- besloten voor mezelf een challenge op te stellen! Ik wil gezonder gaan leven, en goed voor mijn lichaam gaan zorgen. Hierbij moet ik even vermelden dat ik altijd heel laks ben. Op ongeveer 2-3x in de week na mijn paardjes rijden, doe ik absoluut niks qua sporten. Dit resulteert er dus in dat ik absoluut geen spieren heb, behalve in mijn kuiten op een of andere manier
Maar naast sport ben ik ook heel laks in mijn voeding. Ik eet eigenlijk alleen maar ongezond zoals friet en pizza en spaghetti en noem maar op. Ik drink nooit water, alleen maar ijsthee, want als ik water zou drinken moet ik telkens opstaan om mijn glas te vullen en zo’n fles ijsthee kan ik mooi naast de bank zetten en dan hoef ik nergens meer heen

Ook mijn gezicht schoonmaken met scrub en goede moisturizing crème doe ik niet, ik was mijn gezicht in de douche (wat ik tevens nog wel vaak genoeg doe, dat dan weer wel
) en verder eigenlijk niet. Makeup laat ik er ‘s avonds ook op zitten want meer dan wenkbrauwen tekenen en een laagje mascara doe ik toch niet dagelijks. Als ik een keer wel veel draag gaat het er wel ‘s avonds af. Dat ik zo ongezond leef, is wel te merken aan mijn lichaam. Van ontzettende acne en geïrriteerde huid tot zwaar ondergemiddeld zwakke spieren en constante rug- en schouderklachten. Mijn lichaam snakt naar een goed glas water en een gezonde maaltijd. Dus ik heb besloten een poging te doen tot mijn lichaam wat beter behandelen vanaf vandaag!
Wat ik wil bereiken met dit topic? ...Tja, eigenlijk hoop ik vooral dat nu ik dit topic heb geopend, ik soort van ‘gedwongen’ ben om daadwerkelijk mijn challenge uit te voeren omdat andere mensen nu ook weten dat ik dit van plan ben
Ik ben namelijk echt zo’n persoon die niks uitvoert als niemand over mijn schouder meekijkt, dat blijkt wel uit mijn slechte cijfers op school. Maar ja, is de leeftijd, toch? ...Nee, toch niet?

.
Ben wel heel consequent met water drinken. Ik heb een grote fles van 750 ml, zet hem eigenlijk standaard in het zicht en heb hem altijd bij me. Denk dat ik er minimaal 3 leegdrink overdag. 
Anders zou ik ook zeker weten meer met hem doen waardoor ik zelf ook meer moet bewegen.
(Of zaterdag voor mijn part, of welke dag je daar tijd voor hebt.) Fles water mee en halverwege een mooi plekje zoeken waar je paarden lekker kunnen grazen en jij even van het zonnetje kan genieten en het wordt nog leuk ook
)