Spontaan bloedend tandvlees

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kunga

Spontaan bloedend tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 13:23

Hoi allemaal!
Ik zit met een probleempje, net in de les ging mijn tandvlees spontaan bloeden. Ik raakte het niet aan, at ook niks, het gebeurde opeens. Dat was super raar natuurlijk en nu is het voor de tweede keer vandaag gebeurd. Terwijl mijn tandvlees gewoon gezond is, het heeft een lichtroze kleur en ik poets goed. Daarnaast wou ik voor dit gebeurde al naar de huisarts voor andere klachten zoals: vermoeidheid, misselijkheidsvlagen, gevoel dat ik ga flauwvallen en dus heftige duizeligheid, steken in mijn buik en nog wel wat andere dingen die ik ergens heb opgeschreven. Is dit iets ernstigs denken jullie? Of is dit gewoon allemaal toevallig en ongerelateerd? Ik ga uiteraard sowieso naar de huisarts alleen heb ik deze week niet echt tijd.

paardeninsta: @redhillszamacho
{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:26

Kunga schreef:
Hoi allemaal!
Ik zit met een probleempje, net in de les ging mijn tandvlees spontaan bloeden. Ik raakte het niet aan, at ook niks, het gebeurde opeens. Dat was super raar natuurlijk en nu is het voor de tweede keer vandaag gebeurd. Terwijl mijn tandvlees gewoon gezond is, het heeft een lichtroze kleur en ik poets goed. Daarnaast wou ik voor dit gebeurde al naar de huisarts voor andere klachten zoals: vermoeidheid, misselijkheidsvlagen, gevoel dat ik ga flauwvallen en dus heftige duizeligheid, steken in mijn buik en nog wel wat andere dingen die ik ergens heb opgeschreven. Is dit iets ernstigs denken jullie? Of is dit gewoon allemaal toevallig en ongerelateerd? Ik ga uiteraard sowieso naar de huisarts alleen heb ik deze week niet echt tijd.

Heb je veel last van stress of spanning?

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Kunga

Re: Spontaan bloedend tandvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 13:28

Ja ik heb best veel stress de laatste maanden

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:29

Klinkt als een ernstige vitamine D tekort. Vooral ook i.c.m vermoeidheid en duizeligheid
(Een te kort aan vitamine B, C of D maakt je tandvlees kwetsbaarder waardoor het sneller gaat bloeden.)

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:32

Kunga schreef:
Ja ik heb best veel stress de laatste maanden

Dan zou ik eens proberen om je lichaam en geest eens ff wat rust te geven, groene thee helpt goed om je maag tot rust te brengen. Heb dezelfde klachten gehad, ook veel stress en spanning.

Mocht je wat tips nodig hebben om met je stress om te gaan dan mag je me altijd een pb'tje sturen :)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:35

Laten testen op vitamine B12 en zou sowieso je vitamine c intake verhogen. D kan ook meespelen
Kan geen kwaad om te kijken naar het niveau van meer vitaminen en mineralen.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:49

Ik zou ook zeggen; let op je vitaminen. Vooral vitamine C doet je tandvlees veel goed....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:57

Ik ben wel nieuwsgierig geworden hoe je dieet eruit ziet, met name hoeveel groente en fruit je dagelijks binnenkrijgt en of je wellicht vegetariër bent.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:13

Denk dat bloedprikken zeker een goed idee is!
Je gezondheid is belangrijk, dat moet je niet uitstellen voor andere afspraken ;-)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:59

...en in het rijtje 'dingen die je zelf kunt doen voor je gezondheid'

- poetsen is een kunst- en je tandvlees hoeft niet schoongeschrobt te worden
- de mond zit vol bacteriën, dat geeft niets, dat is bij iedereen zo: maar je kunt wel kiezen welke bacteriën (er is 'orale' probiotica te krijgen, dus goede bacteriën voor de mond)(pro oral bio heet het meen ik)
- bedenk dat bloedend tandvlees een soort wond is: er komen bacteriën in je bloed en je immuunsysteem moet aan de bak. Niet handig als je al moe en gestressed bent. Koopt een pot L- Glutamine bij de drogist en neem dat telkens een half uur voor de maaltijd.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 09:06

Toen het voor de derde keer gebeurde toch maar besloten eerder naar de huisarts te gaan, ik kom er nu net vandaan. Inmiddels heeft mijn tandvlees iets van 5x spontaan gebloed, maar mijn vader heeft een balsem gehaald voor je tandvlees die lijkt te werken. Nu moet ik dus inderdaad bloedprikken en mijn huisarts benoemde het het ontrafelen van mijn klachten haha. Er wordt getest op de standaardtesten die gedaan worden bij vermoeidheid ( bloedarmoede, nierfunctie etc. ) en daarnaast nog een extra test voor bloedplaatjes, vanwege mijn tandvlees. I.v.m. Koningsdag gebeurd dit aankomende maandag in plaats van morgen. Zodra ik uitslag heb laat ik het weten!
Verder heeft mijn huisarts het niet over vitamines gehad, maar wel over mijn stress. ( Dat betekent natuurlijk niet dat ik nu stop met het eten van meer groente en fruit haha, ga er nu sowieso meer op letten! ) Ze denkt dat sommige klachten verschillende oorzaken kunnen hebben, dus bijvoorbeeld stel ik heb bloedarmoede staat het bloedend tandvlees daar los van. Even als voorbeeldje.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:33

Doet het ook pijn, of bloedt het alleen spontaan? Als het ook pijn doet, kan het ook zijn dat het necrotiserende gingivitis is.
Is over het algemeen een combinatie van stress en verminderde weestand.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-18 14:12

ierusju schreef:
Doet het ook pijn, of bloedt het alleen spontaan? Als het ook pijn doet, kan het ook zijn dat het necrotiserende gingivitis is.
Is over het algemeen een combinatie van stress en verminderde weestand.

Nee het doet verder geen pijn

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie