Skeelers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Skeelers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 21:47

Ik heb van de week skeelers gepast en ze toen online besteld (ik was in een andere stad dan ik woon, dus gesleep was niet handig).
Nu heb ik ze vandaag binnen gekregen en heb ze binnenshuis even een tijdje aangehad (om te voelen). En ik merk dat de onderkant van mijn voeten gevoelloos wordt/slaapt. Zodra ze uit zijn trekt dit weer weg. Ook heb ik het idee dat ik vrijwel geen ruimte bij mijn tenen heb. Horen skeelers wat krapper te zitten? Lees er op internet veel over, de ene zegt van wel en de ander zegt van niet. Ik heb het idee dat ze wat te krap zitten, ivm slapende onderkant voet (of zitten juist de veters dan te strak?). Zijn er bokkers die hier wat vanaf weten? Dus horen skeelers wat strakker te zitten? Of moet je juist veel teenvrijheid hebben?
Ik ga morgen denk ik met de skeelers naar de winkel, daar even advies vragen en eventueel omruilen voor een grotere maat. Maar aangezien de winkel vrij ver fietsen is, dacht ik ik vraag eens wat bokt ervan vind :)

Radiostilte

Re: Skeelers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:54

Ik lees even mee. Ik heb dit altijd bij mijn schaatsen. En die zijn ruim genoeg van voren. Dus ik ben wel benieuwd wat men hiervan zegt of tips voor heeft.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:54

Je moet in ieder geval er lekker mee kunnen skaten en zo klinkt jouw verhaal niet :D . Slapende voeten krijgen is niet normaal. Je moet gewoon voldoende ruimte hebben om te bewegen , maar toch voldoende steun ontvangen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:13

Ooit skates laten aanmeten, en die zaten ook vrij krap naar mijn gevoel, dacht ook dat de maat te klein was. Maar volgens de sportzaak moest dit juist, je wil niet dat ze gaan schuiven onder het skaten. Zeker als je door je knieen buigt en je voet dus naar achteren schuift.
Heb er jaren met veel plezier mee geskate, al was ik altijd blij als ik ze uit kon doen. ;)

Overigens zie je dit ook vaak bij professionele schaatsers, als ze de schaatsen uit doen is de voet helemaal verkleurd.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:14

pinto_1 schreef:
Ooit skates laten aanmeten, en die zaten ook vrij krap naar mijn gevoel, dacht ook dat de maat te klein was. Maar volgens de sportzaak moest dit juist, je wil niet dat ze gaan schuiven onder het skaten. Zeker als je door je knieen buigt en je voet dus naar achteren schuift.
Heb er jaren met veel plezier mee geskate, al was ik altijd blij als ik ze uit kon doen. ;)

Overigens zie je dit ook vaak bij professionele schaatsers, als ze de schaatsen uit doen is de voet helemaal verkleurd.

Ja daar twijfel ik dus over. Als ik door mijn knieen buig heb ik nog ruimte idd. Alleen met bepaalde bewegingen dat mijn tenen de voorkant raken. En dat gevoelloos is echt onderkant tenen en onderkant bal van de voet, rest nergens last van.

Alleen echt uit proberen wordt wat lastig voor als ik ze nog wel wil ruilen.

soloro

Re: Skeelers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 13:29

Ze waren idd te klein, nu een maat groter wat veel beter zit ;) Mijn schoenmaat is 40, had alleen maat 42 skeelers nodig.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:32

soloro schreef:
Ze waren idd te klein, nu een maat groter wat veel beter zit ;) Mijn schoenmaat is 40, had alleen maat 42 skeelers nodig.

Lees dat het al is opgelost. Weet ook niet welke maat skeelers je in eerste instantie had gekocht.
Ik koop mijn skeelers standaard 1 maat groter dan dat ik normaal voor schoenen heb. Anders zitten ze ook te krap. Maakt niet uit welk merk skeelers het is.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 13:34

sanne1992 schreef:
soloro schreef:

Lees dat het al is opgelost. Weet ook niet welke maat skeelers je in eerste instantie had gekocht.
Ik koop mijn skeelers standaard 1 maat groter dan dat ik normaal voor schoenen heb. Anders zitten ze ook te krap. Maakt niet uit welk merk skeelers het is.

Ik had maat 41 gekocht, maar die waren toch te klein. Nu maat 42 en die zitten prima!