Amandelen verwijderen?(amandelstenen,slechte adem)

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tengeltje11

Amandelen verwijderen?(amandelstenen,slechte adem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 12:06

Ik overweeg echt mijn amandelen te laten verwijderen,puur door amandelstenen....

Sinds een goed jaar enorm veel last van een slecht ruikende adem door amandelstenen.

Ondertussen al vanalles geprobeerd,maar behalve wat minder storend,heeft niets veel effect.
Mijn amandelen zitten precies behoorlijk los,waardoor vanalles achter mijn amandelen blijft steken.

Zijn hier mensen met soortgelijke ervaring?of iemand op volwassen leeftijd amandelen laten verwijderen?(want de ingreep blijkt behoorlijk heftig voor een volwassene)
(of indien iemand hetzelfde voorhad en de gouden oplossing heeft,ook zeker welkom!)

Emmaa_

Re: Amandelen verwijderen?(amandelstenen,slechte adem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:08

Heb je het probleem al eens aan een tandarts of huisarts voorgelegd? Ik weet dat het bij mij genoeg hielp om een tongschraper te gebruiken en te spoelen met mondwater dat dit specifiek aanpakte (volgens mij heette het CB12). Verwijderen bij volwassenen is inderdaad een stuk ingrijpender dan bij kinderen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:18

Ik was 15 toen ze eruit gingen en heb heel erg veel last gehad, ik had dan wel enorm ontstoken amandelen en mijn keel zat zo dicht dat ik werkelijk maar 2 millimeter had om door te ademen en slikken.
Is wel andere koek dan amandelstenen maar ik heb echt heel veel pijn gehad en heb een goed jaar herstel nodig gehad voor alles weer normaal smaakte en voelde.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Special_Da

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:20

Ik heb mijn amandelen laten verwijderen op 20-jarige leeftijd. Op zich vond ik het meevallen. Het voelt alsof je 2 weken een zware keelontsteking hebt.
Laatst bijgewerkt door Special_Da op 11-04-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:23

Ik word binnenkort geopeerd aan mijn amandelen :s

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:35

Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn zeer regelmatig vergelijkbare topics Incl. Ervaringen geweest.

Ik heb ze ook weg laten halen, ben er erg blij mee. 2 weken last en daarna ben je er vanaf.

De truttigste blog ooit :)F

Sometimes the things you cannot change ends up changing you.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:44

Amandelen laten verwijderen geeft geen garantie op het verdwijnen van amandelstenen, bij mij zijn ze op jonge leeftijd (4/5) jaar verwijderd en af en toe heb ik nog van die amandelstenen helaas.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie