Geen beugelbh's meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:33

Zijn die er niet meer in de gewone winkels dan? Toen ik 15 jaar geleden voor het eerst een bh kreeg, vroegen ze nog: "met of zonder beugel?" Maar ik ben dus wel een beugeldrager dus let er niet zo op :P
Loop thuis ook vaak genoeg zonder bh trouwens en ik heb C.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:42

Ik draag nóóit meer beugelBH's.
Ik had enorm last van mn borsten, dusdanig dat er een echo gemaakt is om borstkanker uit te sluiten....
Later bleek dit door mn beugelbh te komen. Passen, meten, welke maat dan ook, die pijn bleef of kwam terug.


Ik draai enkel en alleen nog sportbh's van Anita.
Goede prijs (rond de 60 euro) en goeie kwaliteit!

JorineV
Berichten: 1096
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:14

Waarom de een wel last heeft van beugels en de ander niet, kàn aan de maat liggen. Heb vorig jaar bij een wat duurdere winkel een paar bh's gekocht (laten aanmeten) en daarna uit nieuwsgierigheid bij Hunkemoller dezelfde als altijd, maar dan in de goeie maat (70D ipv 80A/75B). Duurde niet lang voor ik eindelijk snapte waarom ik zoveel dames wel eens hoorde klagen over prikkende beugels. Ik had daar nooit eerder last van gehad. Blijkt dat niet bij elke maat de beugel precies past in de tunnel. Als de beugel iets korter is voel je die puntjes en gaat de boel ook eerder stuk.

Ben over de duurdere bh's (met beugel) wel heel tevreden trouwens, van Marie Jo, en die hebben ook modellen zonder beugel. Sport-bh's van Anita zijn ook super! Die hebben ook een lijn (Rosa Faia?) waar je dagelijkse bh's zonder beugel tussen kunt vinden.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:35

Ik vraag me af, als je zoveel last hebt van een beugel bh, heb je dan wel de goede maat? Ik draag ook weleens een bh zonder beugel maar ik vind een bh met beugel toch wel het mooist.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:41

Lautje138 schreef:
Wat is dan de rede dat jullie beugel loos willen?
Ik heb te veel voorgevel om zonder Bh rond te lopen. Alleen snachts heb ik hem af.
Zelf draag ik voorgevormde beugel bh’s. Voorgevormd omdat ik de “dunne” variant te veel vind tekenen.
Maar ik merk mijn beugels eigenlijk niet. Dus vandaar mijn vraag, waarom beugelloos?


Dit heb ik ook. Ik merk bij eigenlijk de meeste ook niet dat ik ze aan heb. Behalve als ze niet fijn passen, dan merk ik het wel. Vind ook zo'n laagje voering er in heel fijn, want anders heb je zo'n doorschijn gevaar bij aansluitende kleding.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:23

Ik heb goed passende beha's (hele dure van Prima Donna) maar toch voel je hem altijd zitten. Hetzelfde gevoel van geen beha maar dan wel voldoende steun dat zou ik een briljante uitvinding vinden. Maar dat zal wel een utopie blijven.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:44

Ik draag ook geen beugel bh's meer. Deden altijd pijn, ook al had ik ze keurig aan laten meten in de winkel, bleven pijn doen op ribben en knelden onder de borsten. Gewone bh's draag ik ook niet meer, sinds een paar jaar, omdat bij mij de klieren afgekneld worden en ik allemaal cyste's in mijn borst kreeg. Ieder jaar foto's is ook niet goed, dus dan maar zonder bh. Draag nu regelmatig een sportbh/bhtop en dat bevalt goed....

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:51

Mariett schreef:
Ik draag nu zo'n anderhalf jaar geen beugelbh's meer :) Ik heb niet zulke grote borsten en ik vind het echt heel prettig, die beugels hadden gek genoeg toch de neiging om pijn te gaan doen (lekker in je huid graven als hij goed zat, en als je ze dan losser deed zat hij binnen no-time halverwege je oksel).
Ik koop (voorgevormde/padded) bralettes, die kan je bij Zalando, h&m, victoria's secret, Oysho etc wel vinden. Ik ben zelf nog op zoek naar een mooi duurzaam alternatief, maar heb het nog niet echt gevonden.

Als een beugel in je huid prikt, dan heb je de verkeerde maat. Daar kwam ik dus ook pas achter nadat ik bij een goede bh-winkel terecht was gekomen. Ik droeg altijd te kleine bh's, waardoor de beugels inderdaad in mijn vel duwden (best pijnlijk ook). Sinds ik de juiste maat heb aan laten meten, heb ik nergens meer last van en dat is nu toch al een paar jaar geleden.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:53

SusanH schreef:
Ik heb goed passende beha's (hele dure van Prima Donna) maar toch voel je hem altijd zitten. Hetzelfde gevoel van geen beha maar dan wel voldoende steun dat zou ik een briljante uitvinding vinden. Maar dat zal wel een utopie blijven.

Ik heb ook Prima Donna, echt heel fijne bh's. Inderdaad wel duur, maar dan heb je ook wat.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:55

Ik heb 75D en bij mij deden de beugels ook zeer.
De oplossing was de beugels wat verbuigen, ik heb geen spek op mijn ribben en de beugels volgden gewoon mijn lichaam onvoldoende.
Dan zat er een drukpunt recht onder mijn borsten op mijn ribben.
De maat was prima, ook nog nagemeten maar het zat niet.
Ietsje verbogen en klaar.
Nu is elke bh die ik hoop de sigaar en verbuig ik de beugels tot het goed zit. :)
Met cup C bh’s en kleiner heb ik het niet, maar de D beugels zijn dikker/groter en dat zit me gewoon niet lekker op mijn ribben.
Ik heb wel figuurtje erg slank, geen hollands figuur maar wel cup D.
Vet op de juiste plekken dus, heel handig met die pokkebeugels die dan bijna direct op je ribben zitten te irriteren.

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:57

Shenavallie schreef:
Mariett schreef:
Ik draag nu zo'n anderhalf jaar geen beugelbh's meer :) Ik heb niet zulke grote borsten en ik vind het echt heel prettig, die beugels hadden gek genoeg toch de neiging om pijn te gaan doen (lekker in je huid graven als hij goed zat, en als je ze dan losser deed zat hij binnen no-time halverwege je oksel).
Ik koop (voorgevormde/padded) bralettes, die kan je bij Zalando, h&m, victoria's secret, Oysho etc wel vinden. Ik ben zelf nog op zoek naar een mooi duurzaam alternatief, maar heb het nog niet echt gevonden.

Als een beugel in je huid prikt, dan heb je de verkeerde maat. Daar kwam ik dus ook pas achter nadat ik bij een goede bh-winkel terecht was gekomen. Ik droeg altijd te kleine bh's, waardoor de beugels inderdaad in mijn vel duwden (best pijnlijk ook). Sinds ik de juiste maat heb aan laten meten, heb ik nergens meer last van en dat is nu toch al een paar jaar geleden.

Ik heb echt bijna geen borsten, die beugels zijn echt nergens voor nodig. De beugel prikte ook niet in mijn huid (de voor en achterkanten van de beugels zegmaar), maar ze groeven in mijn huid. De complete beugel dus.
En dat met meerdere merken, meerdere keren laten passen (en zelf inlezen en dan weer gaan passen).. etc. Nu is alles gewoon lekker zacht, niks aan de hand dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:22

Na mijn borstoperatie moest ik zes weken een sportbh dragen. Na echt heel veel verschillende sportbh’s uitgeprobeerd te hebben kwam ik uit bij de Sport bh Anna van Carefix. Het zijn net topjes maar dan met iets meer stevigheid. Het zit nergens strak of heeft harde naden oid wat een sportbh vaak wel heeft. En nog een voordeel; deze heeft een voorsluiting, heel handig.
Ik kan nu zelf ook geen beugels meer verdragen, probeer t nog wel eens, maar vind die van Carefix toch wel het allerfijnst ooit.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 21:45

Wow wat veel reacties :)
Waarom?, omdat ik vaker bh's heb laten aan passen maar omdat mijn ribben heel erg gevoelig zijn en ik het eigen alleen deed zodat ik grotere borsten had.. nu niet meer accepteer mijn lichaam eindelijk.

Sorry voor de onduidelijkheid maar om ff kort samen te vatten. Ik heb een c en dus niet heel groot en kan ook geen bh dragen maar dan heb je snel last van vervelende tepels :') daarom wil ik wel iets voor de stevigheid maar niet een beugel dat blijft pijnlijk..

Sanniejtjuh

Berichten: 1219
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:54

Ik verdraag een beugel inmiddels ook niet goed (medische oorzaak), en ben me ook aan het orienteren naar iets beugelloos. Ik vind het lastig want ben ook bang voor weinig steun. Ik heb een grote C cup en helaas gezegend met een niet al tegelijk stel :')

Nu zag ik op facebook laatst iets van Sloggie Zero feel voorbij komen, iemand daar ervaring mee?

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Geen beugelbh's meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:59

Hier ook al jaren beugelloos.
Altijd zere borsten, tot aan ZH bezoek aan toe (echo).
Mijn borstweefsel loopt heel ver door waardoor ik altijd last zou hebben, welke maat ik ook pak.
En toen maar de overstap gemaakt naar beugelloos en het drama met de borsten is verleden tijd.