Draagdoek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:55

had inderdaad verschillende knoop technieken gezien. want nog best moeilijk is :x
maar die uk van mijn is al zo groot en zwaar dat ik dacht voor zo lange wandeltocht....

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:58

Ik heb met 4 maanden rugdraagconsult gedaan, maar vond het zelf pas fijner toen hij zelf kon zitten. Dat had vooral te maken met zijn rompstabiliteit.
Maar het kan prima hoor! En zeker voor een lange wandeltocht zou ik het zeker leren. Het draagt zoveel lichter dan op de buik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:01

Ik heb een rug-draagconsult gedaan toen dl 4 maanden oud was, maar pas vanaf dat ze een beetje stabiel zelf kon blijven zitten en ik de hipscoot met haar kon doen, fanatiek gaan rugdragen. Dat mag met die leeftijd alleen met de ruck. Andere rugknopen mogen pas als ze zelfstandig kunnen gaan zitten! :)

Peppertree, hij is mooi! <3

Ik heb weer een doekje op reis. Donderdag lekker mee dragen :D voelt nog als karton :=

Afbeelding

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:49

pinkie87 schreef:
vraagje van welke leeftijd zijn jullie op de rug gaan dragen?? ga morgen in de Ardennen 11km wandelen met mijn zoon van 15wk deze zit alleen al tegen de 7kg aan en merkte met de eerdere wandelingen dat mijn rug het best zwaar vond met het buik dragen :')

Mn dochter vanaf 8 maanden, maar m'n zoontje vanaf 2 weken. Toen ik zwanger was heb ik een newborn ruck workshop gedaan en bij m'n zoontje was ik al een ervaren drager.
Is het mogelijk om onderling af te wisselen? Rugdragen op die leeftijd die je namelijk alleen als je echt precies weet wat je doet en je kindje er ook 'getraind' in is, dus tijd opbouwen.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:09

nee mijn man kan hem niet zelf knopen. en ik ben erg slecht in het uitleggen. dus wordt morgen lekker op de buik en een draagconsult voor rug dragen

_Siri
Berichten: 677
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 16:58

Anoniem schreef:
Ik heb een rug-draagconsult gedaan toen dl 4 maanden oud was, maar pas vanaf dat ze een beetje stabiel zelf kon blijven zitten en ik de hipscoot met haar kon doen, fanatiek gaan rugdragen. Dat mag met die leeftijd alleen met de ruck. Andere rugknopen mogen pas als ze zelfstandig kunnen gaan zitten! :)

Peppertree, hij is mooi! <3

Ik heb weer een doekje op reis. Donderdag lekker mee dragen :D voelt nog als karton :=

[ [url=m/Gpbklj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke Polaris is dit? :D

Hier wordt ook weer veel gedragen met de kleine van inmiddels alweer 2 weken. Nu met die warmte wel minder :+

Van de week een doek geruild en nu deze artipoppe rs <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:06

Oeh wat een mooie ringsling Siri <3

Mijn reisdoekje is GoodLuck. Helaas pas 2 keer mee kunnen dragen want het is veel te warm.. en maandag gaat hij alweer naar de volgende :=

MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:29

Heb mezelf voor de komst van de nieuwe baby een cadeautje gegeven <3
Onze baby woont er bijna in :D maar ook onze peuter kan ik er goed een stukje mee dragen.
Pak hem echt zoveel vaker dan de gewone doek, wat een aanwinst!

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:30

Gefeliciteerd met de Baby!

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:39

Mooi MM! Ik begin de twobirds steeds leuker te vinden. Welke blend is dit?

MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:21

Het is de oldschool, half kasjmier half katoen.
Echt een super fijne doek! Wil nu naast de rs ook wel een gewone doek van AP.
Had altijd gedacht dat ik wel genoeg zou hebben aan mijn ene little frog doekje maar dat is wel over nu :Y)
Weet alleen nog niet welke ik dan wil.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:42

Aaaaand down the rabbithole she went... :')

MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:07

Ja ik heb gegeten van het koekje waar op stond: eet mij niet :+

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:13

Welcome to the club :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:33

Ik heb vandaag denk ik voor de tweede keer in mijn leven de buggy gebruikt. Wat een onding zeg! Ik had alleen de ringsling bij me, maar na 5 minuten was ik die al helemaal zat dus omgewisseld naar buggy. Denk dat ze een beetje te zwaar is geworden voor deze ringsling ofzo. Nu gewoon niet meer eigenwijs zijn en doek of zak meenemen. Ringsling is echt voor korte boodschapjes. Geen dagje naar de dierentuin :=


Afbeelding

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:55

Joh, zelfs in mijn draagkrachtige RS (Yaro contraweave) zou ik een hele dag dierentuin niet volhouden denk ik. Doek vind ik dan toch fijner. Wat voor buggy heb je? In de winkel vond ik sommige buggy's drie keer niks maar die van ons is wel fijn. Vind het wel makkelijk om te kunnen afwisselen tussen dragen en duwen.

En MizzMontana gefeliciteerd! <3 Mooie doek ook, die blend zal wel fijn zijn met zo'n kleintje! Succes met je doekenverzameling alvast. :D

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:01

Ik vond van de week met mijn doek en Julia 10 min in de Robins hip Carry al een ding :Y)

Ben nog steeds super blij met mijn artipoppe. En eigenlijk vooral voor Julia. Die is echt dol op de draagdoek. Had ik wel verwacht want is echt een knuffel kind wat liefste hele dag aan mij hangt of op schoot zit.

Sophie draag ik er ook heel fijn in, maar die is niet gemaakt voor stilzitten en wil de wereld het liefste zelf verkennen. Maar goed die is precies 7 maanden, kan zelfstandig zitten, kruipen en staan als ze zich vast kan houden en trekt zichzelf op -O-
Geen kind om stil te zitten bij mama. Ja 5min voor beetje fles en dan wordt ze boos en wil actie in de tent. Voeden haar dus liggend in dr bed met gordijnen dicht en donker zodat er geen prikkels zijn of juist in de box met speeltjes dat ze wat kan doen en drinken tegelijk.
Wat voor knoop zou voor Sophie dan het fijnste zijn?
Ze is echt te klein voor de hip Carry. (64cm en 5,5kg)

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:04

Is de Ruck niks voor haar? Kan ze vanaf je rug alles bekijken.

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:07

Hmmm ja dat is wel iets ja. Alleen dan moet je over de rug ‘ gooien’ toch. Weet niet of ik zo dapper ben.
Andere kant gaan eind sept op vakantie en dan is wel fijn als ik die knoop goed ken als we op pad gaan.

MaritB

Berichten: 8647
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:11

Ik zou dan een consult nemen Lautje dsn leer je het echt goed. :)

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:17

Inderdaad de ruck met een consult :)

Wij hebben écht een hele goedkope simpele buggy omdat we het toch amper gebruiken. Echte wandelwagen hebben we ook, dat is een stuk comfortabeler maar dat vind ik ook zo’n lomp ding om mee te nemen en in dit park überhaupt ook niet bepaald handig in verband met alle natuurpaadjes. Volgende keer gewoon mijn half buckle mee en buggy thuis laten. Vind ik alleen weer een beetje jammer dat er zo’n zware luiertas mee moet... Hoe doen jullie dit altijd?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:20

Ik laat mijn man de luiertas dragen. :D

En de peuter.

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:24

Ik heb alleen voor mijzelf en mijn dochtertje een abonnement aangeschaft := dus manlief gaat niet mee, maar als we samen zijn draagt hij inderdaad de tas haha. Alleen 9 van de volgende 10 keer zal ik dus zelf alles moeten meesjouwen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:31

Oja, dat heb ik ook wel eens idd. Dan is het wel even stoeien met tassen. Ik zie wel eens een rugzak voorbijkomen en die dan op je buik als je je kindje op je rug hebt. Maar dat vind ik niet zo heel erg charmant, wel praktisch.

Een consult voor ruck is idd wel aan te raden Lautje. Ik vond het wel prettig om te leren hoe ik haar met een hipscoot op mn rug kon krijgen ipv zo'n rugzwaai.

Hij is gaaf MM!
Afbeelding Lijkt een beetje op mijn Mokosh

Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:38

Ik weet niet hoe groot het park is, maar kan je het niet in een kluisje of zo leggen?
Anders een bolderkarretje oid.
Ik zou het anders ook niet weten inderdaad.