Draagdoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 13:38

Hé Lau, dat is jammer, ik hoop toch nog even door te kunnen… -O- We wonen aan het bos en vind het zoooo praktisch met wandelen. :j

Ze is nu 11 maanden en draagt voornamelijk maatje 86 Britt. :)

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:19

Dan kun je al gaan kijken naar preschool dragers, die gaan meestal vanaf 86/92 tot 122/128. Dan kun je tenminste echt nog een tijd vooruit.
Ook handig als ze steeds meer zelf willen gaan lopen en het wat meer op en af gaat worden, Ipv continu op.

Zelf vind ik de Little Frog XL een echte aanrader.
Verder heb je nog de LennyLamb preschool, Neko toddler en sinds kort ook de Hoppediz heeft sinds kort een toddler (met de maten van een preschool) draagzak.

De meeste merken hebben evt ook halfbuckles, als je toch wat meer doekgevoel wil. Alleen moet je voor jezelf bepalen of je dat prettig vind rugdragen (veel hebben uitwaaierende schouderbanden)

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:43

Ik heb een kokadi toddler. Vind die zelf heel fijn. Merk wel dat een doek eigenlijk fijner zit en nog meer om je heen zit dan een zak. Maar neem toch wel sneller de zak even snel mee. Ook zat onze oudste er vrij lang best goed in. Die zat met haar 104 er volgens mij nog wel eens in. Ik krijg ook de rugknoop niet heel goed onder de knie alleen en de zak kan ik heel makkelijk alleen de kleine op mijn rug krijgen.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:14

Ik ben benieuwd, Floorsil. Heb op goed geluk een Kokadi Toddler via Vinted gekocht voor onze aankomende vakantie. Die zou deze week moeten komen. Met doeken rugdragen heb ik helaas verleerd en vind ik voor onderweg dan toch wat lastiger.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:11

Dankjewel weer Britt! Ik ga eens kijken naar die opties. :j Had inderdaad al gezien dat veel van die halfbuckles van die uitwaaierende armstrengen hebben, dat lijkt me niet fijn (ook vóór niet trouwens). Van little frog heb ik een fijne doek die ik graag en veel gebruik, dus ik neig naar dat merk denk ik. :)

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:06

Ik neig inmiddels toch het meeste naar een halfbuckle, vanwege de romantiek van het knopen. En dan in het bijzonder een Oscha cairis omdat die rechte schouderbanden heeft met wat padding. Maar ik twijfel erg over de maat. Kleine Elanor is nu bijna een jaar, 74,5 cm en weegt 10,5 kg. Ga ik dan voor een maatje baby (volgens de site geschikt van 0 - 2 jaar, tot 20 kg) of een toddler (volgens de site van 2 - 4 jaar, van 11 - 20 kg). Ik wil 'm graag lang kunnen gebruiken maar ook weer geen jaar wachten tot ze erin past.

De banden zijn bij beide wel passend voor mij, maar de body panel geeft me twijfel.
Baby: Body panel (excl. waistband): 41cm wide x 46cm to top of the curved headrest (41cm with headrest folded down).
Toddler: Body panel (excl. waistband): 47cm wide x 48.5 cm to top of the curved headrest (43cm with headrest folded down).

Het lijkt qua cm's niet zoveel uit te maken, maar ik vond dit plaatje met de twee versies op elkaar gelegd. Dan lijkt de toddler wel echt flink groter dan de baby. Ik heb ook zitten te klooien met een rolmaat toen ik haar in de doek had geknoopt, ik dacht dat er van knie tot knie zo'n 45 cm doek zat; maar vond het lastig meten.

Afbeelding

En een toddler alleen:
Afbeelding

Iemand een tip? :D (Koop nu een baby en later een toddler? Koop een toddler, die kun je later altijd gebruiken, en als je denkt dat dat te lang duurt dan nog een baby? :') )

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:29

Met 74 cm passen ze normaal gesproken nog niet in toddler draagzakken. Maar met de maatvoering van Oscha ben ik niet zo bekend.
Op FB zijn ook oscha fan groepen, daar kun je het allicht eens voorleggen?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:37

Ik heb me aangemeld en het daar eens in de groep gegooid. Ben benieuwd!
Edit; goede hulp! :)

Afbeelding

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:34

Top, fijn!

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:12

Ik laat het toch maar even weten voor als iemand anders dit topic nog een doorleest: helemaal blij met de cairis! <3 Hij is supermooi, zit heel comfortabel voor ons beiden en het is zooo makkelijk. Geen geklooi meer met de Double Hammock voor mij. Hier ga ik echt heel lang plezier van hebben! *\o/*