Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Ik denk, dat je ergens allergisch voor bent. En ander wasmiddel, andere creme of douchezeep hoeft daar geen oorzaak voor te zijn. Dat is het lastige aan allergieen.
Ik heb jaren lang bijvoorbeeld zonder moeite vis gegeten, rubberen spullen gebruikt etc. Maar allergieen bouw je op. Dus je kan ook voor alles wat je gebruikt allergisch worden.
Kymalin schreef:kiwiwitje schreef:Ik denk, dat je ergens allergisch voor bent. En ander wasmiddel, andere creme of douchezeep hoeft daar geen oorzaak voor te zijn. Dat is het lastige aan allergieen.
Ik heb jaren lang bijvoorbeeld zonder moeite vis gegeten, rubberen spullen gebruikt etc. Maar allergieen bouw je op. Dus je kan ook voor alles wat je gebruikt allergisch worden.
Dat klinkt logisch maar is dan inderdaad lastig te achterhalen. Ik heb toen ik de netelroos had bloed laten prikken en daar hebben ze ook mee onderzocht of ik allergisch ben. Maar je kunt voor zoveel dingen allergisch zijn dat wordt lastig onderzoeken denk ik? Overigens kwam uit het bloedonderzoek niets bijzonders naar voren.
Yesterday schreef:Ik heb hier een haar geleden ook last van gekregen. Uit het niks, soms gepaard met plotseling opkomende rode vlekken. Op advies van de huisarts heb ik hooikoorts tabletjes gekocht, helpt heel goed. Vannacht toevallig ook een poos wakker gelegen van de jeuk en uiteindelijk toch maar een tabletje ingenomen en daarna heerlijk geslapen.
fjordjes schreef:Ik vermoed dat de netelroos wel een gevolg van stress was omdat er toen net een ontslagronde bij hubby op het werk was. Maar we zijn inmiddels 3 maanden verder en ik ben me niet bewust van stress.Stress toevallig? Ik heb dat laatst eens gehad, ook hier een topic over geopend. Onverklaarbare jeuk omdat m'n vriend op vakantie ging. Toen die terug was, was het ook over.
Bhriseis schreef:Ik neem aan dat je tabletjes en zalf alleen met doktersrecept kunt krijgen?Ik heb sinds kort netelroos en neem op aanraden van de dermatoloog's avonds twee anti histamine tabletjes. Ik mag tot vier per dag gaan. Als ik toch een opflakkering krijg, gebruik ik cortisone zalf, probeer ik een dag of twee zo weinig mogelijk met mijn handen in water te zitten (temperatuur schommelingen verergert netelroos, vb douchen is niet goed als het weer de kop op steekt) en zo is het bij mij onder controle nu.