Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 11:13

Hallo,

Ik vind een titel verzinnen altijd erg lastig. Ik hoop dat hij duidelijk zat is... ik heb gezocht naar soortgelijke topics. Vind wel vanalles over snoepen en kindjes, maar niets over kindjes die niet willen snoepen? Evt links naar topics zijn uiteraard ook welkom!

Ik heb een zoontje van 2,5 jaar oud. En hij lust geen snoep! Van wie hij dat heeft? Geen idee.... ik lust alles wat slecht voor me is :o en mijn man is misschien nog wel erger.

Ik heb niet persee gekozen voor een snoepvrij leven voor mijn zoontje, maar ik heb het ook niet onwijs aangemoedigd! Hij mocht van ons op een feestje best een spekje proberen of een stukje chocolade. Maar hij spuugt alles uit terwijl hij BAH roept. Hij eet verder vrijwel alles; brood, rozijntjes, is wat kieskeurig met fruit, maar geniet van alle groenten!

Nu mijn frustratie... winkels! Als ik een middagje ga winkelen dan moet ik mijzelf en hem in minimaal de helft van de winkels verdedigen. “wat zielig dat hij geen snoepje mag”, “1 snoepje kan toch geen kwaad”, “het is maar een spekje” of nog erger: ze duwen gewoon de pot onder zn neus!

Ik ga niet in alle winkels zeggen dat ze het hem best mogen geven, maar dat ze vervolgens zelf moeten dweilen. Hoe zouden jullie hierin staan? Is het echt nodig dat een kindje bij zoveel winkels een snoepje oid krijgt voor we naar buiten kunnen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:15

Ik zou waarschijnlijk zeggen: ja zielig hé
en dan doorlopen

Heeft toch niemand wat mee te maken, vind het sowieso raar dat mensen het zeggen.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:17

De ervaring die heb in de meeste winkels is dat ze het gelukkig meestal aan mij vragen. Helaas hoort dochterlief dat meestal dus nee zeggen is er dan ook niet meer bij maar goed.

Ik zou gewoon zeggen dat hij er beroerd van wordt, precies zoals het is en dan gauw gaan. Maakt je zoontje stampij als hij niks krijgt? Wil hij het wel graag proberen of hoeft het van hem niet?

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:17

Mijn zoon luste vroeger ook geen snoep. Alleen pure chocola. Nu nog eigenlijk..Hij nam het snoepje aan, en gaf hem thuis aan zusje. Of we zeiden gewoon dat hij het echt niet lust.
Raar dat men dan zo suf doet zeg.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:21

Ik zou als ze hardop in discussie gaan hem gewoon snoep geven en hun laten dweilen. Moeten ze maar luisteren, dahaag

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:22

Mijn kids eten ook geen snoep.
Eten liever fruit.
Bij ons in de supermarkt weten ze het nu inmiddels wel en krijgen ze een banaan of appel :')

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:23

Ik zou gewoon zeggen dat hij er ziek van wordt, en het daarbij laten. Het wel laten geven en dat hij dan gaat braken, is toch sneu? :(:)

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:27

Op een plakje worst bij de slager na, krijgen mijn kinderen nooit etenswaar aangeboden bij winkels? Welke winkels zijn dit dan? In jouw geval lijkt mij een ‘nee’ en gelijk doorlopen wel het verstandigst. Waarom zou je je moeten gaan verdedigen en/of verantwoorden?

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:30

Als ze vragen mag uw zoon n snoepje zou ik gewoon zeggen hij mag het wel maar lust het niet.. dan is er toch ook geen discussie lijkt me?

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:32

Joh waar maak je je druk om. Jij weet toch hoe het echt zit? :)

Licor schreef:
Als ze vragen mag uw zoon n snoepje zou ik gewoon zeggen hij mag het wel maar lust het niet.. dan is er toch ook geen discussie lijkt me?

En anders inderdaad dat :j

Brainless

Berichten: 29723
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:40

Fortitude schreef:
Joh waar maak je je druk om. Jij weet toch hoe het echt zit? :)

Licor schreef:
Als ze vragen mag uw zoon n snoepje zou ik gewoon zeggen hij mag het wel maar lust het niet.. dan is er toch ook geen discussie lijkt me?

En anders inderdaad dat :j

Inderdaad.
Mijn oudste 2 aten (toen ze klein waren) ook geen onbekende dingen.
Als ze vroegen of ze een snoepje mochten zij ik gewoon; nee dat lusten ze niet.
Klaar; geen gezeur of discussie.

_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 11:52

Het is hier bij de drogist, de kapper, de 3 kledingwinkels, de boekwinkel, de hema enzenz.

Ook winkels waar ik regelmatig kom...

De supermarkt waar wij regelmatig komen weet inmiddels dat hij niet hoeft en dan mag hij idd een banaan, krentebolletje of een worstje. En zelfs dat wordt nog altijd netjes eerst gevraagd!

Ik heb uiteraard al gezegd dat hij het gewoon niet lust. Maar dan krijg ik regelmatig de reactie, lust hij het niet of mag het gewoon niet?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:54

"Oké doei" :P

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:54

_merel_ schreef:
Ik heb uiteraard al gezegd dat hij het gewoon niet lust. Maar dan krijg ik regelmatig de reactie, lust hij het niet of mag het gewoon niet?

Zouden ze aan mij een slechte hebben, het is niet de zaak van die mensen of het wel of niet mag.

Probeer eens een andere, wat dwingendere toon en laat geen ruimte voor discussie :j
Draai je om en loop gewoon weg. Doooooei :evaw:

_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:17

Fortitude schreef:
_merel_ schreef:
Ik heb uiteraard al gezegd dat hij het gewoon niet lust. Maar dan krijg ik regelmatig de reactie, lust hij het niet of mag het gewoon niet?

Zouden ze aan mij een slechte hebben, het is niet de zaak van die mensen of het wel of niet mag.

Probeer eens een andere, wat dwingendere toon en laat geen ruimte voor discussie :j
Draai je om en loop gewoon weg. Doooooei :evaw:


Daar zal het ook fout gaan. Ik probeer vriendelijk te blijven.

Ik snap eigenlijk zoiezo niet waarom snoepjes zo’n must is. Ik vind het verder alleen maar heel fijn dat hij niet geintresseerd is in snoep.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:19

Mijn reactie zou zijn: "Da's prima, maar ik wil je wel even waarschuwen. Hij lust het niet en als hij gaat kotsen mag je het zelf opruimen."

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:21

Ik vind het altijd zo vreselijk als iedereen je kinderen maar snoep probeert te geven.
Ik heb een stiefdochtertje van 6 en die had ik mee naar de divoza waar een vrieskast met ijsjes stond en ze wilde heel graag 1 maar we zouden smiddags met zijn alles een ijsje halen dus had ik nee gezegd. Vrouw voor me in de rij: nou het is hartstikke heet ze mag toch wel een ijsje?
Als ik nee zeg is het nee kan iedereen nog wat van me vinden.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:22

gewoon reageren met; ik vind het veel zieliger dat hij door jullie gedwongen wordt snoepjes te eten terwijl hij geen snoep lust. Dat hij dan vervolgens zo misselijk wordt dat hij moet overgeven vind ik NOG zieliger. Hij heeft trouwens een flink ontbijt op dus als je flink wil boenen zo dan mag je hem een snoepje geven, maar je ruimt het zelf op, want ik heb gewaarschuwt.

iets in die trant of zo; misschien dat dan het kwartje valt?

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:24

Vriendelijk maar beslist nee zeggen.
Jouw zoontje moet leren dat hij niet alles hoeft te doen of te eten wat anderen (volwassenen) hem voorschotelen. Zodat hij later zelf kan bepalen wat hij toestaat of niet.
Zolang hij kind is, help jij hem daarbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:25

Mijn oma was altijd zo :P Ik was altijd flink wagenziek en dan stampte ze me helemaal vol wanneer we bij hen op bezoek waren.
Dat kwam er in de auto natuurlijk ook weer allemaal uit :') Uiteindelijk wilde ik het snoep niet eens meer, maar ik was geen nee-zegger :')
Het erge is nog wel dat mijn oma het stiekem achter de rug van mijn ouders deed terwijl zij duidelijk aan gaven dat het niet verstandig was om mij snoep te voeren terwijl er nog een autorit van anderhalf uur op het programma stond :=

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:27

Hier ook een zoontje die totdat hij een jaar of drie geen snoep lustte. Gewoon zeggen dat hij het niet lust.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:40

Je kan toch gewoon zeggen hij lust geen snoep?

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:46

Winkels horen toch geen snoep te geven aan kinderen? Ongezond. Wat mij betreft mag dit verboden worden. Geef dan iets gezond.

Het enige wat jij kunt doen is zeggen dat hij het niet lust en dat het niet aan de winkel is om kinderen ongezonde gewoonten aan te leren.

Ibbel

Berichten: 49112
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:48

Als degene die het snoep aanbiedt wel wat kilootjes kwijt mag:
"U weet misschien uit ervaring hoe moeilijk afvallen is? Die frustratie bespaar ik mijn kind graag." ~~}>

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:48

Ik hield ook nooit van snoep als klein schattig meisje. Nog steeds niet trouwens. Ik heb een paar keer het snoepje uitgespuugd, met name als het om dropjes of van die harde zuurtjes ging. Mijn moeder zei dan "ik zei het toch, ze lust ze niet" en daarmee was de kous af. Bij die winkels werd het dan ook nooit meer gevraagd :)