Even wat korte achtergrond informatie misschien.
Als klein kind had ik het al erg moeilijk om gewoon 'stil' te zitten bij het kijken naar een film bijvoorbeeld. Niet dat ik extreem veel bewoog maar ik moet altijd even mijn benen verleggen/strekken of mijn voeten gewoon bewegen. Niet herhalend, maar blijkbaar viel het wel mensen op.
Ik weet niet hoe dit precies is overgeslagen in het kraken van mijn gewrichten. Ik herinner me alleen dat toen ik 12/13 was mijn schoenen vanbinnen helemaal kapot waren omdat ik mijn tenen zoveel kraakte.

Nu was dit nog het minst 'erg'.
De jaren daarna begon ik mijn nek, rug en schouders te kraken. Nu natuurlijk lees je tegenwoordig overal dat het niet schadelijk is om je gewrichten te kraken, maar bij mij ging het zover tot mijn hele nek en schouders vastzaten. Ik kon ze bijna niet meer bewegen en alles deed pijn maar ik MOEST en zou mijn nek/rug/schouders kraken.
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee meer hoe ik er toen vanaf geraakt ben, anders zat ik dit topic hier waarschijnlijk ook niet te schrijven.

Op dit moment heb ik gelukkig niet meer echt pijn door altijd alles te moeten kraken, maar het wordt vervelend voor mezelf en ook voor mensen uit mijn omgeving. Ik kan bijvoorbeeld niet gewoon rustig op de bank zitten als er iemand tegen mij leunt. Soms begint alles dan 'pijn' te doen omdat ik het idee heb dat ik niet meer kan bewegen en mijn gewrichten dus ook niet kan kraken. En het is natuurlijk erg vervelend als je dan begint te denken; ik moet mijn tenen kraken, oren (al is oren kraken blijkbaar wel een gave

Vandaag zei mijn oma tegen mij dat ik naar de huisarts moest omdat ik mijn vingers kraakte..

Dus als iemand enige tips of ervaringen heeft hoor ik ze graag!