Wat zou je dan aanraden qua frequentie en aantal minuten (begrijp dat dit afhankelijk is van je huidtype en dergelijke natuurlijk)? Ik ga over 4 weken op vakantie en dacht er aan om voor die tijd 1 á 2 keer per week naar de zonnebank te gaan voor 15 / 20 minuutjes. Iemand wees mij er op dat je nooit vaker moet gaan dan 1 keer per week omdat meer dan 50 keer per jaar slecht is of wordt afgeraden, maar als het maar voor een maandje is lijkt het me zelf niet zo'n probleem?
Reden hiervoor is trouwens dat ik denk dat je dan vast wat kunt wennen aan de zon en een kleurtje kunt opbouwen. En daarnaast vragen mensen altijd of ik ziek ben als ik geen make up draag doordat ik super wit ben en een vlekkerige huid heb.
Dit maakt me altijd een beetje onzeker, daarom wilde ik toch al eens naar de zonnebank om te kijken of het wat scheelt als ik een klein beetje een kleurtje kan op doen. Zo kan ik het mooi met elkaar combineren zegmaar. Ik kan ook nog wel even advies vragen bij een zonnestudio maar ben wel benieuwd naar ervaringen.
Is het de moeite bedoel ik of zou het beter zijn om iets langer vantevoren te gaan? Of bijv 1x in de week voor 4 weken, dat komt dan ook op hetzelfde neer denkik. En gebruik je ook nog een product voordat je eronder gaat of gewoon 'kaal'?
en werd veel sneller bruin.