Ik moet ergens dit jaar langs de kaakchirurg voor 2 verstandskiezen. Tanden/kiezen trekken, verdoving etc. vind ik allemaal niet erg, dus als het zo was geweest dan had ik er niet zo tegenop gezeten

Helaas zijn mijn 2 verstandskiezen niet helemaal door en dit gaat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Ze hebben namelijk echt geen ruimte meer. Er moet dus tandvlees weggesneden worden en daar komen dus hechtingen bij kijken. Behalve dat ik het een beetje misselijkmakend vind

Mijn verstandskiezen hebben zo weinig ruimte dat ze echt geen millimeter verder naar achter kunnen, ze zitten dus echt heel dicht bij mijn keel. Ik heb altijd al een small mondje gehad, ook volgens de tandarts. Ik kan de verstandskiezen ook amper goed poetsen, want ik moet er van kokhalzen, zover ze achterin zitten.
Ik zie hier dus vreselijk tegenop...Zover achterin, bij mijn keel, dat wordt aan 1 stuk door kokhalzen... heb een grote kans dat de wortels afbreken (al eerder gebeurd, heb erg dunne wortels) en dan moeten ze nog verder mijn mond in... Alles vind uiteraard plaats onder plaatselijke verdoving en ik moet 2 keer langskomen, ze doen het niet in 1 keer helaas

Zijn er mensen die hier ook last van hebben/hadden, maar waar het bij is meegevallen of zijn er nog andere mogelijkheden? Tips, suggesties en ervaringen zijn heel erg welkom