Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Damned schreef:Ik heb het eens geslikt en toen niks van gemerkt.ik zou anders wel graag een energielevel hebben dat door het dak heengaat
Ik werd er nerveus van, niet normaal. En eten moest ik echt met tegenzin naar binnen proppen.

Maar wel eens “gewoon” ritalin gebruikt voor het studeren, en dat heeft bij mij al een beetje een zenuwachtige bijwerking. 5HTP voelde voor mij alsof ik ritalin zou snuiven, zegmaar.
daargelaten) L-tryptofaan (op lege maag) plus B complex bij de maaltijd geslikt, en later nog extra zink en magnesium.
'als je 5HTP slikt heb je geen last van een eventueel gebrek aan het B complex, maar dat tekort hoor je niet te hebben en als je het hebt wil ik dat ook aanpakken'.
. Een wondermiddel is het nooit natuurlijk. Qua energielevel merk ik er ook niet veel van, stemming ook niet. Het helpt me vooral voor een normale nachtrust.
Gaat het inmiddels beter? De ene persoon is er wel een stuk gevoeliger voor dan de andere. Die nare levendige dromen kunnen inderdaad wel een teken zijn dat je (voor nu) iets te veel had genomen, dat past idd bij een te grote hoeveelheid serotonine.
om dus de voorraad sneller weer aan te vullen. In die context van gebruik heb ik ervaren dat het zeker wel werkt, dan is er ook daadwerkelijk een serotoninetekort wat weer aangevuld kan worden. Ben weer een stuk sneller in mijn normale doen dan wanneer ik het niet neem. Ken daarentegen ook wat mensen die het bij depressie gebruikten, maar die merkten er weinig tot niks van. 
Memories schreef:Ken daarentegen ook wat mensen die het bij depressie gebruikten, maar die merkten er weinig tot niks van.