Gekke vlekken op huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Gekke vlekken op huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 17:52

Allereerst: ik bel morgenochtend mijn huisarts, maar ik ken hun en zal waarschijnlijk niet meteen terecht kunnen dus wil graag weten of mensen dit herkennen.

Ik heb sinds ongeveer een week op twee plekken op mijn rechter been gekke vlekken.
Het lijken een soort bultjes, maar is lastig te zeggen. Het voelt echt "op" mijn huid ook. Is rood, maar jeukt niet continu, alleen als ik eraan kom. Dan jeukt het ook meteen heftig.

Ik dacht in eerste instantie aan een allergische reactie, omdat ik deze week erg veel yoghurt heb gegeten maar blijkbaar ook redelijk lactose intolerant ben.

De vlekken worden niet groter en ook niet kleiner.
Hier 2 foto's, de ene vlek zit net onder mijn kuit binnenkant been, de ander in de knieholte. Twee plekken waar erg veel wrijving is(laars, sokken, broeken etc).

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Iemand een idee?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:00

Ik moest in eerste instantie denken aan netelroos maar zo een plek komt en trekt weer weg.

Mungbean

Re: Gekke vlekken op huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:06

Ik krijg zulke plekjes meestal van mijn rijlaarzen.

CookieMel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:43

Lijkt naar mijn idee op lichte eczeem. Kan van eten of drinken komen waar je niet tegen kan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:45

Ik denk ook eczeem. Heb ook zulke plekjes op mn kuit en ben bekend met eczeem. Ik smeer er meestal bepanthen eczeemcreme op, dat helpt tegen jeuk en verzacht. Meestal na een paar dagen verdwijnt t dan met smeren

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 18:50

Sizzle, de onderste plek is wel precies op de rand van mijn laars(westernlaars), maar die in de knieholte is dan wel gek.

Eczeem adv voedsel zou kunnen, maar wanneer zou dat weg moeten trekken dan? Of is dat verschillend?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:00

Oh dat soort plekjes heb ik zo ook vaak.
Zaten de plekken er in een keer, of werden ze langzaam groter?
Grote kans dat het gewoon eczeem is.
Vele verzachtende zalfjes bij de apotheek te verkrijgen, smeer die er een paar keer op, blijf er verder goed vanaf en dan is het met 2 weken ofzo wel weg.
Ik krijg ze ook altijd op random plekken, nu een op mijn borst en een op mijn bovenbeen, geen idee waarom :')

CookieMel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:02

SuperAssie schreef:
Eczeem adv voedsel zou kunnen, maar wanneer zou dat weg moeten trekken dan? Of is dat verschillend?

Kan enorm verschillen, soms is het binnen een paar dagen weg, soms kan het wel twee weken of langer duren. Zuivel kan zeker een trigger zijn, voor mijn eczeem in ieder geval wel. Knieholte kan komen omdat dat een warmere plek is (zweet) en schuren van kleding kan de huid irriteren.

Met eczeem kunnen de plekken echt heel random lijken, maar is verder niet iets om je zorgen over te maken in deze mate :). Het is ook niet besmettelijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:13

SuperAssie schreef:
Sizzle, de onderste plek is wel precies op de rand van mijn laars(westernlaars), maar die in de knieholte is dan wel gek.

Kan het niet de vouw van je broek zijn?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:33

Ik heb die plekken ook maar dan over mijn beide benen vanaf heupen tot aan mijn enkels..
Soms jeuken ze extreem, en heb nu eindelijk dat ze NIET jeuken, misschien zo nu en dan.

Ik heb een huisstofmijt allergie, en is alleen in de winter aanwezig en zomers heb ik nergens last van...
De plekken zitten er nu nog, en zit alleen op de achterkant/zijkant van mijn beide benen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 21:40

Bedankt voor jullie input!
Zal de zuivel voorlopig maar mijden dan, kreeg er al heftige buikpijn van en dit is ook niet prettig hihi.
Volgens mij is het stuk in de knieholte al aan het wegtrekken, alleen dat grote stuk wil niet zo, maar krijgt natuurlijk steeds irritatie van mijn laarzen. Ik zal maar eens proberen met andere schoenen te rijden een paar dagen.