Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
MarliesV schreef:Dan zit je niet goed, je hoort niet met je knieën klem aan het zadel te zitten.
Kan je de wrongen aanpassen. Of je beugels een gat langer doen?
Ik zou iemand met verstand van zaken eens mee laten kijken waar het probleem zit. Is het jouw houding, of het zadel is niet passend voor jou, of een combi van....
GDG schreef:Rustiger opbouwen? Wel vreemd trouwens.
mystery1980 schreef:geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt, misschien eens een foto plaatsen hoe je in het zadel zit zodat we wat gerichter mee kunnen denken?
Elisa2 schreef:Hoe doe je er een andere boom in? een andere voorboom bedoel je? moest ie wijder of smaller?
Waarschijnlijk ligt het zadel nu anders op de rug waardoor je er ook anders in zit, inderdaad beugels langer of korter kan verschil maken.
Verder heb ik het ook ooit gehad toen ik hele dagen reed op wat simpele ouderwetse zadels {oude kn's} verschillende paarden. Totdat mn knie helemaal begon te ontsteken, voor mij was toen de enige oplossing andere zadels.
black_kelpie schreef:GDG schreef:Rustiger opbouwen? Wel vreemd trouwens.
Paard wordt getraind voor een 160 km wedstrijd, dus hij moet echt kilometers maken. Rustiger opbouwen wordt lastig.
cobiie schreef:Niet toevallig een nieuwe rijbroek gaan dragen?
mystery1980 schreef:zo van de foto lijkt het alsof je op je knieën steunt in plaats van op je kont zit, maar ik weet niet of je toevallig net zo bewoog vanwege de beweging van je paard.
black_kelpie schreef:Punt is dat ik al heel wat kilometers met dit zadel heb gemaakt, zij het dat ie nu net iets anders ligt. En ik heb nog nooit problemen met mijn knieën gehad tot nu.