Zucht allergie en fabrikanten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Zucht allergie en fabrikanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:17

Zucht. Kennelijk weer een fabrikant die zonder enige duidelijke aanwijzing op een verpakking de samenstelling van een product veranderd. Dir keer de deka markt die de sinas van eigen merk heeft laten wijzigen zonder dat er op de verpakking iets aan te merken is behalve een mini kleine aanvulling achterop in heel kleine lettertjes. -O-

Gevolg van een paar slokken en een bah %) wat smaakt het vreemd branderig gevoel in mijn mond en daarna :r letterlijk. Zit er naast suiker ook stevia in blijkt. Heel,fijn a,s je daar allergisch voor bent en het niet fatsoenlijk duidelijk te vinden is dat er iets is verandert.

Ik lees eigenlijk altijd de verpakkingen na van producten die ik in mijn mandje gooi. Juist om dit te voorkomen, vorige week de cola van hun eigen merk gehad gelezen niets gevonden gedronken en geen probleem mee gehad. De sinas was ook meteen meegenomen en ja het leek overbodig deze ook nog eens te lezen. Juist omdat er niks anders aan leek,

Helaas wel dus. De zoveelste winkel/fabrikant die zijn spullen wijzigt. Heb dat al eens gehad met bv ontbijtkoek. Wat bleek de suikers haalden ze opeens iit berk ipv gewone suikerbiet, helaas ziek geweest maar ook de verpakking leek niks andres aan. Na weken toch maar eens eegeen gebeld en ja hoor daar bleek dat dus. Vrij snel daarna is de verpakking aangepast gelukkig. Vee, mensen zijn allergisch voor berk ook.

Maar ja deka klacht ingediend, jonge knul reageerde vrij laks/lauw. Zal wel protocol oeten volgen. Heel anders als ik zelf moest doen bij edah destijds waar ik juist dit soort klachten moest afhandelen, ze zouden er omterug komen maar als ik met twee dagen nog niets gehoord heb bel ik wel weer terug

En voor nu hopen dat maag weer tot rust komt was al niet fit ivm een fikse verkoudheid maar nu deze misselijkheid en protest darmen maken het niet fijner. %) :n

Palmera

Re: Zucht allergie en fabrikanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:03

Vervelend hoor! Het is natuurlijk wel zo dat het vermeld is, welliswaar in mini lettertjes, maar toch. Aan jou de taak om, helaas, veel tijd uit te trekken voor de boodschappen.
Je mag helaas niet vertrouwen op de samenstelling en ingrediënten van verleden week. Aangezien de fabrikanten blijven doorzoeken naar goedkoper (meer winst) veranderen ze alles steeds met plezier.

Sterkte! :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 18:08

Tjsa fabrikant ook gebeld en die waren wel eens met deheel erg kleine lettertjes. Als je er zo naar kijkt zie je geen verschil. Pas als je alles doorspit kun je zien dat erin zit. Omdat er ook gewoon nog suiker inzit. Pas een van de laatste ingredienten is die steviaglycol. Maar snap dan nog niet zet het erop.ander recept Smaak is zo anders nu dan eerst. Smerig ook.

Blijkt dat de cola ook gewijzigd isalleen heb ik kennelijk daarvan nog oude verpakking gehad.

Dit is overigens niet vanwege de prijs maar de gezondheidshype _-:(

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:14

Maar wat wil je eigenlijk met de klacht en de fabrikant contacteren bereiken.

Wel jammer, ik neem de producten die ik altijd neem ook zomaar uit het rek.
Hoop dat je snel hersteld bent

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:14

Ik herken het, ik mag geen gluten en lactose hebben. Ik kijk ALTIJD de verpakkingen na. Heb al te vaak gehad dat recepten veranderd zijn. Als voorbeeld de kipfilet voor op brood van de jumbo. Ene week zit er lactose in, andere week weer niet. Soms weken niet en dan opeens weer wel. Helaas zorgt het er dus altijd voor dat ik ALTIJD de verpakkingen moet lezen, ook al haal ik al eeuwen hetzelfde product.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 18:19

Furrow schreef:
Maar wat wil je eigenlijk met de klacht en de fabrikant contacteren bereiken.

Wel jammer, ik neem de producten die ik altijd neem ook zomaar uit het rek.
Hoop dat je snel hersteld bent

Dat ze op de verpakking zetten dat er iets is gewijzigd. Vind dat mensen recht hebben om te weten dat ze nu ipv suiker ook vieze smurrie binnen krijgen waardoor de smaak sterk is gewijzigd. Je dan makkelijk kan denken. Spul is niet goed meer.

Zodat er niet nog meer mensen ziek worden dat ze zich bewust worden dat voorhun een kleine aanpassing voor best veel mensen grote gevolgen hebben.

Ik lees normaal altijd alles door maar dit staat zo onopvallend dat je er makkelijk overheen leest blijkt wel.

Lactose en koemelkeiwit moet ik ook mijden, net als knoflook soja wortel enz. Alleen juist met zoetstoffen wordt tegenwoordig veel gerommeld door de gezondheidshype van minder suiker. Er is daarin ook bijvoorbeeld in ranjas niet veel meer dat ik mag hebben. Alleen carvancevitam nog en dan coca cola en pepsi cola en de eigen merk van deka. Die van jumbo mocht al niet meer. En die van de deka valt ook weg nu. Meeste sinas is met wortel kleurstof ook.

En iets anders drinken dan water thee of koffi en of sap (maar ook daar zit tegenwoordig vaker zoetstof in) zou wel fijn zijn. Maar helaas zo langzaam aan

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:07

De dochter van een bekende van mij is allergisch voor ei (en ei-gerelateerde producten). Laatst reageerde ze ineens weer ergens op en na wat puzzel bleek dat het brood te zijn. Volgens de zak zat er geen ei is, maar in de app werd aangegeven dat er wel eipoeder in zat. Volgens de Albert Heijn klopte de app en werd het brood nu met eipoeder gemaakt. Inmiddels 2 weken later staat dat nog steeds niet op de zakken waar het brood in komt. Duidelijk een gevalletje we gaan eerst de oude zakken opmaken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:22

Jemig zeg dat is nog slordiger. :oo Je zult maar geen smartfoon hebben. Daarnaast het is verplicht het op de verpakking te hebben staan,

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:34

Ja ze heeft inmiddels een klacht ingediend bij het NVWA. de AH reageert er ook heel nonchalant op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 21:38

Werkelijk ik vraag me soms af waar bedrijven mee bezig zijn, heb soms het idee dat ze geen enkel idee hebben wat een allergie inhoud en dat ze door laksigheid in ergste geval iemands leven kunnen kosten.

Hoop dat al ert hein een goede duw krijgt. Moet zeggen deka jpguppie reageerde erg lauw. De dame van de fabrikant was een stuk allerter en was dus ook eens dat het er niet duidelijk opstaat. Maar besefte dus ook niet dat een simpele verandering zoveel gevolgen kan hebben.