Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
231 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
600 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
48 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
67 (7%)

Totaal aantal stemmen: 953


Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:34

Vintage schreef:
Ik heb een jaar geleden een ooglidcorrectie laten doen, toen was ik 29. Sommigen vonden het wat jong maar liever nu alvast en dan mooi(er) ouder worden dan wachten totdat er echt twee theezakken boven m'n ogen hingen en 't pas op m'n 60ste laten doen zoals m'n moeder deed :P


Dit wil ik dus ook doen, vooral aan de buitenkant zeg maar van m'n oogleden hangt het. Waar heb jij het laten doen en wat kostte het als ik vragen mag? En ben je er ook echt tevreden over? Mag ook via pb natuurlijk. Ik praat er eigenlijk zelden over, denk dat veel mensen idd het te jong vinden, maar ik erger me er dagelijks aan dus wil er toch graag voor m'n 30e iets aan laten doen.
En als het bestond had ik graag iets aan de donkere kringen onder m'n ogen laten doen.. Maar volgens mij bestaat er niet iets echt moois en veiligs voor.

Ben verder niet tegen cosmetische chirurgie, tot op het punt dat mensen niet meer op zichzelf gaan lijken.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:37

Myour schreef:
....
En als het bestond had ik graag iets aan de donkere kringen onder m'n ogen laten doen.. Maar volgens mij bestaat er niet iets echt moois en veiligs voor.


Hier bestaan toch gewoon fillers voor? Ik zie vaak hele mooie resultaten langs komen.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:43

Dat zou interessant zijn. Als het zover is dan ga ik dat zeker overleggen! :j

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:44

Myour schreef:
Vintage schreef:
Ik heb een jaar geleden een ooglidcorrectie laten doen, toen was ik 29. Sommigen vonden het wat jong maar liever nu alvast en dan mooi(er) ouder worden dan wachten totdat er echt twee theezakken boven m'n ogen hingen en 't pas op m'n 60ste laten doen zoals m'n moeder deed :P


Dit wil ik dus ook doen, vooral aan de buitenkant zeg maar van m'n oogleden hangt het. Waar heb jij het laten doen en wat kostte het als ik vragen mag? En ben je er ook echt tevreden over? Mag ook via pb natuurlijk. Ik praat er eigenlijk zelden over, denk dat veel mensen idd het te jong vinden, maar ik erger me er dagelijks aan dus wil er toch graag voor m'n 30e iets aan laten doen.
En als het bestond had ik graag iets aan de donkere kringen onder m'n ogen laten doen.. Maar volgens mij bestaat er niet iets echt moois en veiligs voor.

Ben verder niet tegen cosmetische chirurgie, tot op het punt dat mensen niet meer op zichzelf gaan lijken.


Mag je zeker vragen! Ik heb het laten doen bij https://www.cliniquedokterdon.nl/ locatie Amsterdam.
Ben er heel blij mee. Bij mij was het idd ook vooral aan de buitenkanten. Mijn moeder heeft echt vanaf haar 50ste last gehad van die oogleden dus ik ging er vanuit dat het bij mij ook erger zou worden, vandaar de keuze om het al vrij jong te doen. Dan heb ik er langer plezier van zeg maar :D
De ingreep zelf vond ik heftiger dan verwacht. Dat komt omdat er zo'n operatielamp op je hoofd schijnt en als er een stukje huid weg is lijkt het net alsof dat licht ineens op je oog schijnt. Heel bizar vond ik dat. Het was wel volledig pijnloos maar je voelt echt wel een hand op je oog en iemand die met een flinke kracht over je ooglid heen gaat. De eerste paar weken wat dikke oogleden en die hechtingen zag je. Gelukkig heb ik een bril dus het viel wel een soort van mee.
Ik heb het tijdens de kerst laten doen en toen was het een aanbieding van 550 euro (omdat niemand met kerst en oud en nieuw een opgezwollen hoofd wil :P). Normaal is het iets van 800 daar geloof ik.
Hele leuke jonge dokter ook btw *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:49

_Ekenna schreef:
Myour schreef:
....
En als het bestond had ik graag iets aan de donkere kringen onder m'n ogen laten doen.. Maar volgens mij bestaat er niet iets echt moois en veiligs voor.


Hier bestaan toch gewoon fillers voor? Ik zie vaak hele mooie resultaten langs komen.


Er zijn verschillende gerenommeerde artsen die er niet aan willen omdat het nogal eens mis kan gaan, dan is het resultaat zeker niet mooier.

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:59

Vintage, hartstikke bedankt voor de info, fijn in Amsterdam ook! Ik overweeg het al paar jaar maar uiteindelijk besloten het voor m'n 30e te doen. Ik zie dan ook al jaren op tegen de operatie, ik vind het idee dat er iemand met 'n scalpel bij m'n gezicht zit niet zo fijn zeg maar. Maar zal toch moeten haha. De prijs die je noemt valt me erg mee!
Grappig, mijn moeder had het inderdaad ook, die heeft het op haar 45e laten corrigeren (15 jaar geleden alweer, resultaat nog steeds zichtbaar).

Vec zoiets had ik inderdaad ook begrepen, vandaar dat ik er ook wat terughoudender in ben. Nu ga ik dagelijks gewapend met m'n concealer, maar zou toch mooi zijn als dat niet meer nodig zou zijn. Maar liever donkere kringen dan andere narigheid als het misgaat.

depaardenjuf
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:20

Myour schreef:
Vintage, hartstikke bedankt voor de info, fijn in Amsterdam ook! Ik overweeg het al paar jaar maar uiteindelijk besloten het voor m'n 30e te doen. Ik zie dan ook al jaren op tegen de operatie, ik vind het idee dat er iemand met 'n scalpel bij m'n gezicht zit niet zo fijn zeg maar. Maar zal toch moeten haha. De prijs die je noemt valt me erg mee!
Grappig, mijn moeder had het inderdaad ook, die heeft het op haar 45e laten corrigeren (15 jaar geleden alweer, resultaat nog steeds zichtbaar).

Vec zoiets had ik inderdaad ook begrepen, vandaar dat ik er ook wat terughoudender in ben. Nu ga ik dagelijks gewapend met m'n concealer, maar zou toch mooi zijn als dat niet meer nodig zou zijn. Maar liever donkere kringen dan andere narigheid als het misgaat.


Wat betreft die fillers. Dat vriendinnetje van me die had rare bobbeltjes in haar wang. Moest ze laten oplossen met een of ander spul en toen opnieuw doen. Lijkt mij geen pretje en ook niet echt een gezond idee al die chemische troep (want dat is het toch lijkt me). Kan me voorstellen dan zo'n dunne huid als onder je ogen alleen maar een grotere kans is dat het gaat bobbelen als het niet helemaal goed verspreid.
Ik zou zelf ook minder snel iets in me laten spuiten (want is toch chemisch) dan iets eigens laten verwijderen, daar zit voor mij persoonlijk nog wel een grens.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:14

Alle cosmetische operaties/injecties kunnen fout gaan natuurlijk.. ‘t Voordeel van fillers is wel dat dit niet blijvend is en opgelost kan worden.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:28

Even een schopje!
Volgende week zaterdag krijg ik voor het eerst botox. Ben best wel gespannen ook al gaat het maar om twee prikjes. Ik weet er weinig tot niks vanaf.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:36

sanso schreef:
Even een schopje!
Volgende week zaterdag krijg ik voor het eerst botox. Ben best wel gespannen ook al gaat het maar om twee prikjes. Ik weet er weinig tot niks vanaf.


Twee? Wat laat je dan doen?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:28

Botox tegen een gummy smile.
Ik wist tot deze week niet dat dat mogelijk was en wil het heel graag proberen. Ben erg benieuwd naar het gevoel van de prikken en natuurlijk ook naar het resultaat.
Week erop meteen ook tanden laten bleken dan is alles weer gedaan voorlopig :)

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:25

Ik heb voor volgende maand mijn eerste afspraak staan voor botox. Ben nu 33 en mijn fronsrimpel begint nu langzaamaan te verschijnen. Laat gelijk mijn kraaipootjes en wenkbrauwen doen. Ben erg benieuwd naar het effect.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:27

Wenkbrauwen? Wat kan je daaraan doen met botox dan?

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:32

sanso schreef:
Wenkbrauwen? Wat kan je daaraan doen met botox dan?

Wenkbrauwlift

BarbaLala

Berichten: 9615
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 23:34

Dat is niet met botox maar met fillers toch?

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:44

sanso schreef:
Botox tegen een gummy smile.
Ik wist tot deze week niet dat dat mogelijk was en wil het heel graag proberen. Ben erg benieuwd naar het gevoel van de prikken en natuurlijk ook naar het resultaat.
Week erop meteen ook tanden laten bleken dan is alles weer gedaan voorlopig :)


Het gevoel van de prikken voor mij is dat het niet bijzonder pijnlijk is. Wel oncomfortabel, het brand meer dan dat het gevoel van de prik zeer doet. Dat brandende gevoel trekt overigens vrijwel direct weg.

Overigens is wat bij mij met Botox gedaan is mijn voorhoofd en frons.
Doordat is enorm lichtgevoelige ogen heb (oculair albinisme) knijp/trek ik erg met mijn wenkbrauwen, ogen en voorhoofd. Mijn voorhoofd had daardoor diepe lijnen, en een diepe fronsrimpel tussen de wenkbrauwen (aan 1 kant, ook zo stom). Met Botox zijn die lijnen vrijwel helemaal verdwenen. Kraaienpootjes heb ik gek genoeg eigenlijk niet.

Ik zag ook iemand hier schrijven dat de meeste mensen fillers pijnlijker vinden dan Botox. Nu vind ik het allebei niet bijzonder pijnlijk, maar ik vind de Botox prikken vervelender. Fillers is bij mij traangoot en een heel klein beetje lachrimpels. Traangoot is ook niet verdoofd, en wordt met een canule gedaan, dus best een flinke ‘naald’ die erin gaat. Ik vond het amper pijnlijk.
Traangoot laat ik trouwens denk ik niet nog eens doen, ik vind het effect bij mij minimaal. Maar dat komt vooral omdat de diepe geul bij mij voornamelijk door een vetkussentje boven die geul veroorzaakt wordt.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 02:01

Emmarosaly schreef:
En daarnaast betaal je €60 per keer voor elke 4-6 maanden behandelen. Dat is wel redelijk wat geld!


Hoewel ik absoluut niet een uitspraak wil doen over iemand zijn portemonnee vind ik dit bedrag heel erg meevallen. Ik betaal elke 3 maanden 40 euro bij de kapper voor mijn uitgroei te verven, iets wat natuurlijk ook een cosmetisch iets is.

Raineri
Berichten: 6245
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 04:22

60 euro per 4-6 maanden vind ik niets :+
Ja, ik hou van fillers. Ik laat elke negen tot twaalf maanden mijn lippen bijspuiten.
Over een aantal jaar wil ik ook beginnen met wat voorhoofdrimpels (ook vanwege hoofdpijn) en kraaienpootjes. Ik hoorde dat je moest spuiten voor je ze krijgt, is dit een broodje aap? Ik ga het ook nog navragen bij mijn arts.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:01

lightmorebh schreef:
Ik heb voor volgende maand mijn eerste afspraak staan voor botox. Ben nu 33 en mijn fronsrimpel begint nu langzaamaan te verschijnen. Laat gelijk mijn kraaipootjes en wenkbrauwen doen. Ben erg benieuwd naar het effect.


Waar laat je het doen? En betaal je per behandeling? Hoeveel zijn er dan nodig?

tantesam
Berichten: 787
Geregistreerd: 07-05-09

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:21

Ik botox al een paar jaar, maar heb het nooit goed bijgehouden. Ging altijd naar een goedkope kliniek welke voor mij wat verder was. Daardoor ging ik eigenlijk nooit voor de follow up. Ik was altijd blij met het zachter worden van mijn frons maar weg was ie nooit. Nu in mijn woonplaats frons laten behandelen en na drie weken nog flink aanwezig, terug en halve zone bij laten spuiten. Hij is nu stuk zachter maar ik denk dat ik een te sterke mimiek heb of dat ik eens bocouture moet proberen. Je betaalt in principe per zone, sommige plekken kun je als halve zone behandelen. Ik betaal voor eerste zone 125, hoe meer zones, hoe goedkoper

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:32

Bocouture is heel fijn spul, wel duurder maar wat mij betreft het ook wel echt waard.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:35

Ik krijg ook Bocouture, of Dysport. Geen idee wat beide inhouden.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:09

Hier ook betere resultaten met Bocouture :-)

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:26

Hebben jullie misschien voor en na fotootjes? Mag via PB.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:29

Ik vind 60 euro per zone super weinig, hier betaal je echt makkelijk het dubbele.