Ik vind een titel verzinnen altijd erg lastig. Ik hoop dat hij duidelijk zat is... ik heb gezocht naar soortgelijke topics. Vind wel vanalles over snoepen en kindjes, maar niets over kindjes die niet willen snoepen? Evt links naar topics zijn uiteraard ook welkom!
Ik heb een zoontje van 2,5 jaar oud. En hij lust geen snoep! Van wie hij dat heeft? Geen idee.... ik lust alles wat slecht voor me is

Ik heb niet persee gekozen voor een snoepvrij leven voor mijn zoontje, maar ik heb het ook niet onwijs aangemoedigd! Hij mocht van ons op een feestje best een spekje proberen of een stukje chocolade. Maar hij spuugt alles uit terwijl hij BAH roept. Hij eet verder vrijwel alles; brood, rozijntjes, is wat kieskeurig met fruit, maar geniet van alle groenten!
Nu mijn frustratie... winkels! Als ik een middagje ga winkelen dan moet ik mijzelf en hem in minimaal de helft van de winkels verdedigen. “wat zielig dat hij geen snoepje mag”, “1 snoepje kan toch geen kwaad”, “het is maar een spekje” of nog erger: ze duwen gewoon de pot onder zn neus!
Ik ga niet in alle winkels zeggen dat ze het hem best mogen geven, maar dat ze vervolgens zelf moeten dweilen. Hoe zouden jullie hierin staan? Is het echt nodig dat een kindje bij zoveel winkels een snoepje oid krijgt voor we naar buiten kunnen?