Ik werk dus in de thuiszorg en iedere keer als 1 van de klanten een of andere schimmelinfectie heeft aan de huid, dan kan is het een kwestie van afwachten voordat ik hem ook heb. Hoe hygiënisch ik ook te werk ga, ze weten me iedere keer te vinden

Afgelopen jaar al ringworm gehad en nu weer een hardnekkige schimmelinfectie aan beide voeten en dan aan de binnenkant van beide hakken.
Ben ondertussen al 8 maanden aan het smeren met allerlei zalfjes en iedere keer lijkt het beter te worden, maar daarna wint de infectie weer van de zalf. Wordt er moedeloos van.
Inmiddels heeft de HA aangegeven een kuur met pillen voor te willen gaan schrijven, deze is wat krachtiger van werking en dan wordt het echt van binnen uit bestreden. Dit zou dan een kuur zijn van 3 tot 6 maanden.
Ik durf het nog niet aan, gezien de bijwerkingen:
1. Groot risico op leverproblemen
2. Verminderde werking anticonceptiepil, wat dus betekend dat ik een erg saggerijnige vriend ga krijgen en ik in die 3-6 maanden aan een stuk door licht ongesteld zou zijn. (Wat helaas altijd zo is als ik medicatie krijg die de pil werking verminderen).
Heeft iemand ervaring met deze pil variant tegen schimmelinfecties? Ook met de bijwerkingen ervan?
Of misschien is er wel iemand die HET wondermiddel heeft tegen een hardnekkige schimmelinfectie?