Wat doen Bokkers tegen droge lucht in huis? Bij mij is het op dit moment zo droog dat ik er last van heb (o.a. bloedneus). Ook de kat vindt het maar niks, want die drinkt nog meer dan normaal.
Ik heb door het hele huis vloerverwarming, dus handdoeken te drogen ophangen kan niet.
Wel zet ik de badkamerdeur open na het douchen en ventileer ik genoeg. Dus, wat doen jullie?
Knakker
Geplaatst: 19-03-18 13:56
een luchtbevochtiger kopen? heb ik vorig jaar gedaan bij de Wehkamp vandaan, werkt prima. Je kunt er ook lekker een geurtje bij doen
Bakjes water helpen idd, wel in een hoek op de vloer zetten dan, als het namelijk door de vloerverwarming verwarmd wordt, verdampt het sneller
Maar het beste werkt toch een luchtbevochtiger. Ik kreeg de luchtvochtigheid van 20%(!!!) naar 33% met 3 schalen water door de huiskamer verspreid, maar pas met een luchtbevochtiger kwam het boven de 45%.
ellepel
Geplaatst: 19-03-18 14:25
Wat ook goed werkt is bakjes water inderdaad en even wat vaker met een flink vochtige doek de boel afnemen. Keertje extra dweilen als je geen vloerbedekking hebt kan ook Huis schoon en de lucht meteen vochtiger
Mijn opa en oma hadden ook altijd bakjes water op de kachel/verwarming staan. Met dit weer hielp dit niet meer en nu hebben ze een luchtbevochtiger aangeschaft wat super werkt!
Is er onlangs verbouwd of geïsoleerd? Heb je de luchtvochtigheid gemeten? Hoe ventileer je het huis?
SunnyHorse
Geplaatst: 19-03-18 20:16
Luchtbevochtiger!
Als het vriest buiten dan is er ook buiten super droge lucht: ventileren werkt dan averechts.
Wij hebben een luchtbevochtiger en daartussen een vochtmeter geplaatst: daardoor is het bij ons de luchtvochtigheid altijd tussen de 50 en 55 procent: heerlijk! Als de percentage goed is, dan staat hij uit. Daalt het, dan slaat hij weer aan.
Bakjes op de verwarming werkte bij ons nauwelijks. Als je nagaat dat er soms wel 15 liter water op een dag erdoorheen gaat: dat redt je dat niet met bakjes aan de verwarming....
Tiggs
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 20:17
Bedankt voor de reacties tot zover!
Het huis is zo'n drie jaar oud en goed geïsoleerd. Ik ventileer door ramen open te zetten en de luchtroostertjes open te laten.
Ik kan dus niets op de verwarming hangen, omdat ik die niet heb...
Wat meer bakjes water neerzetten zal ik eens proberen, zal de kat ook blij mee zijn!
Die luchtbevochtigers werken dus echt? Ik dacht altijd dat het meer een marketingtrucje was.
Nu idd niet ventileren! In zo'n nieuw huis is de ventilatie prima zonder ramen wagenwijd open te zetten en nu is de lucht buiten heel droog, dus dat moet je juist niet doen!
Die luchtbevochtigers werken echt super!
anjali
Geplaatst: 19-03-18 20:21
Eleionomae schreef:
En goed ventileren. Ik heb hier dagelijks de deur of het raam een poosje open en dat scheelt enorm
Hier helpt dat niets want de ijskoude vrieslucht van buiten is ook droog en maakt het nog erger.
AaronYve
Geplaatst: 19-03-18 20:22
Luchtbevochtigers werken idd echt en zijn ook echt aan te raden. Alleen ventileren door ramen open te zetten is niet voldoende. Google maar eens. Wij hebben heel veel klachten gehad doordat we in een appartement woonde waar er een veels te droge lucht was. Gelukkig toen kunnen oplossen met zo n bevochtiger
Sterker nog: bij ons gaan de ventilatie roosters dicht als het buiten vriest! Anders wordt het domweg niet vochtig genoeg!
Je hebt verschillende soorten bevochtigers, daar moet je je wel even in verdiepen. Van belang is ook hoe groot is de ruimte die bevochtigd moet worden.
Wij hebben het ding via marktplaats gekocht voor 25 euro. Al drie jaar plezier van!
Voor parketvloeren is luchtvochtigheid heel belangrijk om kieren te voorkomen. We adviseren een goede luchtbevochtiger en dat komt je eigen gezondheid ook ten goede. Vorige maand nog een blog overgeschreven http://chaletparket.nl/uncategorized/vr ... chtigheid/