Welke activity tracker voor paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Welke activity tracker voor paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 10:02

Hoi!

Ik wil graag een activitytracker gaan kopen, en zit nu zelf te denken aan de fitbit charge 2. Ik ben heel actief en loop ook regelmatig hard. Heel leuk en motiverend dus om mijn activiteit ook echt te gaan volgen :D

Alleen zou ik het heel erg jammer vinden als ik paardrijden niet kan meten en voor een eerlijke meting de tracker dus af te doen. Ik ben dan ook opzoek naar een activity tracker waar je paardrijden (handmatig) in kan voeren. Iemand suggesties of ervaringen met de fitbit charge 2 en of hij toevallig ook paardrijden als sport heeft? :o

Alvast bedankt!

FatCat

Re: Welke activity tracker voor paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:17

Paardrijden heb je helaas niet als activiteit optie bij de fitbit

Nu, hij telt gewoon je verbrande callorien aan de hand van je hardslag - wat je ook doet.

Bij mij pick die het automatisch op als ''Run''

Als ik op buitenrit ga zet ik hem zelf op ''Bike'' want dan volgt die je met de GPS en houdt hij de afstand en een kaart bij van je route.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:22

Ik heb de polar a 360 en die meet paardrijden :)

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:27

Paardrijden is zeker wel een optie bij de fitbit HR Charge 2.

Je kunt het achteraf invoeren en dan gaat fitbit uit van gemiddelden. Maar ook auto tracken, dit is het meest accurate omdat je dan altijd je verbranding vanuit je eigen hartslag krijgt. Vaak moet je dan wel zelf achteraf even aangeven dat het om paardrijden gaat.

Afbeelding
Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:35

De app endomondo heeft de optie van paardrijden! Ik gebruik die altijd die is wel heel fijn! Alleen is mijn gps op mijn telefoon kapot dus hij doet het niet meer bij mij haha
Hij berekend aan de hand van je gegevens (gewicht, leeftijd lengte etc.) hoeveel calorieën je hebt verbrand etc. Hartslag kan volgens mij ook maar dan moet je de betaalde versie kopen

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:35

How wow dat wist ik niet!

Sorry vooor de verkeerde info.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:22

Ik heb de polar M200. Die heeft ook de optie als paardrijden om in te voeren als sport. En zit ook een activity tracker in.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:46

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 19:16

Dankjulliewel! Ik ga nu eens goed kijken. In ieder geval heel leuk dat de fitbit die functie wel heeft :)

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:10

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje de fitbit charge 2 , echter werkt deze net goed meer samen met de fitbit app (tijdens activiteiten pakt hij geen GPS meer etc.).
Ik heb hem nu gekoppeld aan Endomondo, wat is jullie ervaring daarmee of is een andere app beter geschikt?

Ik gebruik hem vooral voor mountainbiken, dus wel zo leuk als ik mijn gereden route terug kan zien...