop. Dan weet je dat je het kan, en het schijnt ook dat baby’s niet meer willen als je niet erg zeker bent over wat je doet :P

Maar zelf heb ik eigenlijk een draagzak voor op de rug, een van ergobaby, dat vind ik echt fijner. Maar ik heb de ergobaby toddler, dus wel te groot voor een baby, maar is vast ook in baby formaat.

Mijn peuter heeft nooit op de rug gewild. Sinds ie (eindelijk) kon lopen (met 19mnd) wenste hij niet meer gedragen te worden.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:21

Boek idd een rugconsult Lautje! Als ze zelf kan zitten kun je ook de hipscoot doen, dan hoef je niet te Santa tossen :)

Heb je met Julia al ooit op je rug geknoopt? Die kan zelf op je rug klimmen, dat maakt eea wel een heel stuk makkelijker. En dan kun je vast een beetje oefenen, zodat je wat handiger en vlugger bent voor Sophie.
Zeker op je rug is met een ongeduldige wiebelkont wat snelheid wel prettig :=

Ik kan met T wel langere tijd in de RS dragen, maar die is nog net geen 6 kg. Met B moet ik er niet aan denken! Dan is asymmetrisch dragen wel echt een aanslag op je lijf.
Al vind ik de buggy duwen ook een crime, laat staan vouwbuggy’s %)

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:27

Ohja oefene met Julia! Dat is wel een goeie!

Ga idd maar eens kijken voor een consult ja.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:41

Ik had inderdaad de buggy eigenlijk meegenomen voor de andere spullen, maar hij is zo klein dat ik bij iedere stap tegen de buggy aan schop. Zó irritant. En ook echt niet met 1 hand te besturen. Waardeloos ding.. :P

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:01

Bij een dag dierentuin neem ik altijd mijn fijne wandelwagen mee, voor zowel B als de spullen. Nu heb zelfs de Duo variant ervan, denk dat straks de baby bak voor de spullen is en B in zijn zitje en baby in doek.

Luiertas heb ik al meer dsn een jaar niet meer mee. Gewoon wat losse luiers en pak doekjes in m'n tas voldoet ook!

DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:23

Mn joolz gaat altijd mee naar de dierentuin, al is het voor de spullen. En daarin wissel ik de jongste dan af met lopen en in de ringsling. Voordeel van de ringsling is dat ze er dan snel in en uit kan en ze niet zo strak zit met haar armpjes.

Karin_deB

Berichten: 8277
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:52

Hier een hele fijne buggy die altijd mee gaat. (Mutsy nexo).

Ik draag alleen nog maar met de draagzak.
Mijn laatste draagdoek (PN Paradise Parade maatje 5) staat te koop, mocht iemand interesse hebben.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:17

Mijn Paradise Heatwave heb ik gister opgestuurd naar België om te laten vermaken maar half buckle. Eindelijk :D

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 06:59

Zijn hier mensen met ervaring met zogenaamde aquaslings?
Mijn oudste zwemt enorm graag en wij gaan dus vaak naar het zwembad (is een subtropische, dus lekker warm). Squish wil ik dus vanaf een week of 10/12 lekker mee gaan nemen.
Hoe zit het met comfort en warmte regulatie van de baby? Normaliter krijgen ze het snel koud in het zwembad (al dan niet in het water) en is een halfuurtje doorgaans meer dan zat. Maar kan je op deze manier een uur of 2 blijven?

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:17

Ik heb net de mini monkey sling in huis Liselot.
We gaan het als het goed is vandaag proberen, zal wel even laten weten hoe het bevalt.

Net even geprobeerd, en best comfortabel.

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:44

Liselot schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met zogenaamde aquaslings?
Mijn oudste zwemt enorm graag en wij gaan dus vaak naar het zwembad (is een subtropische, dus lekker warm). Squish wil ik dus vanaf een week of 10/12 lekker mee gaan nemen.
Hoe zit het met comfort en warmte regulatie van de baby? Normaliter krijgen ze het snel koud in het zwembad (al dan niet in het water) en is een halfuurtje doorgaans meer dan zat. Maar kan je op deze manier een uur of 2 blijven?


Wij gingen al met 5 a 6 weken en zat met B in bubbelbad (warm) en daarna aan de kant.
Ik denk niet dat ze warmer blijven in een aqua sling eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:14

Er was hier iemand die de Yaro Pussycat met alpaca had toch? Die van 400 grams. Hoe bevalt die? Is hij zacht? Prikt hij?

Edit: laat maar, ik heb al een andere Pussycat gekocht :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-19 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM
Berichten: 11282
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:35

Liselot schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met zogenaamde aquaslings?
Mijn oudste zwemt enorm graag en wij gaan dus vaak naar het zwembad (is een subtropische, dus lekker warm). Squish wil ik dus vanaf een week of 10/12 lekker mee gaan nemen.
Hoe zit het met comfort en warmte regulatie van de baby? Normaliter krijgen ze het snel koud in het zwembad (al dan niet in het water) en is een halfuurtje doorgaans meer dan zat. Maar kan je op deze manier een uur of 2 blijven?

Ik denk dat je ook met een aquasling niet heel lang in het water kunt blijven. Buiten het water natuurlijk wel als het een aangename temperatuur is. Let wel op dat sommige zwembaden er moeilijk over doen en het niet toestaan.

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:51

Lang in het water hoeft ook niet perse hoor, maar als ik dan iig 2 uurtjes kan blijven. Baby zou het uit het water dan niet te koud krijgen?
Handen vrij lijkt me wel echt ideaal en je geeft natuurlijk ook lichaamswarmte aan baby

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:21

Misschien een badjas meenemen voor buiten het water? Kun je die mooi om jullie beiden heen slaan.

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:56

Leuk, een draagtopic! Hebben julloe misschien een tip voor me? Ik heb zoon van bijna 3 op mijn rug in een drager (half belt buckle vam oscha) en nu wil.ik proberen ook zoon van 5 maand erbij op de buik te dragen in een doek. Hoe zou ik dat aanpakken?

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:01

Dubbeldragen kun je op heel veel manieren doen! Ik heb er zelf geen ervaring mee (nog), maar aangeraden wordt iig altijd om degene die het langst blijft zitten (waarschijnlijk baby), als eerste te knopen. Ik zit alleen even te denken of dat lukt met een half buckle?

Meestal is het 2 full buckles, 2 doeken, 1 lange doek of 1 full buckle en 1 doek..

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 11:28

Doeken genoeg, heb mn oudate alleen nog niet op mn rug in de doek gehad.. voelt toch spannend.

Ik heb 2 maat 6 en 1 maat 7, en dus een oscha cairis peutermaatje.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:03

Qua zekering dan? Of waarom?
Dan kun je FWCC doen met je jongste en je oudste in de ruck. Al heb je dan wel veel stof over met die laatste..

Tink89
Berichten: 2982
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:50

Liselot schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met zogenaamde aquaslings?
Mijn oudste zwemt enorm graag en wij gaan dus vaak naar het zwembad (is een subtropische, dus lekker warm). Squish wil ik dus vanaf een week of 10/12 lekker mee gaan nemen.
Hoe zit het met comfort en warmte regulatie van de baby? Normaliter krijgen ze het snel koud in het zwembad (al dan niet in het water) en is een halfuurtje doorgaans meer dan zat. Maar kan je op deze manier een uur of 2 blijven?


Houd er rekening mee dat je hem in het water nergens mag gebruiken. Mocht jij kopje onder gaan en gered moeten worden, kunnen ze je baby niet boven water houden. Aan de kant mag wel.

Afhankelijk van waar je heen gaat, zijn er ook boxen in het zwembad en kun je je baby ter plekke afdrogen, een schone luier geven en gewoon lekker op de arm houden of in de maxi cosi eventueel in de box zetten

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:56

Liselot schreef:
Lang in het water hoeft ook niet perse hoor, maar als ik dan iig 2 uurtjes kan blijven. Baby zou het uit het water dan niet te koud krijgen?
Handen vrij lijkt me wel echt ideaal en je geeft natuurlijk ook lichaamswarmte aan baby


We zijn vandaag van kwart voor 11 tot 4 geweest :+
Kleine is bijna 4 mnd en heeft heerlijk in de box liggen slapen, dus sling amper gebruikt
Denk dat lang in de sling wel lastig is,zeker als je eigen zwemkleding nat is, lijkt me toch niet helemaal lekker voor ukje.
Als jullie beide droog zijn zal het wel gaan denk ik, evt idd een handdoek om je heen slaan voor de warmte, of iets van romper aan doen kan ook natuurlijk

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:04

Anoniem schreef:
Er was hier iemand die de Yaro Pussycat met alpaca had toch? Die van 400 grams. Hoe bevalt die? Is hij zacht? Prikt hij?

Edit: laat maar, ik heb al een andere Pussycat gekocht :=


Toch even reageren. Die heb ik, maar nog weinig gebruikt. Hij is wel heerlijk zacht! Welke heb je gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:10

Peppertree schreef:
Anoniem schreef:
Er was hier iemand die de Yaro Pussycat met alpaca had toch? Die van 400 grams. Hoe bevalt die? Is hij zacht? Prikt hij?

Edit: laat maar, ik heb al een andere Pussycat gekocht :=


Toch even reageren. Die heb ik, maar nog weinig gebruikt. Hij is wel heerlijk zacht! Welke heb je gekocht?


Ik heb de Yaro Pussycat Ultra Black White Grey gekocht. Hij komt maandag binnen :)

Afbeelding